Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrusatuloiden maalaus

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Jarrusatuloiden maalaus

Onko kokemuksia jarrusatuloiden maalauttamisesta pk-seudulla, missä kannattaisi teettää että tulee kunnolla tehtyä...ja minkälaisia hintoja ovat ottaneet?

Ota satulat irti, putsaa eka esim. Biltemam vannecleanerilla ja tinnerillä. Hio käsipelissä irtomaali/lakka pois. Toinen vaihtoehto on hiekkapuhaltaa ja maalaus ihan normi automaalilla ja kestää. Pohjamaaliksi kunnon primer tai happoväri, jos VOC-directiivi ei rajoita.

Sylinterien suojakumit, jarrunesteliitännät, ilmausruuvien päät ja liukusysteemit kannattaa suojata hyvin ennen ko toimenpiteitä. Kerran tein ex autooni ja vielä 5 vuotta senkin jälkeen jarrut pelasi moitteetta ja maali pysyi kiinni. Ainut Opelin brakesystem "setup", joka on pelannut moitteettomasti.
    Viimeksi muokannut RS2; 10.5.2009, 00:33.

Comment

Kyllähän nuo ihan paikallaankin saa maalattua mukavasti; kolmesta viimeisestä audista on tullut satulat käsiteltyä alumiinimaalilla. Viimeksi tänään.

Comment

Biltemasta saa tohon tarkotukseen ihan jarrusatulamaalia.

Comment

Kiitokset vinkeistä! Olen vaan totaalinen käsi noiden hommien suhteen, joten vien kärryn jonnekin ammattimiesten käsittelyyn. Onko mitään suositeltavia mestoja?

Comment

Itse maalasin rs2-satulan kunnostuksen jälkeen sävytetyllä kilikalilla. Parin viikon päästä siitä radalle ja siitä lähtien maalattu satula on ollut lähempänä mustaa kuin punaista.
            Ei siis ole ihan sama millä ne värjää, jos meinaa ratailla.

Comment

Haulla löytyy noita jarrusatulan maalaus -ketjuja vaikka kuinka.
              Miranolilakin siellä oli vedetty ja vasaralakkaa päälle, kuulemma ihan tarpeeks hyvä ja kestävä tulos tulee. Ite aattelin kesällä tehdä omaani noin jos se tulee halvemmaksi. Noissa muissa ketjuissa oli juttua, että nuo valmiit jarrusatulamaalit eivät välttämättä tuota edes niin hyvää lopputulosta kuin tuo vaihtoehto.

Comment

Hammerlite ja pensseli toimii!

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Kotzi Näytä viesti
                  Haulla löytyy noita jarrusatulan maalaus -ketjuja vaikka kuinka.
                  Miranolilakin siellä oli vedetty ja vasaralakkaa päälle, kuulemma ihan tarpeeks hyvä ja kestävä tulos tulee. Ite aattelin kesällä tehdä omaani noin jos se tulee halvemmaksi. Noissa muissa ketjuissa oli juttua, että nuo valmiit jarrusatulamaalit eivät välttämättä tuota edes niin hyvää lopputulosta kuin tuo vaihtoehto.
                  Ehkä olen myös koneiden kanssa käsi, mutta ei kyllä löytynyt yhtään ketjua hauilla jarrusatuloiden maalaus, maalauttaminen taikka maalaaminen. Että silleen...eli jos joku osaisi kertoa missä on pk-seudulla maalauttanut ne ja minkälaisia kokemuksia on, niin se olis enemmän kuin sata jänistä :) Itse en niitä osaa alkaa maalaamaan, eikä ole tilojakaan joten...

Comment

Juu taiski olla FFP:n puolelta kun luin.
                    Ulkona ite aattelin maalailla kun ei mitään tiloja ole.

Ei taida jarrupölykään tarttua kovin hyvin jos on vasaralakalla vedellyt pinnan.
                    Löytyykös täältä joku joka on miranolilla ja vasaralakalla tehnyt?

Comment

Voisin kanssa kuvitella, että hammerite/miranol/vasaralakka-osasto ei ratailua kestä. Normiajossa voi pelata hyvinkin. Itse maalasin omat takasatulani jollakin tuuninki-jarrusatulamaalilla, olikohan motip-merkkistä. Toistaiseksi kestänyt ihan ok.

Comment

Tuo alumiinimaali, jolla itse maalailin kestää kuumuutta raudan punahehkuun asti.
                        Tosin täydellinen kiinnittyminen vaatisi tunnin kuumentamista 200-asteessa.
                        Levittyy muuten uskomattoman hyvin pinnalle. On "eloisaa" tavaraa.

Comment

Mustalla hammeritella olen satulat maalannu hiekkapuhalletulle pinnalle ja normi ajossa maali kestää hyvin!

Comment

Noniin, ois toi brembon junior GT-kitin satulat maalattava ennen takaisin asennusta. Edellinen omistaja on vetänyt jollakin teollisuusmaalilla keltaiseksi, tosi epätasainen pinta. Ajattelin ottaa maalinpoistoaineella vanhan värin pois ja maalata uudelleen. Nyt vaan pitäisi päättää väri.
                            Oma ajatus olisi vetäistä mustalla ja hifistellä brembo teksi valkoisella tai keltaisella. Mielipiteitä? Auton värihän on keltainen.

Vaihtoehdot: Musta, Keltainen, Punainen tai joku muu mikä?

Comment

Riippuu vanteista

Comment

ja autonväristä.

Ilmeisesti tämä näkönen ollut ennen?
                                http://photos-f.ak.fbcdn.net/photos-...53_7192515.jpg ?

Punainen taitaa olla Brembon väri. Ja musta RS? Itse laittaisin vanteiden/levyn väriin mätsäävän, eli joku hopeinen? Toisaalta pitäähän siellä "hameen" alla vilahdella vähän jotain punaista tai pinkkiä :)
                                Viimeksi muokannut _jone_; 9.7.2009, 18:36.

Comment

Musta jos haluat käytännöllisyyttä, ei näy pöly ja lika.

Keltainen, jos auto on keltainen, ja jaksat hinkata satuloita puhtaaksi vähän väliä.

Comment

Punainen.

Comment

_jone_: joo toi auto kyseessä..nyt tuli vaan samalla vähän isommat levyt eteen.
                                      Miten mahtaa punainen käydä keltaiseen..ei löytynyt oikein kuvia kun pikaseen etin.
                                      Ja jos keltaiseksi laittaa niin sävy pitää olla sama kuin autossa...ainakin minun mielestä.

Comment

Sitä tarkkaa sävyä ei sieltä vanteen varjosta ja jarrupölystä erota. Tärkeämpää on löytää riittävän lähelle sävyä ja lämmönkestävä maali.

Comment

Mustat ehdottomasti. Logon voisi jättää valkoiseksi jos nyt haluaa keulia. Jätetään ne punaiset italialaisiin.

Comment

Laitteleppa vaikka vähän isompaa kuvaa, niin väännetään photoshopissa eri värit alle! :)
                                            Oma ääneni menisi luultavasti kyllä mustille, teksti voisi olla valkoinen/keltainen?

Comment

Klick (Keltaiset)

Klick (Mustat)

Comment

Tossa on joku kuva(ei hyvä) keltaisesta autosta punaisilla satuloilla Octavia RS.
                                                Mun mielestä sopii ihan hyvin, mutta toihan on mun mielipide ja auto johon ne tulee ei ole mun ;)

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja jronkainen Näytä viesti
                                                  Tossa on joku kuva(ei hyvä) keltaisesta autosta punaisilla satuloilla Octavia RS.
                                                  Mun mielestä sopii ihan hyvin, mutta toihan on mun mielipide ja auto johon ne tulee ei ole mun ;)
                                                  Punainen sopii hyvin keltaisen kanssa. Keltaiseksi en maalaisi. Tulee vähän liian tekemällä tehdyn oloinen ;) Kakkosvaihtoehtona mustat keltaisella tekstillä.

Comment

Taitaa tuohon Mustaan kallistua toi värivalinta...niinkuin olin aluksi sitä suunnitellut. Vklopun aikana pitää laittaa jarrut paikalleen...jos vaan ehtii. Tänäänkin kun on vaatimaton 20,5h työpäivä..duuni vaan vaihtuu välissä "lennosta".

Comment

Ehdottomasti musta. Kun kerran audista on kyse(ks. RS-mallit, ja onkohan S-malleissakin?). Punainen ehkä myös joissain tapauksissa, toisaalta niitä on aika monella ihan teini-opeleissa sun muissa...Omani maalautetaan elokuussa mustiksi, yllätys.

Comment

Musta tai keltainen. Itellä possun punaiset, koska orkkisväri.

Comment

Mustaks jos laittaa niin ne ei näy melkeen ollenkaan. Eli semmoseks sitten vaan jos haluu piilottaa satulat. :)

Comment

Omassani hopeiset, tehtaalta. Ihan soiva väri, ei irvistele.

Comment

Working...
                                                            X