Tänään tuli sitten puhelu, että takuun piikkiin maalaavat kontin luukun alaosan. Juhannuksen jälkee pääsee auto pajalle. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vm. 2003 A4:n maalipinnan takuu?
Collapse
X
-
Nyt olis kontinluukun alaosa maalattu. Tänään sain käydä auton hakemassa. Pikaisesti vilaistuna näytti ihan asialliselta maalausjäljeltä, pitäs melkei käydä pikkusen huuhtomassa pölyjä pois, niin näkee sit paremmin. :)
Jyväskylän autotarvikkeelle ja peltikorjaamon työjohtaja Timo Rossille kyllä täydet pisteet tästä hommasta!
Comment
-
Eilen irroitin ovien alalistat irti ja pesin painepesurilla liat pois. No sieltähän yllättävästi löytyi pientä pintaremonttia vaativaa kukkasta :( Tapitkin osittain ruosteessa molemmin puolin.
Kävin tänään näyttämässä autoa Tampereen Laakkosella ja kysyin takuista, jos sellaisia edes on enään. Koripuolen todella asiallinen työnjohtaja yms tarkasti auton. Hieman hymyillen totesi, että kun on Ruotsin tuonti-auto, niin ei oikein varmaan taida mennä takuisiin.. Totesin, että mitä sen on väliä mistä se on tuotu, koska sama merkki keulalla ja saman mallisia autoja nämä kaikki Suomessakin on. Tehtiin asiakasvalitus ruoste-ongelmasta maahatuojalle tai jonnekkin. Nyt odotellaan vastausta..
Kertokaas minulle, että mikä tuo ruostunut osa tuolla ovessa on? Siis juurikin tuo ympyrä?? Onkohan tuossa tapahtunut jokin virhe ruostesuojauksessa? Kun ei sitä osannut sanoa edes Laakkosen henkilökunta.
Kyllä tuo tullaan korjaamaan niin pian kuin on vain mahdollista ja niin hyvin kuin vain voi!! Onneksi otin irti lian takia, siellä olisi syöpä vaan levinnyt :(Viimeksi muokannut Murre; 31.8.2011, 20:32.
Comment
-
Onneks luin tämän, kävin sit samottee nappaamassa omastaki nuo listat irti. Olihan siellä melkoinen hiekka/savi/muta/mitälie sontakerros.. Tuli pesastua ne pois. Vielä ei onneksi ollut ehtinyt alkaa mätänemään.
Suosittelen kyllä kaikille tuota putsausta. Ei ole edes hankalat purkaa.
Comment
-
Joo, lopullista tuomiota odotellessa. Yksi vastaus maahantuojalta on jo saapunut ja minun kustannusosuus olisi 30%. Ilmoitin olevani tyytymätön osuuteeni (viittaisi jonkinlaiseen valmistusvirheeseen kahdessa ovessa!) ja reklamoin maahantuojaa suoraan Laakkosen ns. työnjohtajan pyynnöstä. Tätähän maahantuojan edustaja ihmetteli ja totesi, että jälleenmyyjän tulisi hoitaa tämä reklamointi, eikä pyytää asiakasta soittamaan.. V*ttu missä purjeessa taas mennään, påerkele!!
Comment
-
No joo, nyt tarvii sitten varmaan suostua tuohon maahantuojan suostumaan 70% tarjoukseen, joten itselle jäisi 30% osuus. Perusteluina oli "vanha auto", "suolapaska yms listojen alla tekee tehtävänsä", sekä "Ruotsin tuonti yksityiseltä ostettuna" (Treen Laakkosen koripuolen työnjohtajan mukaan maahantuojan ei tässä tapauksessa tarvitsisi edes suostua näin suureen tarjoukseen, saatika korvata mitään ja jälleenmyyjällä ei ole korvauspakkoa). Tuon jälleenmyyjän aseman ymmärrän, mutta tuo maahantuojaan liittyvä kommentti jäi hieman arvelluttaan?? Eli viedäänkö tässä nyt miestä kuin pässiä narun päässä?
Comment
-
Vieras
Maahantuoja ei ole vastuussa tuotteesta, jota ei ole myynyt.
Tehdas tuotteesta vastuussa. Jos tehdas ilmoitaa ettei korvaa mitään, jää sinulle luu käteen.
Jos on kyseessä tuo -04 A4, niin olisin enemmän kuin tyytyväinen tuohon 30/70 diiliin.
Edit: Ja tosiaan, takuuasiat hoidetaan aina jälleenmyyjän kautta, koska korjauskin suoritetaan jälleenmyyjällä.
Comment
-
OK, otan tarjouksen vastaan kun asiaa jo ehdin muutenkin miettiä. Ja tarkoituksena on muutenkin korjauttaa ovet niin, että auto kestää sanonnan "isältä pojalle", eikä jätä ruosteelle jatko-aikaa (kun autoa muutenkin on pidetty hyvässä kunnossa isolla nipulla euroja!). :) Ja onhan se muutenkin mukava myydä terve peltisenä ja toimivana tulevaisuudessa pois, kun tulee jokatapauksessa vaihto isompaan.
Comment
-
A8 D3 -03:ssa takaluukun alaosassa sekä takaluukun maalatussa rekisterivalo/ovenkanva erillisosassa kukkia. Audi Center vantaa otti kuvia ja "lähetti ne kuulemma tehtaalle". Kesti lähes kuulkauden ja sitten soitettiin. Auto on alkuperäinen suomiauto jonka kaikki huollot on tehty merkkiliikkeissä. Sivuikkunoissa on komeat 12 vuoden ruostumattomuustarrat. 8 vuosi on menossa.
Kuulemma tehtaan mukaan näin vanhaan autoon ei tulla enää vastaan (auton arvo edelleen noin 30keur). Kysyin että onko 12v tarrat sitten vain koristeita? johon vastattiin että se on puhkiruostumattomuutta vastaan johon vastasin että venkoilua ja annoin luuria.
Vituttaa tuollainen. Uutena myydessä on varmasti muistettu korostaa tuota tarraa.
Comment
-
Kummallista on välillä tämä Audin käytäntö ja sitten vielä kun näistä menet ilmoittamaan jälleenmyyjille, niin aletaan naureskelemaan suoranaisesti.
Toiset autot korjataan 100% tehtaan takuuseen, vaikka auto on tuotu Saksasta! Työkaverin -05 B7 Avantin takaluukku korjattiin 100% tehtaan piikkiin, kun jarruvalon ympäriltä paikat ruosteessa. Minulle taas tultiin 70% vastaan tuon -04 A4 Avantin kohdalla noissa ovissa ja auto on Ruotsin tuonti. Sinulla taas ehta Suomi A8 ja mitään korvata.. Ei ymmärrä!
Comment
-
Kenelläkään tullut tälläistä vastaan A3:ssa (8L). Eli omastani on alkanut kukkimaan katossa olevien listojen reunoista molemmin puolin A-pilarista C-pilariin kokomatkalta pientä ja isoa kukkaa, kuvassa oleva on pahin.
Tänään soittelivat laakkoselta (kesti 3kk näytöstä) ja tehtaan takuuseen menee osa töistä, itselleni jäisi maksettavaa 300-400€. Ja työn alle menee vasta 9.11. Mitäköhän tuollaisen korjaus maksaisi jos teetättäis sen jossain?
Comment
-
Näin minäkin vähän ajattelin, tyydyn sitten tuohon :) Ohan autoki jo sen 11v vanha niin ihan ymmärrettävää ettei millään voi mennä kokonaan tehtaan piikkiin..
Comment
-
Itsellä löytyi nyt viime kesänä omasta Audi a3 -04, konepellin yläreunasta n. 5cm matkalla kupruilevaa maalia ja samoten noin kynnen kokoinen kupru takalokasuojan läheltä ja sitten vielä kaksi vähän pienempää kuprua rekisterikilven vierestä takakontin luukusta. Autoa kävin näyttämässä Lahden veljeksillä ja siellä ihan asiallisesti ottivat yhteystiedot ja kuvat kyseisistä kupruista, lupasivat ottaa yhteyttä kun maahantuoja vastaa. Mitään ei kuitenkaan kuulunut moneen kuukauteen joten otin sitten itse uudestaan yhteyttä, että mikäs on asian laita. No kuulemma takakontti ja lokasuojan kuprut olivat aiheutuneet ulkoisista vaurioista ja niitä ei enää korvata, mutta konepellissä tullaan vastaan 70% joten minun osuudekseni jäisi pelkästä konepellistä n. +300€, tyytymättömänä otin yhteyttä suoraan maahantuojaan ja hän vastasi minulle näin:
"Hei
Autonne maalitakuu on ollut 3 vuotta. Korin puhkiruostumattomuustakuu on 12 vuotta.
Vasemman takalokasuojan osalta vaurio on lähtenyt liikkeelle ulkoisen tekijän aiheuttamana, kiveniskemä tms. Eli ei ole puhkiruostumattomuustakuun alainen. Vaikka kyseessä olisi ns. sinkkisulkeuma, niin tehtaan vastaantulo on jo päättynyt tämän osalta.
Samasta syystä takaluukkuunkaan ei ole vastaantuloa tehtaan osalta.
Konepellin osalta ruostuminen on lähtenyt liikkeelle sisältäpäin, jolloin kuuluu puhkiruostumattomuustakuun piiriin, tällöin tehdas ottaa osaa kustannuksiin tuolla 70%:n osuudella tässä tapauksessa.
Viimekädessä vastuu on auton viimeeksi myyneellä taholla.
Terveisin,
Atik Velling
Takuukäsittelijä"
Jäi viemättä maalaukseen kun tuntui tuo +300€ pelkästä konepellistä aika suolaiselta. En tiedä sitten, kyrsii koko perkeleen asia....
Comment
-
Omasta ne hyvitti sen 70% katon+paarteiden maalauksesta.. Itelle jäi tosiaan maksettavaa tosta lystistä 323e..
Comment
-
Meillä on rouvan autosta (A4 2001) irronnut lakka konepellistä ja katon takaosasta semmoisilta parin euron kolikon kokoisilta aloilta. Ei liene mitään toiveita saada mihinkään takuuseen enää noin vanhassa autossa...
OT: Oliko noiden 2-litraisten syttypuolissa joku takuukampanja? Meillä on yksi vaihdettu omalla kustannuksella, mutta edelleen välillä vikavalo syttyy (ja sammuu itsestään) ja syynä on ollu sytytysvirhe milloin missäkin sylinterissä... Kuullostaisi puolavialta...
Comment
-
OT: Oliko noiden 2-litraisten syttypuolissa joku takuukampanja? Meillä on yksi vaihdettu omalla kustannuksella, mutta edelleen välillä vikavalo syttyy (ja sammuu itsestään) ja syynä on ollu sytytysvirhe milloin missäkin sylinterissä... Kuullostaisi puolavialta...
http://12v.org/urs/28E9CoilReplacementCampaign.pdf
Comment
-
Mulla on 2003 A3 juurikin tällä hetkellä Audin korikorjaamolla takuumaalauksessa. Kuskin oven alareunassa olevan muovilistan alta oli maali päässyt hankautumaan puhki ja sieltä listan alta puski ruostetta näkyvälle alueella. Maahantuoja maksaa 70%, itselle jää tuo 30%. Aluksi meni vaan kuskin oven maalaukseen mutta soittivat juuri että olivat tarkastaneet muutkin ovet, tuomio oli että kuskin ovi vaihdetaan ja kaikki ovet maalataan. 3000€ remppa...
Comment
-
Jatketaanpas tätä topikkia. Huomasin omassa -05 A4 B7:ssa kuskinpuolen lokarin etuosasta irronneen maalia kaaren sisäpuolelta eli taitteesta. Näyttäisi vähän harmaa pohjamaali muuttuneen ruskean sävytteisiksikin. Voisikohan tuota saada takuisiin menemään vai liekö järkevintä vaan viedä maalarille suoraan omakustanteisesti?
Edelliseen liittyen jatkokysymys: Mikä olisi Jyväskylän ympäristössä hyvä paikka korjauttaa tuota?
Comment
-
ei mene tuo etukaarien pokkauksen vaurio takuuseen. Syynä kiven iskut mitä se pelti siellä yllätysullätys saa. Itse ajattelin kesällä viedä omat etukaaren pokkaukset maalarille massaukseen.. Katsoo mitä siitä sitten seuraa.
oli itsellä vm 07 sedanissa kummassakin takakaaressa siinä puskurin ja pellin saumassa maali ruvennu kuplimaan, tehtaan piikkiin 100%.
Mitenhän tuo b7:n sinkkikori, jos on nyt esim tuo etukaaren pokkaus kärsinyt ja sielä siis vissiinkin pintaruostetta nii kuinkahan nopeasti tuo lähtee leviimään näkyvälle puolelle? Vai lähteekö kenties ollenkaan? Huomasin myös takaluukun vasemmassa alanurkassa maalin lähteneen ja jtn pientä sinkkikuplaa lähialueella, puhdistin alueen liasta, en sitä pintaruostetta oikeastaan lähtenyt hiomaan pois ja pistin paikkamaalia päälle. Onko yhdistelmä sellainen että varmasti lähtee laajenemaan tuo?
Comment
-
Vieras
Ruoste pitää poistaa alta pois. Jos jätät ruostetta ja vedät maalin päälle, on ruostuminen taattu.
Comment
Comment