Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vm. 2003 A4:n maalipinnan takuu?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Pieniä kuplia on itselläkin joka ovessa ja lisäksi pelkääjän puolen etukaari näyttää kuvan mukaiselta... VV-autolta kävin kysymässä niin touhutonni menisi etukaaren vaihtoon ja maalaukseen, 1500€ sitten ovien maalauksen kanssa. Halpaa kuin makkara.

    Ajattelin, että josko tuon etukaaren vaihtaisi itse ja veisi sitten vain maalaukseen. Olivat laskeneet sen vaihdolle pelkkää työtä 500€ niin pääsisi ihan hyville tuntihinnoille. Ei varmaan ole mitään rakettitiedettä tuon etulokarin pellin vaihtaminen?
    Attached Files

    Comment


    • #62
      Ei se paha rasti ole ja tarvikekaaria saa huomattavasti orkkista edullisemmin, ihan hyvää laatuakin ovat vielä pääsääntöisesti. Helmamuovia joudut raottamaan, niin kannattaa hankkia samalla ne pitkät mustat listat helman päälle mitkä peittää yläpuolen ruuvit, niitä ei oikein ehjänä saa irti. Kohdalleen säätäminen on oma hommansa toki noissa etusuojissa mutta kun säätää kerralla huolella ennenkuin niputtaa loput osat paikalleen, niin ihan siistin saa helpolla.

      Comment


      • #63
        Jos tuossa on lokasuojan ainoat ruosteviat, ei kannata kyllä koko suojaa todellakaan vaihtaa. Ruosteet kiinni ja rajaus/häivytys tuohon kaaren pokkaukseen.
        Tarvikelokarit ei ole sinkittyjäkään + muut pohjustukset.

        Comment


        • #64
          Leviää tuo ruoste tuossa kaarella nopeesti sinne sisäpuolelle, ellei ole sieltä jopa lähtöisin. Sen jälkeen peli on menetetty. Sen kun maalaa ja puhdistaa sillä pääsee pari vuotta kun taas kukkii. Uusiin suojiin kannattaa laittaa reippaasti saumatiivistettä molemmin puolin sitä kaaren liparetta. Estää ainakin jonkin verran sen huovan hankaamista.

          Comment


          • #65
            Ruosteethan pitää luonnolisesti ottaa sieltä sisäpuoleltakin kiinni ja pinnat suojata. Mitä noita on omista autoista tullut korjattua ja isä asiakkaiden autoista,
            on nuo kestäneet helposti pidempään kuin vain pari vuotta. Mersut nyt on ainakin sellaisia joissa ei välttämättä pysy edes paria vuotta jos sitäkään.

            Taitaa olla noissa B6:ssa muutenkin noita maalivikoja, nytkin tuli pajalle hieno potilas. 2001 vuosimalliltaan ja lakat lähti paineilmalla koko katosta
            ja takakyljestäkin lakat osittain irti. Kuin olisi kontaktimuovia repinyt katosta. Järkiään kaikki joissa on lakkavikaa ollut enemmän, ovat olleet punaisia.
            Toki on ollut muissakin väreissä samaa.
            Attached Files

            Comment


            • #66
              Joo ei tuo punainen väri kyllä hirveästi yllätä, samanlaisia tullut myös vastaan. Tosiaan kun ne puhdistaa, vaikkapa hiekkapuhaltaa sisäpuolelta, niin silloin ne kyllä kestää hyvin. Koska ne joutuu jokatapauksessa purkamaan irti niin sillä ehdotin niiden tarvikesuojien mietimistä. Ne kun suojaa sisäpuolelta kunnolla saumatiivisteellä ja kotelosuojalla, niin pitäisi kestää hienosti. Niihin kannattaa varuiksi levittää kerros saumatiivistettä myös sen kaarilipareen ulkopuolelle, suojaa vähän kiveniskuiltakin.

              Tosiaan ensin luulin että vaan pintapuolista puhdistusta tarkoitit =) En arvannu että sinäkin oot näitä joutunu jo useita tekemään.

              Comment


              • #67
                Alkuperäinen kirjoittaja Hookoo Näytä viesti
                Ruosteethan pitää luonnolisesti ottaa sieltä sisäpuoleltakin kiinni ja pinnat suojata. Mitä noita on omista autoista tullut korjattua ja isä asiakkaiden autoista,
                on nuo kestäneet helposti pidempään kuin vain pari vuotta. Mersut nyt on ainakin sellaisia joissa ei välttämättä pysy edes paria vuotta jos sitäkään.

                Taitaa olla noissa B6:ssa muutenkin noita maalivikoja, nytkin tuli pajalle hieno potilas. 2001 vuosimalliltaan ja lakat lähti paineilmalla koko katosta
                ja takakyljestäkin lakat osittain irti. Kuin olisi kontaktimuovia repinyt katosta. Järkiään kaikki joissa on lakkavikaa ollut enemmän, ovat olleet punaisia.
                Toki on ollut muissakin väreissä samaa.
                Tuo kyllä näyttää juurikin sille että lakka on laskettu hätäisesti liian märän vesimassan tai kiillon päälle. Tekee juuri noin ja kannattaa muuten tarkkaan puhallella se irtolakka lastuina, välttyy suuremmalta hiomiselta :)

                Comment


                • #68
                  Tuota vikaa VAG:lla on jonkun verran punaisessa ollut. Korjaaminen vaan on pirullista, kun ne lakat tosiaan saataa lähteä joka pellistä irti. Kun korjaat jonkun pellin niin sitten seuraavaksi kuoriintuu seuraava pelti. Ainut varma pidemmän aikavälin ratkaisu on koko auton lakanpoisto ja ylimaalaus. Tutulla punainen 2004 Touran missä on sama vika jokaisessa paneelissa, merkkiliikkeellekkin tuttu juttu ja mitään ei korvata. Ei muuta järkeä kuin ajaa lakkavikaisella ja kärsiä jälleenmyyntiarvo tulevaisuudessa.

                  Comment


                    #69
                    Kyselinkin tätä jo tuolla facen puolella.
                    Autosta on tosiaan katto maalattu viime talvena naarmujen takia vakuutuksen piikkiin. Tänään autoa pestessä huomasin, että molemmilta puolilta on lähteny maalia tuosta "karmista/paarteesta", kattolistan vierestä. Täytyypi ensin kysellä maalausfirmasta ottavatko kantaa, kun ilmeisesti noita kohtia autosta ei maalattu. Mutta kattolista varmastikin otettu pois maalauksen ajaksi?
                    Kannattaako tuollaista vielä kysellä laakkoselta koritakuun piikkiin jos ilmeneekin, että on sinkki/pohja ongelma. Autohan on -04 ja ruotsin tuonti.
                    Onko kellään käsitystä mitä tuollaisen maalauttaminen sitten kustantaa jos itse joutuu maksumieheksi?
                    Attached Files

                    Comment


                      #70
                      Ehkä tyhmä kysymys mutta eikös koritakuu ole kymmenen vuotta? 2004 se on varmaankin mennyt jo umpeen.

                      Comment


                        #71
                        12v ainaki mulla luki tarrassa..

                        Comment


                          #72
                          No sittenhän se on eri asia, mulla kun ei oo sitä tarraa niin muistelin että se on 10v.

                          Comment


                            #73
                            Jatkoa tarinalle.

                            Kävin maanantaina näyttämässä autoa paikallisella korikorjaamolla missä katto maalattiin. Työnjohtaja tuumas ,että jotainhan tuossa on tapahtunut, kun tolleen hilseilee. Meinas, että kyllä tuon voi korjata, ihan vaan kourun puhdistamalla ja pensselöimällä nuo maalittomat kohdat. Ja saattais mennä jopa liikkeen piikkiin... Tuo pensselöinto ei oikein kuulostanut omaan korvaan tavalta jolla autoja maalataan. Lupasin palata asiaan.

                            Eilen sitten kävin lahden laakkosella samasta aiheesta. Juteltiin siinä tovi korikorjaamon sällin kanssa. Ensin meinas et ei tuo välttämättä mee mihkään takuuseen, kun on kattoakin vierestä maalattu. Otti kuitenkin kuvat ja sanoi, että laittaa kyselyä maahantuojalle ja soittaa mulle, kun tulee vastausta.
                            Tänään heppu sitten soitti, että maahantuoja tulisi vastaan korjauksessa 70%. Minulle jäisi kuitenkin maksettavaa vielä 400€. Kaveri tuumasi puhelimessä, että isompi työ, kun joutuu koko paarteen maalaamaan ja häivyttämään maalin c-pilariin. Kesäloma kiireiden takia venyisi vielä tuonne syyskuulle.

                            Nyt sitten kokemuksia noista häivytyksistä. Onnistuuko tuollainen häivytys niin, että rajaa ei huomaa. Entä, onko tuollaisen korjaaminen mahdotonta rajata tuohon paarteen reunaan?

                            Pakko vielä sanoa, että omaa harmia on mukavasti loiventanut loistava asiakaspalvelu molemmissa paikoissa.

                            Comment


                              #74
                              Mulla Paakkisella maalas takanurkkaa/D-pilaria oikealta enkä ole löytänyt tuota häivytyskohtaa. Auto on metallin sininen.

                              Comment


                              • #75
                                Häivytyksellä saa osaava kaveri paremman tuloksen kuin kokonaisia paneeleja maalaamalla. Pannelien välille tulee herkästi pieni sävyero, joka sitten sopivassa auringonpaisteessa pomppaa silmiille. Teippiraja on ihan vihoviimeinen ratkaisu korjausmaalauksessa. Teippirajaa ei koskaan saa huomaamattomaksi. Lisäksi maali/lakka lähtee helpoiten kesimään juuri reunasta eli tässä tapauksessa siitä teippauskohdasta.

                                Häivytyksen ideanahan on tasata uuden ja vanhan maalin pieni sävyero pidemmälle matkalle, jollon eroa ei pysty enää silmällä huomaamaan. Monesti vaikeilla väreillä maalarit nimenomaan maalavat häivytyksen "ehjiin" paneeleihin, kun niiden viereen asennetaan uusia kokonaan maalattuja osia. Häivytyksessä siis väri ero tasoitetaan isommalle alueella (mitä lyhyemmälle matkalle häivytys tehdään, sitä huonompi lopputulos yleensä saavutetaan). Tämän jälkeen lakkaus tehdään joko koko paanelin yli, tai vähitään jonkin matkaa hiotun ehjän lakan päälle. Maalauksen jälkeen sitten tuo uusi ja vanhan maali kiillotetaan samaan kiiltoasteeseen, jolloin eroa ei pitäisi enää huomata.

                                Toki tuo häivyttämine on myös taitolaji, eikä kaikki maalarit siinä onnistu. Pääsäntöisesti kuitenkin häivyttäminen on huomaamattomapi tekniikka kun yksitäisten paneelien maalaus.

                                https://www.youtube.com/watch?v=7MQ3Yx2h3Rg Tuossa on hyvä video, jossa näytetään yksi häivytystekniikka ja osoitetaan miksi häivytys pitäisi kuulua kaikkiin korjausmaaluksiin...
                                Viimeksi muokannut elexter; 16.7.2015, 13:53.

                                Comment


                                  #76
                                  Auto oli viikon Laakkosella maalattavana ja perjantaina sateisessa säässä kävin sen sitten hakemassa. Tänään auringon paisteessa katselin likaista autoa ja totesin,että värin häivytys tehty ihan onnistuneesti johonkin c-pilariin mutta se lakka... Lakan pinta on erilainen, kuin auton vanha lakkapinta. Takana lakkaraja oli jätetty korin pokkauksen kohdalle ja nyt yläosa näyttää aivan matalta ja alaosa kiiltävältä. Lakassa on lisäksi roskia/kuoppia useita ja paikkoja mitä ei ole maalattu on vähintään naarmutettu jollain. Katto, takaovi, takaluukku. Lähteehän nuo tuollaiset pinta/pesunaarmut varmasti myllyttämällä, mutta ikävää se on ulkopuoliselle maksella jatkuvasti myllytyksestä kun, ei itseltä laitteita löydy. Täytyy auto pestä nyt alkuviikosta ja tarkastella miltä tuo nyt oikeasti näyttää.
                                  Kuinka paljon voin vaatia tuollaisen "vanhan" auton maalaukselta? Mielestäni tuollaisia lakka jälkiä saati naarmuja ei paljoa pitäisi tulla vai olenko nyt vain liian tarkka?
                                  Viimeksi muokannut tapza_s; 6.9.2015, 22:09.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Kyllähän maalaus on pääsäsntöisesti epäonnistunut, jos pinnasta löytyy virheitä. Eli kyllähän siitä kannattaa reklamoida maalauksen tehneellä osapuolelle. Jos viat on vain lakkapinnassa, niin vesihionnalla ja myllyttämällä ne pitäisi hoitua melko hyvin. Yleensä paikkamaalaukseen yhteydessä auto olis hyvä myllyttää, jotta paikkaus saadaan paremmin häivytettyä. Toki tämä riippuu myös siitä, mitä maalarin kanssa on sovittu.

                                    Tuossa myllytyksessä kannattaa sitten huomioida, että tuore lakka on vielä jonkin aikaa pehmeää. yleensä myllytystä ja vahausta ei suositella tehtäväksi ennen kuin uusi maalipinta on täysin kovettunut.

                                    Jälleen kuitenkin ihmettelen, miksei työnjälkeä voi tarkistaa autoa noudettaessa? Kerran viikossa jossain topicissa harmitellaan, kun korjausmaalauksen virheet löytyvät vasta aurinkoisena päivänä. Kyllä ne maalaukset voi tarkistaa hämärämmässäkin kelissä. Toki se vaatii enemmän tarkkaavaisuutta kuin aurinkonpaisteella. Taskulampusta on tuossa apua ja voihan sitä vaikka kysyä, josko korjauksen saisi tarkistaa esim. sisällä valojen alla.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X