Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä kiero vanne aiheuttaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mitä kiero vanne aiheuttaa?

    No eipä välty huijauksilta täälläkään palstalla. Ylöjärven mies myi aluvanteet ja renkaat, joista renkaat on ok, mutta vanteista yksi pahasti kiero eikä pysty oikaisemaan. (rengasliikkeestä saatu tieto)
    MItäs tämmönen kiero vanne aiheuttaa ja kuinka nopeasti, eli pystyykö tai kannattaako yhtään ajaa? Joitain välttämättömiä menoja kun on.
    ps
    Ei kellään olis myydä yhtä kpl. 4x108 jaolla olevaa 16 aluvannetta, et 37 tai 38? Ulkonäöllä ei ole väliä. Tai vaikka 4kpl peltivanteita.

  • #2
    Nää on vähän kakspiippusia hommia. Itsekkin Suprasta myin AZEV A vanteet kokoa 8x18'' tietämättäni kierona. Ajossa en huomannut mitään ihmeellistä, eli välttämättä ei aiheuta mitään. Rengasliikkeessä sitten huomasivat. Camryssä oli jo sen verran kierot että tietyissä vauhdeissa juputti rattia mutta ei pahasti. Rengasliikkeissä isontelevat yleensä asioita...

    Comment


    • #3
      Joo, ymmärrän tuon ettei huomaa, mutta puhelimessa nimenomaan sanoi, että ovat suorat ja nyt ei vastaa puhelimeen eikä viesteihin...
      Kannattaisko tuo kiero laittaa kuitenkin taakse, siis jos sitä voi käyttää kuitenkin.

      Comment


      • #4
        Mullakin on ollut tietämättäni useita kieroja vanteita eikä ole huomannut ajossa millään tavalla. Vasta rengaskoneeseen laittaessa näkee kuinka vanne vispaa.

        Laita kiero vanne taakse ja jos et huomaa mitään niin ei kai sillä ole mitään väliä.

        Voi kai se kuluttaa takalaakeria vähän nopeammin kun suora vanne.

        Comment


        • #5
          Kyllähän tuollainen kiero vanne täristäessään kuluttaa myös alustan niveliä normaalia nopeammin.

          Comment


            #6
            Riippuu tietenkin myös, että miten se vanne kieroksi on mennyt. Jos se on saanut tarpeeksi kipeetä, niin voihan se vaikka murtua seuraavassa kuopassa.
            Ja jos sitä ei saa tasapainoon millään niin käy tukivarsien ja jousituksen päälle.
            Ja ennen kuin ne hajoo niin menee luultavasti täryytykseen hermot.

            Tietysti voi kokeilla itte oikasta vannetta varovasti. Yhden vanteen olen puuklossin ja vasaran avulla saanut "ehjäksi", mutta siinä oli vain yksi kohta kierossa routakuopan takia.

            Comment


              #7
              Kysäseppäs jostain firmasta joka oikaisee vanteita, vai oliko tässä rengasliikkeessä laitteet oikaisua varten?

              Comment


              • #8
                Olisko vinkkiä antaa pääkaupunkiseusulla oikaisuja tekevästä firmasta?

                Comment


                  #9
                  http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=45022

                  Comment


                    #10
                    Isohkolla kumilekalla kantsii kokeilla oikoa ensin, jos on rengaskone hollilla.

                    Comment


                      #11
                      Tai otat sen kumilekan auton perään ja lähet sen kieron vanteen kanssa poikkeen ylöjärvellä....

                      Comment


                        #12
                        Viimesellä tavalla ei vanne suoristu mutta kieroon kasvanu ihminen voi siitä vähä oieta :)

                        Comment


                          #13
                          Kyllä se lekallakin oikenee ainaki mulle oikaisi rengasliikkessä yhden kieron vanteen lekalla ja ajettava tuli.
                          On aj viimekesä sillä ja tuleva ajetaan myös.

                          Comment


                          • #14
                            Onko tietoa ääntääkö nuo kierot vanteet ite ostin käytetyt vanteet joihin asennutin renkaat, laitoin alle ja nyt kuuluu kovassa nopeudessa jumppaavaa ääntä.. vanteet myös tasapainotettiin en tiiä sitte tehtiinkö työ huolella.

                            Comment


                              #15
                              Jumppaava ääni voisi viittata isoon heittoon, eli rengas käyttäytyy kuin olisi peräkärryssä ja kuormaus huonosti, eli jossa rengas humppaa (välillä melkein ilmaa, sitten pohjaan).

                              Jos vanne suoristuu (kumi)lekalla, niin hyvä. Itse vähän epäilen sellaisen pysyvyyttä... riippuu paljolti vanteen laadusta (ja tarvittavasta voimasta / heiton määrästä). Talvella yhdet BBS:t kävi korjaajalla, jossa jopa yksi sisäkehä hitsattiin. Tulevaisuus näyttää pysyvätkö kuosissa.

                              Itselläkin aakkosen alla s4neu vanteet alla, joissa heittoa kahdessa. Pitänyt takana jossa ei niin haittaa, mutta ravistamisen huomaa ja kyllä myös renkaat kuluu vähän nopeammin (ei välttämättä tuon kierouden vika).

                              Ammattilaiset tekee kyllä ihmeitä noiden oikaisujen ja korjausten kanssa. Mutta velttoa vannetta ei saa pysymään kunnossa sitten millään.

                              Comment


                                #16
                                Sitten vielä kannattaa miettiä onko auto minkälaisessa käytössä. Semmoiseen jolla mahdollisesti joskus oikaistaan jalka jossain laillisessa tilanteessa ja ajoneuvon nopeus on luokkaa 66m/s tai enempikin, en laittaisi oikaistua vannetta autoon edes varapyöräksi.

                                Comment


                                • #17
                                  siirsin vanteen takaakselille, pitää käydä joskus rengasliikkeessä näyttämässä. Tärinää ei kyllä pahemmin tunnu.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kakkosautoon ostin uudet renkat 17 vanteille. Rengasliike laittoi uudet alle ja huomautti kaikkien vanteiden olevan kieroja. Vanteet/renkat ei täristä silti paljoa mitään. Ei kai kieroudesta ole haittaa jos tasapainotuksella saa suurimmat värinät pois. Alle 10tkm tulee vuodesa ajoa

                                    Comment

                                    Working...
                                    X