Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

McPhersonin ylälaakerien sopivuudesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • McPhersonin ylälaakerien sopivuudesta

    Eli etuiskarien vaihto olis käynnissä ja piti vaihtaa ylälaakerit samalla kun ei niistä ollu enää mitään jäljellä. No kuvittelin et 90 Audissa olis samanlaiset laakerit ja ostin Motonetistä sellaset. Vaan ne olikin sen verran korkeemmat ettei saanu laitettua paikalleen.

    Eli kysymys kuuluu et minkä mallin ylälaakerit olis sopivia tuohon profiilin Coupeen? Motonettiin kun on turha mennä 20v quattroa höpöttään. Ja mikä mahtas olla Laakkosen n. hinta noille? Saksasta on tulossa kait 2kpl mut ne ei tähän hätään ehdi. Nyt viimestään selvis että kait se Akte/etka on hommattava. Siinä asiassa vois joku avulias lähestyä privaviestillä.

    #2
    Samanlaisia ne on kaikissa t89:ssä eli sinänsä 20v:stä ei tarvitse höpöttääkään. Tarvike sen sijaan kuulemma huono. Originaali parempi. Mikään ei hyvä.

    Comment


    • #3
      ^Eli voinko päätellä tästä et Motonetti on vaan myynyt väärän osan vaikka kaikki numerot yms. sellaset niille annoin? Siinä luulossa olinkin et sama olis kaikissa 80,90 ja Coupemalleissa. Tarvikekin on tässä tapauksessa parempi ku täysin kuulansa menettänyt vanha.

      Laakerit on nyt kädessä. Erona vanhaan on pienempi sisäreikä ja vajaa 10mm korkeampi kumiosa. Osa on tämä: JOUSIJALAN YLÄTUENTA AUDI 80
      McPherson tyyppisen jousijalan tukilaakeri tai tukikumi
      80 8.78--94 Jousijalan ylätukilaakeri. . . . . . . . . . . 18-1210 13.12e.

      Sama osanumero on lätkästy murikkaan,mut lienee kuitenkin väärä. INA:n tekele näyttäs olevan tämä. Auttakaa miestä mäessä. Auto on leväällään tallissa kunnes oikean osan jostain saa.

      Comment


        #4
        Oletko nyt aivan varma tuosta erilaisuudesta?
        Esim. coupeen vaihtaessa ylälaakereita huomasin vanhan olevan 10-15mm matalempi. Tarkemmin tutkiskellessa huomasin laakerin litistyneen tuon verran. Meneekö iskari läpi siitä pienemmästä reijästä?

        E: Takalaakereissa sama juttu, litistyneet kanssa. typ89 quattrossa samat yläpäänlaakerit takana, kuin edessäkin, vajaavetoisista ei tietoa.

        Comment


          #5
          Tuossa takapäässä sellainen juttu, että perhealbumi väittää auton ympäri olevan ns normaalit vihreät, mutta kaikki autot (3kpl) joita itse ollut purkamassa/kasaamassa on takana ollut siniset eli urkkimallit.
          Onko samoja kokemuksia?

          Jani, jos se on saman näköinen ja numerot täsmään jne niin vanha on vaan muuttanut muotoaan kuten yllä epäillään.

          Comment


          • #6
            Juu ongelma ratkaistu. Laakerit oli tosiaan korkeammat mut kyl ne meni paikalleen. Voi olla et oli vaan litistynyt. Vihreät mulla oli siellä,tai se mitä niistä jäljellä oli :) Turhaan tuli hätäiltyä kun osat näytti niin erilaiselta. Mutta nyt toimii etupää hiukan erilailla kun ennen.

            Comment


              #7
              Minulla oli siniset ympäriinsä, oletin että ne oli jo edellisen omistajan toimesta vaihdettu iskarien vaihdon yhdeydessä mutta saattoihan ne olla alkuperäisetkin. Huonossa kunnossa olivat joka tapauksessa. Nyt siellä on tarvikeversiot olleet alla jotain 30tkm ja ainakin toisessa takatolpassa laakeri näytti olevan vielä täysin kunnossa vähän aikaa sitten kun takatolppaa irti käytin.

              Comment

              Working...
              X