Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Outo pauke lötkössä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Outo pauke lötkössä

    Tere, osaiskohan joku sanoa mistä johtuu "pauke" ihan kuin jousi tms olisi huonosti kiinni, pauke kuuluu yleensä kun käännettäessä ajaa "korokkeen yli" eli esim pienen kanttareen yli.. kuluu muistaakseni pelkästään pelkääjän puolelta, auto meni kyllä katsastuksesta läpi moitteetta mutta sielläkin se kuulu kun katsastusmies vähän ravisutti autoa... jollain ideoita mistä saattaisi kuulua toi pauke? Välillä myös kuuluu kun lähtee ajamaan ja pikkasen kun kääntää oikealle niin paukahdus kuuluu taas..

  • #2
    Itsellä oli profiilin kulkineessa samanlainen vika.Ääni lähti alapallon kiinnitys pultista,oli vähän löysälle jäänyt tukivarsien vaihdon jälkeen.Kannattaa tarkistaa ettei käy huonosti kuten eräälle vanhemmalle rouvalle,oli pitänyt ääntä jonkin aikaa kunnes alapallo irtosi jyrkemmässä mutkassa.Onneksi ei kuitenkaan käynyt suurempia vahinkoja,sisälokari meni rikki ja eturengas kärsi vaurion.Etutolppa meni myos vaihtoon,se pultin hölskyäminen avartaa sen pultinreijän soikeaksi jolloin sopivassa paikassa alapallo irtoaa.Pultti pitää olla 9.9 merkinnälllä oleva mikä kestää siihen kohdistuvan rasituksen,8.8 on liian pehmeä.

    Comment


      #3
      Juurikin alatukivarren pallonivelen kiinnitys tolppaan. Itsellänikin kerran ollut vastaava ongelma, että vanha pultti ei ole kiristänyt tarpeeksi ja pallonivelen tappi pääsee elämään. Vanha pultti pois ja 10.9 tilalle.

      Vääntövarrella nostamalla huomaa elämisen Katsastuksessa moista ei oikeaan suuntaan tehdä, joten siellä tuota ei todennäköisesti huomata. Elämisen siis huomaa vain kun nostaa ripustusta ylöspäin kammeten tukivartta alaspäin.

      Comment


      • #4
        Eikös tällä palstalla ollut joku aika sitten juttua,
        kun jollain oli alapallo loivassa "hyppyrissä" (tms) irronnut ja aiheittanut edellämainittuja vaurioita.
        haku peliin ;)

        Comment

        Working...
        X