Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 kuskin ovi paukkuu ja on väljä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 kuskin ovi paukkuu ja on väljä

    Eli seenelkusta on kuskin oven alasarana todella väljä, paukahtaa kaksi kertaa voimakkaasti kun avaa ja sulkee ja jos starttaa ovi auki niin rytkyttää nii perkheleesti, sammuttaessa sama tietenkin. Ainakin alasaranatappi on siis väljä. Mistäs keksis uuden tapin ja saako ees vaihettua? Ovea kun heiluttaa niin alasarana heiluu monta monta milliä. Kiinni ovi kuitenkin menee todella hyvin...

    Kilsoja takana jo puolen miljoonaa eli eipä mikään ihme :p

    #2
    Koko sarana vaihtoon, mulla tuli omaani ostettaessa mukana irtosarana, enkä tiedä mistä oli hommattu. Saanee varmaan marmorilta jos ei tarvikeliikkeestä löydy. Tuo mun sarana oli väljä joka puolelta, en usko että siitä olisi enään ehjää tullut pelkkiä osia vaihtamalla...

    Vaihto on helppo nakki, sarana on muistaakseni neljällä pultilla kiinni (kaksi ovessa ja kaksi rungossa) ja niihin rungon puoleisiin pultteihin kannattaa hommata sellainen mutkalle väännetty kierovartinen (loivan u:n mallinen) kiintoavain, niin pultit saa auki ja kiinni ilman muun auton purkamista. Toinen pultti on nimittäin siellä saranatapin takana piilossa ja sinne ei mahdu loksun ja oven välistä menemään työkalun kanssa oven ollessa auki. Niin ja muista tukea ovi paikoilleen alareunasta kun otat alasaranan irti, muuten on yläsaranakin solmussa :-)

    Comment


    • #3
      Jos on vielä yhtä yksinkertaiset saranat kuin lötkössä, niin sopiva pultti tilalle toimii suhteellisen hyvin. 10.9 lujuuksinen vielä paremmin.

      Comment


      • #4
        Aa no jos koko systeemi on vain neljällä kii niin vaihtoon vaan :)

        Näkiskö kukaan varaosanumeroa saranasystemille kun etka ei toimi mulla nyt.. Ulkoinen asema hajos..??
        HEphep löytyi:

        4A0831411D
        Viimeksi muokannut tarzi90; 15.4.2009, 21:58.

        Comment


        • #5
          mistäs löytyi ja paljon maksoi saranahässäkkä?

          Comment


          • #6
            Itelläki nuo ovet ressaa kun tuntuu kulmat melkein maata raapivan ku avaa oven, että jonkin verran välystä saranassa on.

            Sellainen kysymys siis olisi että onko C5 ja C4 korisessa nuo alemmat saranat samanlaisia? Päällisin puolin luonnossa otetuista kuvista katsomalla voisi sanoa about samoiksi mutta onko kellään tietoa? Tuollaiset C5 korin uudet saranat nimittäin löytyisi kohtuu huokealla hinnalla.

            Comment


            • #7
              Appiukolla on C5:n kuskin oven sarana vainaa ja hänellä on uusikin jo kädessä. Kävi kysymässä marmorin korikorjaamosta ja sieltä sanoivat että pitää purkaa kojelauta ja verhoiluja ja ties mitä ja monta päivää menee. Osaako joku sanoa onko sen saranan kiinnityspultin mutteri hitsattu runkoon kiinni eli saako saranan vaihdettua tuosta vain? Onko verhoilujen purun taustalla kenties oven johtosarjan liittimien sijainti? Pelkän saranan vaihdossa sitä ei kai välttämättä tarvitse irrottaa?

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Ipsi Näytä viesti
                Appiukolla on C5:n kuskin oven sarana vainaa ja hänellä on uusikin jo kädessä. Kävi kysymässä marmorin korikorjaamosta ja sieltä sanoivat että pitää purkaa kojelauta ja verhoiluja ja ties mitä ja monta päivää menee. Osaako joku sanoa onko sen saranan kiinnityspultin mutteri hitsattu runkoon kiinni eli saako saranan vaihdettua tuosta vain? Onko verhoilujen purun taustalla kenties oven johtosarjan liittimien sijainti? Pelkän saranan vaihdossa sitä ei kai välttämättä tarvitse irrottaa?
                Yläsarana on vähintäänkin veemäinen vaihtaa, alempi ei jätä myöskään "kylmäksi".
                Katselin tuota purkukoppaa tuossa pihalla äsken ja vaiks ei ole kojelautaa paikallaan niin silti näyttää suht ahtaalta paikalta...

                Miksiköhän ihmeessä saksan insinööri on keksinyt tuollaisen tavan kiinnittää saranat koriin?

                Comment


                • #9
                  Varmaan siksi, että saksan insinööriä kiinnostaa hyvin vähän se mitä autolle tapahtuu tietyn käyttöiän jälkeen. Liekö se määritelty viideksi tai kahdeksaksi vuodeksi, mutta joka tapauksessa saranat suurimmassa osassa tapauksia kestää tuon ajan ongelmitta.

                  Mekaniikkasuunnittelussa kun on se haaste, että ihan jokaista nippeliä ei vaan pysty suunnittelemaan huoltoa silmällä pitäen, koska on muitakin vaatimuksia mitkä pitää täyttää.

                  Comment

                  Working...
                  X