Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohjeita A4 vm'98 etu ylätukivarsien vaihtoon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ohjeita A4 vm'98 etu ylätukivarsien vaihtoon

    Moi,

    Olisiko jollain ohjeita kuinka vaihtaa etu ylätukivarret A4:n (B5) vm.98?
    Onnistuuko vaihto autotallissa vai tarviiko viedä liikeeseen, jotka velottaa suolasesti. Itse osat ei hirveästi maksa ja katsoin, että tolppa pitäisi pudottaa, , mutta jos joku osaisi kertoa eri vaiheet kuinka vaihdetaan etu ylätukivarsi+ takaisin laitossa kiristysjärjestyksen, että ei hajoita heti uusia tukivarsia.
    Hirveestihän tossa ei tarvitse munttereita ja pultteja irrotella.

    Kiitos!

    #2
    Tunkilla auto ylös ja pyörä pois. ;)
    pyöränpuoleiset päät (pallot) ensin auki ja sitten sisemmät päät. Takaisin päinvastaisisessa järjestyksessä.

    Helppoa kuin heinänteko.

    Comment


      #3
      Siis..oikeesti? :) Ei voi olla noin helppo!


      Eikö iskaria joudu pudottamaan ollenkaan, et saadaan sisemmät pultit auki etu ylätukivarresta?

      Comment


        #4
        Ei minun muistin mukaan tarvi mihinkään muualle koskea.
        Joku jolla on tuoreemmassa muistissa voinee vahvistaa tai kumota tuon teorian?!

        Comment


        • #5
          Ite vaihdoin tänään ylähäältä takimmaisen kuskinpuolelle. Ei tartte eres rengasta irrottaa. Aikaa tuhraantu kokolailla 10 minuuttia. Etummainen varsi näyttäs hankalammalta. Sisempi pultti kun on mutteri sisäänpäin ja pultti eteenpäin. Saattaa ottaa lokasuojan peltiin kiinni. Paitsi jos siellä oliskin vain suojamuovi jonka sais pois?? taikka luukku pulttia varten.. En tutkinu tarkemmin mitä materiaalia moinen on.

          Comment


            #6
            Tätä myös itsekkin mietin...
            Lauantaina käyn hakemassa osat ja sit "kokeilemaan". Olisi hyvä, jos joku osaisi kertoa, kuinka iso vaihtoruljanssi tästä tulee? Saako vaihdettua ilman isompaa purkausta?

            Comment


            • #7
              Muista kuitenkin ettei puslat jää jännitykselle, eli ruuvit kiristetään kun varret on samassa asennossa kuin auto on pyörillään.

              Se pitkä ruuvi, jolla nivelet on tolpassa kiinni, voi olla tiukassa. Voi tarvita lämmitystä, ei kannata katkaista!

              Comment


                #8
                Viikonlopuna sain vaihdettua kummatkin ylätukivarret edestä ja näin onnistuin:

                Rengas irti ja hallitunkilla paketti kasaan, jonka jälkeen jousi puristimet kiinni ja kuormaliinalla iskari varmistetaan, että se ei pääse tulemaan alas, jonka jälkeen 3 pulttia kone huoneen puolelta irti ja paketti tiputetan hallitusti alas, jonka jälkeen tukivarsien taaimmaisille pulteille tuli tilaa sen verran, että onnistuu hyvin vaihto. Tukivarsien etupultti oli jämäkästi kiinni niin lämmitystä perään ja hyvin lähti irti. Aikaa tuossa kului, mutta nyt kolinat loppuivat!

                Comment


                • #9
                  kannattaako tukivarret vaihtaa kaikki kerralla vai yksittäin kun menee väljäksi?

                  Comment


                    #10
                    ite vaihdan ainaki kaikki kerralla.ku kuskinpuolen takimmainen alatukivarsi tipahti alapallosta irti ja meni renkaan alle. :)

                    Comment

                    Working...
                    X