Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tehostimen letkuista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tehostimen letkuista

    Lötköstä poksahti pumpulta pommille vievä letku ja jälleen alkoi pihamaa lainehtia vihreästä kullasta. Olin jo valmis purkamaan jälleen hammastankoa, mutta onneksi kyseessä vain letku.

    Kumpi on järkevämpi vaihtoehto: teetättää vai hommata varaosana uusi letku? Kyseisessä letkussahan on pumpun puolella melko pitkä pätkä metalliputkea taivuksineen, mutta en näe estettä vaikka tuon metalliputken tilalla olisi jo alusta alkaen "kumiletku".

    Mutta siis teetättää vai ostaa varaosana? Hydrauliletkuhan maksaa sellaiset 10e/m ja banjoliittimet tietääkseni n.5e/kpl eli arvioisin maksavan 20-30e teetettynä.

    #2
    No arvaa :)

    Tosin 116e vaikuttaisi olevan lähes "ilmainen". Omaani ko. letku maksaa kolminkertaisesti. Tietysti :)

    Comment


      #3
      No näin vähän aavistelin. Ei vain ollut minkäänlaista tarkempaa tietoa varaosahinnoista. Ei pitäisi olla mitään väliä, onko letkun alussa alkuperäisen verran metalliputkea vai muuttuu heti liittimen jälkeen letkuksi? Kunhan vain mahtuu kulkemaan, kö?

      Meka-Laitteesta saan ainakin, mutta onko Järvenpään ympäristössä lähempänä hydrauliletkuja tekeviä yrityksiä. Ei nyt muistu mieleen onko ja missä.

      Comment


        #4
        Lisäksi originaaliletkuissa on sellainen vaimennin vai mikä lie kuristin siellä keskellä. Taitaa toimia ilmankin, mutta muistaakseni ainakin paikallinen firma sanoi ettei pysty sellaista tekemään.

        Comment


          #5
          Ei ihan suoranaisesti liity aiheeseen, mutta Coupesta hajosi kesällä tehostimen pumpulta letku. Bernerin hinta uudelle letkulle taisi olla jotain 120 euron paikkeilla. No, paikallinen Hiflex vaihtoi uuden letkunpätkän vanhaan banjoon: kohtuullisella -50% alennuksella hinnaksi tuli 2,8 euroa. Eli teettämällä taitaa säästää hieman.

          Comment


            #6
            Täytyy käydä perjantainan teettämässä ihan perusletku ilman hössötyksiä. Ei se pommikaan niin priimakunnossa ole, joten ei se niin nuukaa ole jos joku kuristin puuttuisikin.

            Comment


              #7
              Jösses! Eipä ollutkaan letku poksahtanut vaan pumpun propun tiiviste kyseisen letkun liittimen juuresta. Ruikkii öljyä kuin sadetin. Katseen nosto ylöspäin ja... siellähän ne öljyt ovatkin, konepellin äänieristeeseen imeytyneenä :)

              Pumppu jäi muutenkin vuotamaan edellisestä pikaisesta o-rengasvaihdosta, joten tiivistys olisi kuulunut joka tapauksessa suunnitelmiin. Satsi o-renkaita Keravalta Laatulaakerista, joten kustannukset jäävätkin n. 10e tietämille.

              Comment


                #8
                Siis hydrauliikan puolivuotisrevisio... :)

                Comment


                  #9
                  Tiivistys kuuluu vuoden ohjelmistoon, siinä missä öljyjen vaihtokin :)

                  Comment


                    #10
                    Mitäs mieltä olette? Asentaako proput ja niiden o-renkaat kuivana tiivistelakan kanssa vai öljyn kera ilman lakkaa? Kuivana vaarana mahdollisesti renkaiden rispaantuminen kiristettäessä, mutta jos eivät suuremmin rispaannu, lakka varmistaisi tiiviyden. Öljyn kanssa ei voi laittaa lakkaa joten pienikin väljyys saa mahdollisesti hikoilemaan lävitse, mutta rengas kestää varmemmin ehjänä kiristämisen. Öljyn kanssa rengas on myös notkeampi.

                    Kumpaa kannatatte? Itse olen vähän taipunut tuon kuiva+lakka yhdistelmän puollelle. Viitsisikö sittenkin vielä kerran koittaa ilman lakkaa, sillä aiemmat vuodot johtuivat lähinnä proppujen löysälle jäämisestä. Niin oli muuten tälläkin kertaa. Kiristyksellä loppui vuoto.

                    Lohkojen väliin ajattelin kyllä laittaa lakkaa tai tiivisteliimaa renkaiden seuraksi.

                    Comment

                    Working...
                    X