Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 Rengasasiaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Kysynpä täältä, että kun olen tilaamassa vanteita joiden pulttijako on 5x114,3 vaikka omassa on 5x112 ni kuinka "paksu" on se sovitepala joka mun pitää ostaa sinne väliin? Tietäisi vähän että kuinka paljon rengas tulee ulospäin ja että onnistunko kompensoimaan sen isommalla ET:llä.
    Nyt en tajunnut. Väärällä pulttijaolla olevat vanteet saat sopimaan ns siirtokartiopulteilla, missä on tavallaan kaksi pulttia samassa. pari milliä pystyy noin tekemään, eli esim 5x114->5x112.
    Ne siirtopultit maksaa sitten hunajaa, että mieti ennekö menet Nissanin vanteita hankkimaan.
    No sain mä kerran Volvon 108 vanteet 110 vectraan sopimaan ihan omilla pulteilla eikä edes täristäny.

    ET on sitten se luku, että kuinka ulkona vanteen keskilinjasta on kiinnityskohta.Tähän tuo pulttijako ei vaikuta.
    Ja muita kuin sovittavia spacereita ei kannata ostaa, täristää Biltemat yms. Eli 10mm on oikeastan minimi, saksasta saa sovitekauluksella varustettuja.

    Comment


    • #92
      Semmonen 20mm vähintään olis varmaan aika sopiva paksuus, jos jaonmuutosadaptereita meinaa käyttää. Itse en ainakaan ohkasempaa varmaan uskaltas käyttää...

      Comment


        #93
        Kannattaako tuota ruveta leikkimään väärillä pulttijaoilla? Allekirjoittaneen mielestä menee melko kovasti pelleilyn piikkiin nuo joanmuunnos touhut.

        Comment


        • #94
          Onhan se tosiaan helpompaa jos ei tarvii mitään välilättyjä käyttää, mutta jaonmuutoksella ainakin vannevalikoima kasvaa ja saa ehkä semmoset vanteet mitä muilla ei vastaavassa autossa ole.
          Samanlaista se on pultattavien perusspeisserienkin kanssa vaikkei jakoa muuttaisikaan...

          Comment


            #95
            vannevalikoima kasvaa ja saa ehkä semmoset vanteet mitä muilla ei vastaavassa autossa ole.
            Kyllä tuohon 5x112 jakoon saa todella paljon vanteita, ja varmasti sellaisia, ettei joka kylällä vastaan tule.

            Ehkä minä nyt missaan jotain, mutta se ei ole koskaan täydellinen, eikä ihanteellinen ratkaisu, että vanteen ja navan välissä on jotain, mitä autonvalmistaja tai vanteenvalmistaja ei ole sinne suunnitellut...

            Comment


            • #96
              Kyllähän se yksinkertaisuus tuossa on varmastikin se paras vaihtoehto, mutta jos haluaa muun jakosia orkkisvanteita hyödyntää, niin adapterit on hyvä keino siihen.

              Comment


                #97
                Onkos nuo spacerit tai jaonmuutoskalikat muuttuneet sallituiksi? Tai olihan jo aiemminkin valmistajan (vanne- vai auto-, ei muista) valtuuttamat laillisia. Mitä orkkisvanteita muuten on sellaiset, joissa on väärä jako?

                Komppaan kuitenkin oikeaa pulttijakoa suosittelevia.

                Comment


                • #98
                  Tänään toi Kaukokiito RS6-replicat Falken ZE912 235/40-18 kumeilla. Paketti oli hyvin pakattu eikä kuljetuksessa mitään vahinkoja. Tasapainotus oli tehty nakkelemalla sinne tänne painoja, osa oli irti ja osa vanteen sivusyrjällä...?! Käytin paikallisella pajalla uudelleen painossa 20? hintaan ja nyt on setti alla. Painoja meni yhteen vain 30g ja suurin määrä tais olla n. 70g yhdessä vanteessa. Aika hyvin replica-vanteelle. :)

                  Pikkulenkin kerkesin ajaakin ja hyvältä tuntui alla. Pehmoinen oli ajella eikä paljoa melunneet. Hieman on 18" toki raskaat verrattuna 16" mitkä viimeksi alla pyörineet. Paineita oli kumeissa 2.6bar, joka näyttäisi suht riittävältä?
                  Huomenna tulee sitten 500km lenkki niin pääsee kunnolla kokeilemaan miten rullaa ja mikä on kulutuksen ero edellisiin.

                  Mistäs tuosta näkee millon on rengas tehty? Koitin katsella noita merkintöjä mutta en ymmärtänyt...:(

                  Comment


                  • #99
                    DOT xxxx ekat numerot viikko ja viimeset vuosi. Laita puoli kiloa lisää painetta

                    Comment


                    • Onkos nuo spacerit tai jaonmuutoskalikat muuttuneet sallituiksi? Tai olihan jo aiemminkin valmistajan (vanne- vai auto-, ei muista) valtuuttamat laillisia. Mitä orkkisvanteita muuten on sellaiset, joissa on väärä jako?
                      Eihän ne taida vielä laillisia olla, paitsi nämä joidenkin vannemerkkien omat, esim. RH:n taitaa olla ihan ok. Vaikka en kyllä ymmärrä miksei muutkin perus pultattavat voisi olla, koska täysin vastaavanlaisia nekin ovat...

                      Erijako orkkisvanteista nyt ekana tulee mieleen porsche, tai erikoisempana vaikka C4 corveten 17"x9.5" vanne...

                      Comment


                      • Tota selitin asiani tosi huonosti tossa aikasemmin, tarkotin että nämä vanteet mitkä haluan tilata ovat jaolla 5x114,3 ja oman autoni 5x112, ja kysymys oli se että kuinka paksuja ne jaonmuutoskalikat sielä välissä ovat?

                        Ja tätä kysyin siksi että kun tätä vannetta saa kahdella eri ET:llä 35 ja 45, ja normi tilanteessa tuo 35 olis täydellinen mutta kun joudun laittaa sen jaonmuutoskalikan sinne väliin (joita toivottavasti saa 10mm paksuina?) niin sitten tietysti tilaan sen ET 45:sena.

                        Comment


                        • 15mm adapteri kalikka taitaapi olla ohuin.

                          Comment


                          • Semmonen 20mm vähintään olis varmaan aika sopiva paksuus, jos jaonmuutosadaptereita meinaa käyttää. Itse en ainakaan ohkasempaa varmaan uskaltas käyttää...
                            Ja tossa aikasemmin kirjotin tuon. Omasta mielestä toi 20mm on aika minimipaksuus. Kierrettä vielä mukavasti, eikä luultavasti tarvi hommata lyhkäsempiä pultteja...

                            Comment


                            • Olen kesärenkaita vailla ja hommaamassa Tomasonin TN4-vanteet 18 tuumaisina. Vanne on 8,5" tuumaa leveä. Pirssi siis A6 Avant 3.0 TDI.

                              Pyysin tarjousta koolla 245/40/18, mutta tarjottiin myös 255/40/18. Kehähän tuossa 255:ssä on 8mm 245:tä suurempi, mutta mahtuukohan tuo 255 liikkumaan hyvin? Entä vanteen ET? Vannetta saa ET:llä 30 ja 40.

                              Comment


                              • Tai siis itse asiassa halkaisijahan tietysti kasvaa tuon 8 mm. Kehän kasvu on n. 26 mm (245/40/18--255/40/18).

                                Comment


                                • Päätin ottaa nuo 245/40/18 -kumit. Nehän ovat kuitenkin tuohon koppaan speksatut nakit. Miten on siis tuon ET:n laita?
                                  - Laitetaanko 8,5"x18" vanne pakettiin ET:llä 30 vai 40? Asiantuntijat hoi! Missä työ ootte? Ei kuulu kokemuksen syvä rintaääni, ei! ;)

                                  Comment


                                  • Asiantuntijoiden puutteessa, heitän spekulaatiota. Eli, vanhempikoriseen on passeli 8,5 ja et35 ja tällä perusteella väittäisin, että uudemmassa korissa et30 menee ja on parempi vaihtoehto, kuin et40.

                                    Comment


                                    • 18" alkuperäisten ET on C6:ssa 43.

                                      Comment


                                      • Kiitos Kimmo + Pasi. Äsken tuossa laskeskelin itsekseni tuon ET:n 30/40 vaikutusta raideleveyteen, ja totesin, että ET 40 vanteella raideleveys kasvaa (verrattuna tällä hetkellä alla oleviin 215/55/16 + 7x16 ET42) 4mm, kun taas ET 30 vanteilla raideleveys kasvaisi 24mm. Liekö tälläkään silti valtavaa merkitystä...? Autossa on vakialusta, joten ainakaan pudotuksen vuoksi ongelmaa ei synny. Täytyy kylläkin katsoa, josko maltilliisen madalluksenkin tuohon tekisi.

                                        Comment


                                          Laillisissa rajoissahan tuo raideleveyden muutos on. Jos vaan kaariin mahtuu niin anti mennä ;)

                                          ET 40 kasvattaa raideleveyttä sen 6mm, ET 30 26mm, keskikohta on kumminkin se vertailukohta ET:ssä, leveyshän ei sinänsä vaikuta mitään.

                                          30mm saa raideleveys kasvaa asetusten mukaan tuosta noin vaan.

                                          Comment


                                          • Tuoltahan noita originaalien mittoja & varaosanumeroita voi sitten luntata:

                                            http://www.original-felgen.com/
                                            Viimeksi muokannut ommiK; 9.3.2011, 22:23. Perustelu: typo

                                            Comment


                                            • Lainataas aihetta kun sopii omaankin kysymykseen. Auto Audi A6 -99 vakio alustalla. Normi rengashan on 205/55r16. Sopiiko tuohon autoon 215/60r16 rengas pyörimään? Jos niin mahtuuko vielä -30mm alustan jälkeenkin?

                                              Comment


                                              • Mahtuu, mutta miksi profiilin nosto? Eikö tuon koon rengas ole jo maastoautoon?

                                                Comment


                                                • Halavalla kun sais... :D Tuleekohan ihan typerän näköinen?

                                                  Comment


                                                  • on siinä kohtuullinen riski ainakin... jos ois oma niin en laittais mutta eipä ole mun auto kyseessä =)

                                                    215/55 R16 on ehkä se parhaan näköinen koko tuohon... ei ole iso ero vakioon mutta huomaa kyllä jos tietää.

                                                    Comment


                                                      ex B6 avantissa oli talvitassuina edessä 205/60R16 ja takana 215/60R16. Ihan mukavasti orkkisalustalla täyttivät pyöräkotelot, eikä olleet liian vetkulat ajaakaan, talvirenkaiksi. Kesärenkaiksi en kyllä ottas nuin korkeaprofiilisia edes ilmaiseksi.

                                                      Comment


                                                      • Taidan minäkin "säästää" ja ostaa sellaiset mitkä tuohon oikeasti kuuluukin eli 205/55 tai 215/55 kokoa olevat 16" nakit... Sainpahan kuitenkin sen mitä halusin eli niitä mielipiteitä!

                                                        Comment


                                                          Kannattaa vielä noista kahdesta ilman muuta valita jälkimmäinen, on fiksumman näköinen kuin 205/55.

                                                          Comment


                                                          • Tai sitten 225/50...

                                                            Comment


                                                            • se 225/50 on jopa pienempi kuin 205/55.. tai likimain samankokoinen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X