Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Alustan narina/kolahtelu?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Tein sellaisen huomion, että vasemmalle kun kääntää täydet, niin pienessä joustossa sieltä kuuluu narinaa ja ylimääräistä ääntä. Etupää hiljeni viimeksi kun sain takuuseen uudet etutolpat.

    Etupäähän siis vaihdettu kaikki tukivarret ja rt-päät sekä koiranluut, mikä siellä muu voi ääntää kuin viallinen tolppa??? Vakaajatangon kierteet olivat vähän huonot, joihin siis koiranluut kiinnitetään, mutta en usko sen olevan vian aiheuttaja. Vakaajatangon ja rungon väliset kumipuslat myös vaihtettu alle vuosi sitten.
    Viimeksi muokannut Olmi; 21.6.2010, 13:10.

    Comment


      #92
      Ootko vaihtanut/tarkistanut raidetangon sisäpään? Tai mikä' se nyt oikeella nimellä olikaan, raidetangonpäiden sisäpäät.. :)

      Comment


      • #93
        Raidetangon sisä- ja ulkopäät vaihdettu viime kesänä. Kolahtelu tulee esiin varsinkin ulosjoustossa, pienissä terävissa nypyissä (kaivonkannet, nimismiehenkiharat, jääpatit risteyksissä). Keulaa painelemalla auton ollessa paikallaan edestä kuuluu narinan ja kolinan sekaista sinfoniaa...
        Viimeksi muokannut Olmi; 26.3.2010, 19:27.

        Comment


        • #94
          Eibachin pro system vaihtui alle ja nyt on hiljainen =)
          Viimeksi muokannut Olmi; 21.6.2010, 13:09.

          Comment


          • #95
            Lainataas tästä topiccia kun kolahtelu aiheena.

            Eli ongelma ilmenee oikeestaan vain autoa parkkeeratessa jos kaartaa hiljaisessa vaiheessa jyrkästi vaikka ruutuun niin kolahtaa jokin ilmeisesti etupäässä, jos siitä lähtee pakittamaan kuuluu uudelleen kolahdus ja äänestä päätellen juuri sama kohta kolahtaa, mutta "eri suuntaan"
            Kolahduksia ei kuulu maantiellä ajaessa esim monttuihin. Katsastuksessa ei renkaiden ollessa suorassa mitään välyksiä löytynyt.

            Myös olen huomannut sen, jos tulee vaikka kääntöpaikalle ja auto pysyy vauhdissa niin kääntäessä ei ongelmaa, mutta kun joudun kotipihassa veivaan ruutuun ensin kääntämällä jyrkästi vasemmalle, (270 astetta) sitten jarrutus ja "klonks", siitä pakittamaan (90 astetta) uusi "klonks".


            Voiko auton reilu madallus ja camberit rasittaa jotain niveliä renkaiden ollessa käännettynä vai mikähän mahtaa olla. (Toki voi olla useitakin asioita, mutta ajattelin jos jollakulla olisi ollut samanlainen ongelma niin siitä helpoin lähteä selvittämään)
            Viimeksi muokannut Meto; 19.4.2013, 07:10.

            Comment


              #96
              Oliskohan tukivarren takahela väljä?

              Comment


              • #97
                Vikaa paikallistettu lisää, että tapahtuu vain kun hitaassa (kävelyvauhti) kääntää renkaat tappiin vasemmalle ja kun jarruttaa niin kolahtaa. siitä kun lähtee peruuttamaan ja jarruttaa niin kolahtaa uudelleen. Jos ei käännä renkaita tappiin asti niin ei kuulu kolahdusta jarruttaessa.

                Comment


                • #98
                  Omassa A6 C5 Avant quattrossa alkoi edestä kuulumaan erittäin ärsyttävää nitinää ja natinaa. Autossa on vakio alusta.

                  Auto oli juuri huollossa, jossa katsottiin alustan kuntoa. Tuloksena vaihdettiin eteen vasemmalle ja oikealle taakse alatukivarret. Muuten oli kuulema vielä ihan hyvässä kunnossa. Huollosta on nyt 3-4vko.

                  Ajoin tuossa pitemmän pätkän erittäin huonokuntoista hiekkatietä ja vaikka koitin olla varovainen niin useampaankin monttuun ja nyppyyn tuli ajettua. Aika pahasti oli tie routinut.

                  Tämän jälkeen havaitsin, että oikealta edestä alkoi kuulumaan ilkeä nitinä. Nitinä on havaittavissa hitaissa nopeuksissa, kun auto kallistelee. Esim käännyttäessä jyrkästi. Lisäksi voimakkaassa jarrutuksessa kuuluu kun auto niiaa eteenpäin. En saa nitinää kuulumaan heiluttamalla autoa käsin.

                  Omalla sherlock tasoisella päättelyllä epäilisin että jotain on hajonnut tai löystynyt tuon röykytyksen johdosta :) . Onko paras tapa etsiä vikaa nostaa auto pukeille ja koittaa heilutella ripustusta suuntaan ja toiseen kunnes saa nitinän kuulumaan ja sitten ruikkia esim crc:tä yksitellen eripaikkoihin kunnes löytää missä auttaa?

                  Comment


                    #99
                    Alkuperäinen kirjoittaja Meto Näytä viesti
                    Vikaa paikallistettu lisää, että tapahtuu vain kun hitaassa (kävelyvauhti) kääntää renkaat tappiin vasemmalle ja kun jarruttaa niin kolahtaa. siitä kun lähtee peruuttamaan ja jarruttaa niin kolahtaa uudelleen. Jos ei käännä renkaita tappiin asti niin ei kuulu kolahdusta jarruttaessa.
                    Mulla oli revenny apurungosta prässäys ja korjaantu kun hitsas pari heppiä. Oireet oli täysin samanlaiset kuin tuossa kuvailet...

                    Comment


                      Lainaan topikkia kun aihe on sama, ääni kuuluu takapäästä, ja mielestäni vain oikeasta takakulmasta.
                      Auto A4B6 1.9tdiQ, ja oireet alko kun laitto Bilstein B12-sarjan. Etupäässä ei oireita, takana nitisee.
                      Vanhat puslat, suht hyvässä kunnossa oli, eikä uusia ollu siihen hätään. Onko siihen takaiskarin yläpään kiinnitykseen uutta osaa olemassakaan järkihinnalla, vai onko syytä vain yrittää rasvata sitä.

                      Comment


                        Siis se iskarin yläpään tuki? Ei se ole hirmu kallis osa, muistaakseni ~60€ pari maksoi C5:een.

                        Comment


                          Marmorilta?

                          Comment


                            Ostin Febiläiset, en kyllä kuollakseni muista mistä tilasin. Merkkarilta taisi olla samaa luokkaa kappalehinta.

                            Comment


                              Huomasin korkeussäädettävän alustan kanssa, että korkeuden muuttamisen jälkeen alkoivat heti natinat. Varmaan tuo puslien asennon muuttuminen aiheuttaa natinaa. Oma B5 on kaukana premiumista kun ääniä kuuntelee.

                              Comment


                                Kai vapautit puslat jännityksestä korkeudensäädön jälkeen. Jos et, niin on hetkenpäästä revenneet.

                                Comment


                                  Perskules, tuo on varmaan jäänyt tekemättä. Vein paikalliselle pajalle parin tukivarren vaihtoon ja pyysin samalla nostamaan ajokorkeutta, sitä oli vain 5cm. Tuosta puslien jännityksestä ei ollut puhetta. Eli nyt siis kannattaa löysätä kaikki puslat niin ne hakevat paikkansa. Vai pitäskö autoa myös liikuttaa että puslat hakee asennon?

                                  Comment


                                    Tein seuraavanlaisen toimenpiteen: Ajokorkeuden mittaus renkaan keskeltä kaareen. Auton etupää ylös ja eturenkaat pois. Kaikkien tukivarsien kumpienkin päiden löysäys, kallistuksenvakaajan tankojen löysäys, rt-päiden löysäys. Sen jälkeen tunkilla ylös koko setti ajokorkeuteen ja paikat kiinni.

                                    Narina toiselta puolelta hävisi, mutta toinen narisee pahasti. Narina kuulostaa tulevan iskarista/jousesta. Käännettäessä paikallaan kuuluu myös jatkuva kumimainen narina. Vaihdoin kyllä koko ohjauslaitteen aiemmin, olisikohan tuo voinut jäädä kuivaksi, vaikka laakerirasvalla voitelin hammastangon. Ääni ei heti sen vaihdon jälkeen ilmennyt, vaan vasta alustan korkeussäädön jälkeen. Onko mahdollista korkeussäädön jälkeen tulleet narinat iskarin yläpäistä, jos siellä on laakeri/kumi vaihtanut asentoa?

                                    Comment


                                      Pallonivelien päitä on turha löysätä.

                                      Comment


                                        Tämä ongelma ratkeisi apteekin kautta, neulalla voitelua alapalloniveleen. Apteekista kävin neulan, nivelongelmiin suosittelivat mobilaattia, mutta laitoin wd40:ä

                                        Comment


                                        • Aikoinaan kuulin tuota suositeltavan 3b-Passatteihin, kun siinä on sama vaiva, että etupään nivelet on vähän käykäisesti mitoitetut. Kuulemma pääsi samoilla nivelillä ihan eri kilometrilukemiin kuin ilman voitelua. Jotkut oli jopa laittaneet nippoja niihin, mutta siinäon jo enempi puuhasteltavaa.
                                          Viimeksi muokannut okkim; 16.11.2015, 22:19. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                          Comment


                                          • Audi Q5 narina

                                            Audi Q5:ssa (B8)alkoi ärsyttävä narahtelu, kun ajaa hitaasti ja käänttää rattia reilusti sillon narahtaa ja välillä kuuluu myös kun jarruttaa ja siinä vaiheessa kun auto niiaa niin sillon kuuluu narahdus.Osaisko joku auttaa, mistä kannattaisi aloittaa vian etsintä? Narahtelua todella vaikea paikantaa tuleeko se edestä vai takaa.

                                            Comment


                                            • Jousi, iskari, vetari, laakeri olis ekoja joita itse seuraisin jos kolisee nii yleensä joku tukivarsisra tms on väljä. Hitaasti ajaes ratti ääriasennos on taas ohjaustehostin ääni.

                                              Comment


                                              • Se ääni on semmosta narinaa ja se sama narina tulee, kun kääntää rattia reilusti hiljaisella nopeudella. Auto katsastettiin tänään ja katsastusmies ei löytänyt mitään ihmeellistä iskariarvotkin oli hyvät.

                                                Comment


                                                • Tietämättä ääntä ja tapaa, siis onko ratti ääriasennossa vai onko kierrokset alle 1000rpm ? ohjaustehostin ei jaksa pyöriä kunnolla pienillä kierroksilla ja silloin kuuluu "narinaa" ootko tarkistanu nesteen määrän ? Viittais sit sinne ohjaustehostimelle. Nestettä tankkiin ja homma pelittää, muutoin ei tarvetta hätiköidä, voihan se ohjaustehostimenpumppukin olla menossa tai sit ohjaustehostimen hihnakiristin on rikki ja alkaaa näkymään äänessä. tai hihna venynyt niin että alkaa kuuluu. Valintoja on.

                                                  Vanhat nesteetkin voivaikuttaa asiaan, uusilla pitäis narinan loppua jos muuten hommat pelaa ohjaustehostimen päädyssä

                                                  Comment


                                                  • B6 etsin joskus samaa vikaa ja pitkällisen etsimisen jälkeen ääni tuli iskarin alapään kiinnityksestä. Pultti löysälle, öljyä väliin ja pultti kiinni niin narinat hävisi eikä palannut mun omistuksen aikana.

                                                    Comment


                                                    • Täältä äänet alapallonivelelle. Audi a4b8 oireilee juurikin noin kun alapallo vaihtokunnossa. Nivel on kuiva ja siksi ääntää. Välys tulee mukaan ajan saatossa. Halpa keino elvyttää niveltä on hakea ohut injektio neula apteekista ja laittaa sillä kumin läpi jotain synt ohutta vaseliinia tai voiteluainetta. Vaihtaisin itse uuden nivelen.

                                                      Comment


                                                      • Audin narinaa

                                                        Olisko hyvää veikkausta ku alko a6 pitämään kauheaa narinaa ja kitinää ja kääntää rattia tai ajaa montusta... kuulostaa pahemmalta ku vanha hetekka.. yritin eilen kuunnella että mistä nivelestä vois kuulua, mutta ei oikein ottanut selvääå

                                                        Comment


                                                          Voisi olla kuiva alapallo, 4G koriseen saa etummaisen erikseen muistaakseni. Toki voi myös joku pusla olla, mutta alapalloja enemmän tullut itse vaihdettua.

                                                          Comment


                                                          • Alkaa pikku hiljaa A7 4G;n etupään varsista nuppeja menemään ja kolisee / narisee niin mistähän kannattaisi lähteä metsästää tukivarsia? Marmorilla maksaa hunajaa.
                                                            Kellään kokemusta autodocin osista / toimituksista ja minkä merkkista kannattaa laittaa?
                                                            Ebayn katsonut läpi ja siellä on laidasta laitaan chainabiitsi kamaa
                                                            ​​​​​​
                                                            Viimeksi muokannut Killeri; 10.9.2019, 22:46. Perustelu: Viesti siirretty.

                                                            Comment


                                                            • Tenkks: Muutamiin eri merkkisiin autoihin tilannut osia Autodocista ja kaikki mennyt hyvin eli osat tulleet sen merkkisinä kuin tilattu ja järkevällä toimitusajalla. Aivan kaikilla ei näin ole käynyt vaan esim. laatumerkit Lemförder/Febi-Bilstein/FAG jne. ovat saattaneet vaihtua toisiin ja useimmiten heikommiksi tunnettuihin merkkeihin. Aeromotorsilta itse tilasin Audiin (A4 b6) Lemförderiä, Febi Bilsteiniä, FAGia ja TRW ja sellaisia myös tuli ja ymmärtääkseni edullisemmin kuin mitä Suomesta olisin saanut.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X