Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sopivia vanteita A6 2,7 Bi Turboon ei löydy?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Mulla oli Porschen Cup3 tyyliset Mille Miglian taatusti 2,7bit vehkeisiin hassunmallisten jarrujen päälle sopivat vanteet. Jää reilusti tilaa satuloille. Tämmöset alla.

    Mihari, 20" mahtuu helposti sopivan mallisilla puolilla.
    Viimeksi muokannut JAP3; 26.9.2008, 15:03. Perustelu: poistettu toimimaton linkki

    Comment


    • #62
      Topi, minkäs kokoiset nuo biiturboosi alle laittamat Leaguet olivat?

      Itsellä sama malli mietinnässä, kokona 17". Auto on tosin S6 vm.2000, mutta näissä ei ilmeisesti ole jarrujen osalta isoja eroja (vai onko?).

      Comment


      • #63
        19 tuumasethan nuo ovat ja käsittääkseni s6 on samat etujarrut.
        Tossa kuvia omasta biilistä kyseisillä vanteilla http://s3r4x.mynkton.org/automotive/a6ibiza/

        Comment


          #64
          Minkä kokoset levyt tossa biturbossa sitten on?

          Comment


            #65
            A6 biturbo etulevyt 321mm.

            Comment


              #66
              Nostetaas hiukan ylös tätä, kun pitäis itse ensi kesäksi katella vanteita.

              Onkos tietoa meneekö nuo Tomasonin 4:t (18"x8,5" ET30) biturboon? Tuo ET vaikuttaa kyllä aika pieneltä, mutta mitä noita nyt kuvista katselee ni puolat ei vissiin kovinkaan keskelle mene vanteessa, jotenka voisi ehkä mahtua?

              Comment


              • #67
                Pieni ET=vanne tulee ulommas eikä ota satulaan niin helposti. Eli esim ET35+15mm spaceri = ET20. Jos nyt ymmärsin oikein mitä tarkotit.

                Comment


                  #68
                  Mulla on alla Tomason 6, jossa on käsittääkseni samat mittaspeksit. Renkaina 235/40-18. Madallettuna sopivissa töyssyissä renkaan ulkokulma ihan hiukan raapaisee sisälokasuojan kiinnitysruuvin kantaan ainakin kuskin puolelta. 225 leveillä ei ehkä tekisi sitä. Kuvia voin lähettää kun pistät vaikka privalla spostiosoitteen. En kylläkään osaa sanoa miten paljon neloset eroaa kutosesta sisäpuolelta, mutta muistaakseni mulla jää noiden kanssa kyllä yllättävänkin hyvin tilaa satulan ja vanteen väliin. Pitänee tuokin oikein fyysisesti mitata illalla. Jos muistan.

                  Comment


                    #69
                    Näin ollen nuo voisi ehkäpä jopa sopia.. täytynee tutkia hiukan lisää.

                    Comment


                    • #70
                      Huulivanteet?

                      Onko huulivanteita kuinka paljon soviteltu biturbon etujarruille? Muutama malli tuossa ylhäällä olikin, mutta muita? Meneekö esim. BBS:n Lemmari, Rialin Daytona Race tai esim. jokin RH:n malli jarruille? Käsittääkseni Lemmareissa tai Racessa tuo "puolaston" paksuus ei ole kovin suuri, joten voisi antaa hieman anteeksi, vaikka muoto (suora, eikä kovera) ei ole paras mahdollinen ja sitten on se pieni huuli.

                      Leveyshän täytyy olla 8,5" ja et35.

                      Antaako muuten Risan satulat enemmän vai vähemmän tilaa tässä suunnassa?

                      Comment


                        #71
                        Rialin Daytona Racet 8,5x19" ET 30 ei mene ees huonosti A6 biturbon keulalle. Ottaa satulaan, ja speiserillä tulis ihan liian ulos.
                        Risan satula antaa jonkin verran enemmän tilaa tässä suunnassa.

                        Tässä kuvassa vanteen puolat lepää satulaa vasten. Tästä lisää kuvia mallailusta.

                        Comment


                        • #72
                          Jep, ja eipä ne Lemmarit anna juuri enempää varmaan tilaa. Tuo ET30 on muutenkin jo 8,5x19 vanteella aivan kintaalla, jottei kaapase loksuun, riippuu vähän kumista.

                          Metkaa, että nuo Topmäkin Leaguet menee heittämällä vaikka lippi on samaa luokkaa kun yllämainituissa valsseissa.

                          Comment


                          • #73
                            Rh:n zw3 9x18 et 32 tms menee eteen just ja just jarrujen puolesta. Tosin kyseessä b5 s4, mutta samat jarrut kuin btq:ssa.

                            Comment


                            • #74
                              17 tuumaista olisi itselläkin haussa a6 BiT quattroon, hiukan on hankala löytää sopivia

                              Comment


                                #75
                                Mites noiden OEM-mallien sopivuus noin yleensä? Käykö muutkin, kuin nuo BiT-malleihin erikseen myydyt? Taka-ajatuksena tässä on se, että itse haluaisin V8:n alta C5:n 7,5x17" vanteet vaihtaa wanhuksen tyylille paremmin sopiviin.. =)

                                Noita saa sovittaa BiTurbon alle, jos jollain on kiinnostusta.

                                Comment


                                • #76
                                  Mulla olis kans ens kevääks hakusessa laadukkaat(miel. 2/3 osaiset) huulivanteet kaarirullattuun S4 biturboon ja aika vaikeelta näyttää. Vanteiden pitäis olla 9-9,5" leveet(ainakin takana) ja 18-19" halkaisijalla ja "sopivalla" ET:llä. 5x112 jaon vanteet tuppaa oleen max. 8,5" leveitä tai sit kaikki >=9,5", kun tohon S4 taitaa 9" olla aika ehdoton max eteen..

                                  Rial, BBS, RH oon koittanu kattella käytettynä kotimaasta ja ebaysta huonoin tuloksin. Alkaa näyttää siltä, et joutuis teettään mittojen mukaan, jos haluais sopivat. Scmidt ja Räderwerks tarjois komeita vanteita ja sais mittojen mukaan, mutta hinnat on sit luokkaa 2,5-3k?, joka menee vähän yli budjetin, kun ei toi lottokaan osunu.. ;)

                                  Miltä muilta valmistajilta vois löytyä sopivia kasattavia vanteita? Linkkejä verkkokauppoihin tai valmistajien sivuille kaivataan.. Jenkkilässä noita mittojen mukaan tekijöitä varmaan löytyy paremmin, mutta hiukan epäilyttää laatu, takuu, kuljetus jne asiat..

                                  Comment


                                  • #77
                                    Laitetaan tänne vanne kysymys vaikkei biturbo autoon ole tulossa. Eli talveksi tarkoitus laittaa alle 8,5x18 etuvannetta ET48 ja 9,5x18 takavannetta ET50. Nämä 5x130 jaolla eli adapterit pitää hommata väliin.

                                    Miten paksua adapteria voi käyttää? Mahtuuko tuollaiset vanteet edes pyörimään 1.8t a6:ssa? Minkä kokosta rengasta tuohon päälle? 2kpl 235 leveetä ja 2kpl 265 leveetä kitkaa on tallissa mut noi leveemmät taitaa ainakin jäädä talliin odottamaan kun tuskin mahtuu edes.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Luulisin, että molemmissa päissä pitäis pyrkiä lähelle et35 noilla leveyksillä. Eli lähtisin laittaamaan 15mm fylliä joka nurkkaan. Etuvanteella ei ole ongelmia ainakaan et35:na (13mm spacerit), mutta 9,5" takana voi olla aika timmi sovitus varsinkin 265:lla kumilla.

                                      Comment


                                        #79
                                        En usko, et taakse menee tuo 265nen millään sovitteella.

                                        Comment


                                        • #80
                                          245 menee heittämällä ja eihän toi 20mm lisää ole paljon. Tosin nuo reaalilevydet eivät vastaa nimellisiä, eivätkä mene välttämättä lineaarisesti, edes saman rengasmerkin/mallin sisällä. Ootko Jape koittanu tuon kokosta kumia kutoseen, olis kiva tietää?

                                          Jos haluaisi kutos-quattroon eriparirenkaat, niin täytys saada peräti 275 taakse, mutta sen kanssa tulee vielä enemmän hiki kapeessa korissa.

                                          Comment


                                            #81
                                            Tässä taisi olla 245/35-19" kymppituumasella vanteella. ET30. Ei onnistunu toi setti ulko eikä sisäpuolelta. Raaps sisältä ja raaps kaaren laitaan. Tai sit ei vaan tajunnut noista jutuista vielä tuolloin...

                                            Comment


                                            • #82
                                              Jep, ton sovituskuvan oon nähnytkin. 245 ei itsessän ole paha, mutta toi vanteen leveys tappaa ton homman ja sama voi tulla 9,5 tuumasella. Itellä pyörii nyt perus 8,5x19 et35 + 245/35 kumilla ja edessä on tiukka sovitus (mutta mahtuu), mutta takana tuntus olevan tilaa vielä levittää. Eli 9" tai max. 9,5" et35 + 245-275 kumilla olis kiva koittaa ja nähdä mikä noista comboista vielä menee.

                                              Joo, koskaan ei pidä luulla tajuavansa jostain jotain, koska aina tulee joku, joka tajuaa asiasta enemmän...ja luulee tajuavansa jotain :)

                                              Comment


                                                #83
                                                Villellä on oheisessa kuvassa takana 9,5x18" vanne jonka päällä 225 levee kumi ET 37.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Millähän valmistajalla löytyisi tuollaiset yllä näkyvät vanteet 17" versioina? Nuohan tais olla Keskinin tuotokset. Tekis mieli ens kesäks jotkut tollaset huulelliset possu-look vanteet.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    RH ja Keskin taitaa olla ne tunnetuimmat.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      On toi 9,5 tuumanenkin näköjään haasteellinen, tarina ei tosin kerro, kuinka paljon antais laittaa sisemmäs. Voi olla, ettei paljonkaan.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        RH ZW1 ois sinnepäin. Ja Artec S1 ois myöskin maukas, mutta ei ole ebayssa ku 16" myynnissä:(

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Muistakaas herrat, että se on aika paljon auton korkeudesta kiinni, minkälaista kumea ja vannetta tuonne kutosen kaariin mahtuu. ;)

                                                          Jostain bongasin kuvan 4b korisesta kutosesta missä oli 265/35 kumi takana, ja mahtui kuulemma raapimatta, mutta autohan ei ollutkaan ihan tontissa.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Täytyyhän sen pyörän mahtua täysjoustossa sinne kaaren sisään korkeallakin alustalla eli kyllähän pyörä pitää mitottaa niin, että koko liikerata on käytössä. Vai muuttuuko sisäänmenon liikerata/kulma kun autoa madalletaan?

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Kyllä se vähän muuttuu, mutta ei radikaalisti. Todellakin se pitää olla niin että kuoppaan täysi lasti päällä ajettaessa rengas ei ota kiinni mihinkään.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X