Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 c4 -92 etu-iskareiden vaihto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 c4 -92 etu-iskareiden vaihto?

    Alottelin tänään alustan vaihtoa ja heti törmäsin ongelmiin.

    Onko oikeesti niin hankalasti suunniteltu tuo etupää et joutuu purkamaan alatukivarret ja vakaajan irti/löysälle et saa tolpat irti...yksin?
    Yritin vängätä joka suuntaan mut alapallo ei vaan irronnu, vaikka oli pultti irti ja muutenkin se oli ihan löysällä, ilman em. toimenpiteitä, liikeradat vaan loppu kesken...ja kädet. Hirvitti et se ampuu koko paketin silmille, jos olis irronnu.

    Onko tohon jotain helpompaa tyyliä vai pitääkö tehä noin vaikeesti?

    Mites muuten se abs-tunnistin lähtee irti navasta, vai lähteekö ollenkaan(ehjänä)? Senkin päädyin ottamaan konehuoneen puolelta liittimestä johtoineen tolpan mukana.

    #2
    Kyllä se tolppa lähtee sieltä ilman suurempia purkamisia. Jollain parrulla pikkasen vääntää tukivartta alaspäin runko-aisasta tukea ottaen. Tai toinen vaihto-ehto, Löysää vakaajan pultit(4kpl) ja sitten tuolla edellä mainitulla tavalla tavalla kampeaa sen tolpan pois paikaltaan. Ei 15min pitäis mennä tolpan pois ottoon tuolla tapaa, siittä kun auto on tunkattu ylös ja pyörät on poistettu!

    ABS-anturi on ihan vaan painamalla navassa paikallaan sellaisen jousi holkin avulla. Pois otto onnistuu parhaiten pienen ruosteenirroitin käsittelyn jälkeen ihan tavallisilla poksi pihdeillä nitkuttelemalla edestakaisin ja samalla ruiskien jotain livastetta. Takaisin kun niitä asentaa niin kannattaa sipasta pintaan jotain kupari/hopea tahnaa niin on ens kerralla helpompi irroitella!

    Comment


      #3
      heh, iskarin saat vaihdettua tolppa autossa, yläpäästä roinaa irti, ja Biltemasta 191256 työkalulla iskari irti.

      Comment


      • #4
        No hieno homma...tappelin vissiin pari tuntia et sain tolpan lattialle! Pikkasen oli hermo kireellä!

        Nooh, onpahan nyt sit ainakii purettu tarpeeks, jostain kumman syystä se ei vaan kampeemalla menny alaspäin.
        On varmaan aika kettumainen kasata...yksin, ku joutuu kampeemaan ja samal hörrimään yläpäätä paikoilleen...=D

        Ton verran ku purkaa ni ei tartte kammeta.

        Onhan noita tullu vaiheltuu mut tommoseen savottaan en oo viel törmänny!

        Tarkotus on vaihtaa iskari ja jousi joka nurkkaan, takapäässä varmaan huomattavasti helpompi...onneks on toine kulkuväline ni ei tartte kiirehtii. =D

        Comment


          #5
          Ei ole paha kasata! Takapää onkin helppo, ylhäältä kolme mutteria ja alhaalta mutterit auki ja pultit pois niin on tolppa sylissä, takana tunkki kannattaa laittaa keskelle taka-akselia kun tolppia ottaa pois!

          Comment


            #6
            Jeps, jousta vaihdettaessa tarttee tolppa kaivaa irti. Kyl sen yksinäänki saa taiteiltua, pitkät kädet, tunkki ja sopivia vääntövarsia ;)

            Comment


              #7
              Olen kyllä muistaakseni lukenut jostain topicista että joku olis vaihtanu jopa tolppa paikallaan jousen! Sen vois kuvitella olevan hankalaa.

              Comment


              • #8
                Pitää ny sit kokeilla josko toinen puoli lähtis vähemmällä purkamisella.
                Onpahan nyt paikat herkistelty jos tarvii katsastukseen ruveta vaihtelemaan jotain! =D

                Tekemällä viisastuu...ehkä.

                Ei oikeen onnistu tuo taka-akselin tunkkaaminen ku auto on montun päällä...=)

                Comment


                • #9
                  Olen kyllä muistaakseni lukenut jostain topicista että joku olis vaihtanu jopa tolppa paikallaan jousen! Sen vois kuvitella olevan hankalaa.
                  Jousikin vaihtuu tosiaan ilman tolpan irroitusta suhteellisen kivuttomasti. Etupää pitää vain olla kokonaan ilmassa, jotta kallistuksenvakain ei vänkää vastaan.

                  Comment


                  • #10
                    Noh... Itse ekan kerran urssin etupäähän kun koskin niin ekan etutolpan irtisaamiseen meni kauan, kun ei tajunnut heti käyttää vaan reilusti voimaa ja riittävän pitkää vartta sen irrottamiseksi alatukivarresta. Rautakangellahan se sitten lähti :D Kerkesin siinä sitten jo yrittää vaihtaa jousta tolppa paikoillaan mutta on se lähes mahdoton tehtävä.

                    Comment


                    • #11
                      Sama vika.....säästelin enkä käyttäny voimaa, ku hirvitti et se kanki ku lipee ni on joka paikka solmussa! =D (jarruletkut,johdot,suojakumit) Tuo paikallaan vaihtaminen kuullostaa niin uskomattomalta et ei oo oikeen mielenkiintoo ruveta yrittämään. =)

                      Todennäkösesti toises puoles ei mee aikaa puoliakaan, ku on nyt vähän viisastunu.

                      Comment


                      • #12
                        Mikäs idea siin iskarin yläpäässä muuten on, ku siin on niit pultteja vähän useempi?

                        Piti vähän miettii et mitkä löysään et se irtoo korista...mitkä ne kolme on siin sisemmällä kehällä? Ja purkaantuuko se paketti löysäämällä pelkästään se keskimutteri?

                        Comment


                          #13
                          Niillä sisemmillä lukitaan camperit kohdalleen, eli on yhtä puuta ylemmän jousilautasen kanssa muttereiden ollessa kiristettynä! Vedät tietenkin jousipuristimilla ensin jousen kasaan ja stten avaat sen keskimutterin eli iskarin pään mutterin niin silloin se purkautuu ja ei tule silmille!

                          Niin ja se ylempi jousilautanen on siis se osa joka tulee koriin kiinni niillä ulommilla kolmella mutterilla! Jousilautasen alla on muovi runkoinen laakeri ja sen alla taas jousilautasen toinen puolisko, vaimennin kumi ja sitten tietenkin jousi! Ne tolpan yläpään laakerit kannattaa sitten vaihtaa samalla jos näyttävät/tuntuvat uhtään huonoilta!

                          Olinkohan nyt tarpeeksi epä selkeä?
                          Viimeksi muokannut retulainen; 23.3.2009, 21:19.

                          Comment


                          • #14
                            No senverran selvä et jopa mie tajusin! Jotain tollasta arvelinkin.
                            Eipä oo tollastakaan hienoutta ollu yhessäkään autossa mitä oon omistanu...=)

                            Comment


                            • #15
                              "No senverran selvä et jopa mie tajusin!"

                              Kannattaa käyttää hakutoimintoa. Sieltä olisi iskareiden vaihtokin selvinnyt oikeilla hakusanoilla heti.

                              Ja paljon muuta asiaa.

                              Comment


                              • #16
                                "Kannattaa käyttää hakutoimintoa. Sieltä olisi iskareiden vaihtokin selvinnyt oikeilla hakusanoilla heti."

                                Mutko välil on olevinaan niin kiire et ei oo aikaa ruveta ettimään haulla...ja sillo ku oon jotai ettiny ni ei oo löytyny vastauksia vaik kui yrittäs.

                                Comment


                                • #17
                                  Alusta vaihdettu!

                                  Kiitokset kaikille neuvoista...taas.

                                  Toine etutolppa vaihtukii yli puolet nopeemmin ja takapää oli onneks ihan naurettavan yksinkertanen!

                                  Ois kyl perä voinu tippuu pikkasen alemmaks, jäi aika hurjaan etukenoon 60/35 sarjalla.
                                  Ja kokonaisuudessaan ois voinu olla jäykempi, mut eipä ton hintaselta alustalta voi paljoa vaatiakkaan... =)

                                  Kattien kohdalle jäi n. 8cm maavaraa, vaihdoin syksyllä tohon tarvikekatit, ja ne jäi pikkasen alemmas ku ne suojaraudat, saa nähdä millon kolahtaa! =O

                                  Comment

                                  Working...
                                  X