Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 RS4 tolpat ja ABS sensorin liittimet vs. pre-facelift S4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    B5 RS4 tolpat ja ABS sensorin liittimet vs. pre-facelift S4

    Olen tässä vaihtamassa alumiinisia tolppia ja niihin tulee risan ABS-sensorit. Pääsyy vaihtoon hifistely eli alutolpat on 2.6 kiloo keveemmät.

    Risan ABS-sensorin liittimessä on navan päässä yksi ylimääräinen liitin ja toisessa päässä tais olla parikin ylimääräistä liitintä vs. prefaceliftin yksi johto ja yksi liitin yläpäässä.

    Noi lienee jotenkin EPS:iin kytköksissä, mutta riittääkö että ne jättää vain kytkemättä vai vaatiiko jotain vastusvirityksiä?

    (vai käviskö jopa vanhat S4 ABSit, enpä kokeillut?). Ainakin kiinnitys tais uudemmissa olla pultilla ja vanhat vain painetaan paikoilleen.

  • #2
    Ettet sotke niitä liittimiä jarrupalojen kulumissensoriin? Mun mielestä ABS-antureilla ei pidä olla mitään lisäliitintä oli vanha tai uusi malli.

    Kokeiles huvikseen saako ne vanhat anturit menemään sinne, säästäisi vähän hankinnoissa kun niitäkin ei tarvis vaihtaa.

    Comment


      #3
      Kyllä ainakin facelift-A4:ssa on edessä ABS-anturit mielestäni vain painamalla kiinni, takana oli pultilla varmistettu paikallaan pysyminen. Liitintä etu-ABS-antureissa ei ole meidän pre-faceliftissä eikä faceliftissä kuin läpivientikumin takana rungon sisällä.

      Comment


      • #4
        Eikös näissä ollut joitain hassua. Tyyliin risassa ei ole edessä kulumissensoreita, mutta takana on ja "tavan malleissa" on edessä mutta ei takana(?).

        Comment


        • #5
          Risassa on kulumisanturit eessä ja takana.

          Comment

          Working...
          X