Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ89 ajonesto

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• typ89 ajonesto

Moikka! Voiko olla mahdollista, että Audi 80 - 89 olisi avaimessa ajonestosiru ( vai mikä lie ). Oliko ajonestoa ees keksitty silloin. Olen koittanut nyt kolmelta suutarilta saada autooni vara-avainta, mutta kaikki sanoo ettei voi tehdä ajoneston vuoksi. Avain on taatusti alkuperäinen. Ja olen kyllä kertonut auton vuosimallin...
    Ja toinen kysymys - kuuluuko takaluukku keskuslukon piiriin? Avain toimii jopa bensakorkkiin muttei takaluukkuun. Voiko se jumiutua noin pahasti?? Jos kuuluu, miten sais ehkä pelaamaan - pelottaa että työkalut ( taas ) lähtee kävelemään jokin sateinen yö..
    Kiitos tietäjille!

ei ole ajonestoa. takaluukku ei kuulu keskuslukitukseen, ainakaan omassa vanhuksessa. sama avain käy virtalukkoon, oviin sekä pa korkkiin (ja hanskalokeroon). takakonttiin on oma avaimensa.

Comment

Ok, kiitos - eli multa puuttuu siis takaluukun avain, huono juttu muttei kai voi mitään

Comment

Takaluukku kuuluu keskuslukon piiriin. Ja mulla on kyllä sama avain menny takaluukun lukkoon. Voipi olla vaan että kun ei ole koskaan tarvinnut käyttää, niin on jumissa. Miks siihen ois omansa??

Eihän autossa ole mitään jälkiasennus ajonestoa? Avain on semmoinen "litteä" orggisavain?

Comment

Kyllä sama avain käy joka paikkaan. Haitat on varmasti lukos vain niin jumis että lukko ei sen takia pelaa. Ei muuta ku lukko pieniin paloihin pöydälle ja putsausta. Pariin lukkoon oon sen tehny. Ja lukkoja pystyy kyllä ite sarjottaan omalle avaimelle, tarvit vain haittoja.

Comment

Oon purkanut, putsannut ja rasvannut takaluukun lukon kaksi kertaa ja se on taas jumissa. Eli käytön puute ja paskainen paikka sen tekee...

Comment

aijjaa.. mikähän karvalakki versio mulla sit on ku takakonttiin oma avaimensa.. varmaan lukkopesä vaihdettu joskus.. ja takakontti ei kuulu k-lukitukseen. juu ongelmia ollut myö takakontin lukon kanssa, mutta silloin tällöin purkaminen/putsaus/voitelu auttaa.

Comment

Omassani takakontti kuuluu klukon piiriin, mutta bensatankin luukku ei. Vuotta uudemmassa vastaavassa autossa on bensatankin luukkukin liitetty klukkoon ja korkista poistunut lukkopesä.

Comment

mikähän karvalakki versio mulla sit on ku takakonttiin oma avaimensa.. varmaan lukkopesä vaihdettu joskus.. ja takakontti ei kuulu k-lukitukseen.
                  Oisko takaluukku vaihdettu joskus, tai sitten virtalukko vaihdettu ja sarjoitettu ainoastaan ovien lukot? Alunpitäen on kyllä sama avain kaikkiin käynyt, ja takaluukku toiminut keskuslukolla.

Comment

Avaimet

Tuossa sivu VM-91 80:pisen avaimista. http://www.aijaa.com/v.php?i=3674686.jpg

Comment

melko outoa, siihe on sitten varmaan jtn osia vaihdeltu. vähän offtopic, mutta miten tossa kasikympissä se takaluukun lukko lukittuu(siis niissä, joissa toimii k-lukolla) et onks siel joku solenoidi vai moottori.. yms. ku ei mulla sinne ainakaan, mtn johtoa mene, eikä siellä mtn semmoista oo, mikä sitä lukkoa käyttäisi. niin ja onkos noissa nyt niikun normisti alipaineela toimiva keskuslukko, et onkohan tuo keskulukituskin sitten jälkiasennus sätös, oudolta vaan tuntuu, sillä oon purkanu tota jonkun verran ja näyttäisivät alkuperäisiltä...

Comment

Kyllä sinne alipaine menee. Ei ny varsinaisesta solenoidista voi puhua mutta kumminki vähä sen tyyppinen, ilmalla toimiva siis. Hurajaako pumppu ku laitat ovet lukkoon ja kaikki lukkotapit (siis siinä verhoilussa pystys olevat) menee pikkusen eri aikaa pohjaan? Aattelin jos sellanen terävä klapsahdus kuuluu ni sitte ei oo alkuperänen keskuslukko.

Jos työkälut pysyy vähääkää kädes ni nyppää se takaluukun lukkosylinteri käteen ja sarjota se samalle avaimelle mikä käy oviin, tankkiin ja virtalukkoon.

e: Jos siis takaluukun lukko pelaa sillä toisella avaimella ni kääntyykö avain lukos vain 90 astetta vai enemmän? Jos kääntyy vain sen 90 astetta ni sillon ei oo keskuslukollinen malli. Koska jos kääntyy suurin piirtein 115 astetta ni tarkottaa sitä että avaimella saa peräluukun auki vaikka auto olis lukos.
                        Viimeksi muokannut horch; 24.2.2009, 23:45.

Comment

juu siis ei ole pneumaattinen mulla tuo k -lukko. eli ei myöskään silloin alkuperäinen. no tuo lukkosylinterin uudelleen sarjoitus on käynyt mielessä ,mutta laittelin tuohon autoon kaukosäädön k-lukkoon ja siinä olisi ylimääräinen paikka, mihin saisi laitettua takaluukkuun sähköisen solenoidin ja toimimaan sillein että toimii k-säätimestä. vaatisi vain hieman rakenteluintoa. eli periaattessa lukkopesä voisi olla aina lukko asennossa ja käyttäisi sitä sitten vain k- säätimestä. juu tuo lukko kääntyy vain 90 astetta.

Comment

Working...
                          X