Nuo ,lyhdynpesimet, toimii huonosti tai ei ollenkaan, jos on vähänkin pakkasta. Jos sattuvat tulemaan ulos pakkasella, niin sisään eivät enää mene. Toimiiko ne jollain hydrauliikalla vai mekaanisesti moottorilla? Tuntuis että mekaaninen siirtely menee nopeasti rikki, jos pesimet ovat jäässä/muuten jumissa. Oon koittanu lukkosulaa ruiskutella sinne saumoihin, mutta eihän se niihin pesimien varsiin asti yllä. Onko kellään tietoa, miten ne sais pakkassuojattua/rasvattua ja mitä mömmöä sinne kannattais työntää? Olisko esim. ,aseöljy, hyvää?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 (2007) lyhdynpesimien huolto
Collapse
X
-
Hyvin toimii täällä ylempänä ainakin, kun unohtaa halvat metanolilasinpesunesteet, ja pitää seokset riittävän väkevinä. Ja huolehtii muutenkin auton puhtaudesta, ettei puskuri peity suola/hiekka/tiepöly-saoksesta, joka edesauttaa liikkuvien osien takeltelua. Ilman parempaa tietoa arvaan, että pesurit toimivat vain pesunestepumpun paineella, eli irto"sora" jumittaa ne kohtuu herkästi..
-
Täällä on myös ongelmaa noiden pesureiden kanssa, mutta ei pakkasesta johtuvaa. Pesurit tulee nätisti ulos, mutta jäävät sisään mennessää sentin verran raolleen. Käsin kun hieman avittaa, niin pesuri menee kiinni perille asti, mutta hieman nihkeästi.
Vedin raolleen jääneen pesurin ulos, jolloin pääsin huuhtelemaan vesiletkulla pesurin vartta, mutta sekään ei parantunut sisäänmenoa. Ruiskutin myös CRC:tä pesurin varteen, mutta tuloksetta. Sen pesurin suojaläpän kun ottaa pois niin pääsee työskentelemään paremmin.
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa - löytyikö ratkaisu ilman pesurin vaihtoa?
Comment
-
Onko B7:ssa niin että lampunpesurit toimivat koko ajan? Minulla on automaagi-valot, eli ajovalot palavat kytkin 0-asennossa ja tuossa tilassa ei lasinpesurit ole päällä. Sitten kun kääntää 1-asentoon ajovalot niin valonpesuritkin toimivat. Jos nopeasti vielä vie sen 1-asennon ja 0-asennon välillä niin valot eivät sammu välissä.
Tämä on mielestäni ihan toimiva ratkaisu, ei pestä ajovaloja ellei niille ole oikeasti käyttöä.
Comment
-
Mulla on B7:ssa niin että lampunpesurit on päällä vain kun valokytkin on 1-asennossa, eli silloin kun ajovalot palaa (xenonit). 0-Asennossa palaa vain päivävalot. Olettaisin että halogeeneilla varustetussa B7:ssa valot ja pesurit toimii samalla tapaa kuin sulla.
En tiedä miten lampunpesurit toimi silloin kun valokytkimestä löytyy myös auto-asento, jolloin ajovalot (xenonit) syttyy automaattisesti kun on tarpeeksi pimeää.
Comment
-
No nyt sitten on omassakin kulkineessa alkanut jäädä toisen puolen pesuri reilusti ulos.
Onko kukaan keksinyt mitään korjaustapaa ilman pesurin vaihtoa?
Vastaanpa nyt sitten itselleni, jos joku pähkäilee samojen ongelmien kanssa: Ajovalonpesurin saa näppärästi ulos, kun ujuttaa siiman pesurien kannen ja puskurin väliseen rakoon ja vetää pesurin ulos. Korjaamaan pesuria ei taida pystyä, joten vaihdoin omani kokonaan uuteen. Homma itsessään on helppo, joskin puskuri pitää irrottaa. Taas toimii!
Comment
-
Kaivetaas vanhaa topicia.. Tänään havaitsin omassa B7:ssa tämän luukkujen ulosjäämis-ilmiön. Eli kun käytti lasinpesuria niin ajovalonpesimet tulivat nätisti ulos ja hoitivat hommansa, mutta eivätkään palanneet takaisiin lähtöviivalle. Eli käsin sai ajon jälkeen käydä tyrkkäämässä luukut kiinni.. Missä siis vika?
Comment
-
Ajovalon pesurissa, ja tietääkseni ainoa keino korjata vika on vaihtaa pesuri. Minulla oli ihan sama vika ja kokeilin kaikenlaisia voiteluaineita, mutta mikään ei tepsinut, ja samaa sanottiin merkkiliikkeen huollossakin.
Vaihto vaatii puskurin irrottamisen, uusi osa maksaa noin 120 euroa marmoritiskillä.
Comment
Comment