Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
ja jostain muistelisin kuulleeni et nastan alle jää jonkin sortin "ilmapatja" mikä parantaa nastan ikää ja pitoa samalla kuin äänekkyyden pitäisi pudota jonkin verran.
Onhan tuosta jo eri autolehdissä ollut esittelyjä... Mielenkiinnolla odottelen testejä.
Nastan alla ollut jo aiemminkin pehmeämpi kumityyny. Ilmataskut on renkaan pinnassa ja osuvat tiehen ennen nastaa. Tuollaset kikat vaan taitaa menettää tehonsa renkaan kuluessa.
Seuraavaan malliin panostetaan taas sen verran lisää että voidaan hypätä parin numeron yli ja julkaista Hakkapeliitta kymppi.
Mitäs mieltä porukka on noista vanhemmista malleista? Hankkiako ensi talveksi seiskat vai katsella hiukan edullisemmat vitoset tai tarjouksesta neloset? Jotkut nastat sitä ensi syksynä alle tulee, kokoa 16", mutta malli on vielä hakusessa.
Liittyen aiheeseen; kyselin Nokialaisten hintoja ja kova hinta oli verrattuna Gislan NF5:een.
Pitää olla Nokialaisen paljon parempi, jos hinnassa ero on noin iso. Nokian HKPL 5 koossa 205/50 r 17" keskihinnaltaan 950 euroa asennettuna sarja. Gislaved NF5 650 euroa sarja asennettuna ja sama koko. Olen tyytyväinen renkaaseen. On hiljainenkin vielä, jota en aluksi oikein meinannut uskoa.
Nokian 7:n hinnasta en tiedä. Hyvä se varmasti on...
Eipä nokialaisia ole tarkoitettukaan kuin talven ajoon, mulla on toista talvea nuo neloset alla ja pito hävisi jo viimetalvena vaikka pintaa on paljon jälellä. Continentaleilla ajelin 3 talvea ja pitoa oli, vaikka nastoja läksikin heti ensalkuun paljon, kun oli kulmat pielessä.
Edellisessä autossa oli Nokian 5:t alla ja ovat olleet parhaimmat Nokialaiset mitä minulla on koskaan ollut. Ajoin niillä kaksi talvea.
Hyvä pito, ajo-ominaisuudet ja äänettömät esim. 2:iin verrattuna.
Em. teorialla seuraava ois varmaan 12 tai 14, kun "tusinarengas" voi kuulostaa negatiivisella ja 13:a jotkut ei uskalla hankkia... ;) 11 vaihtui aikoinaan ykköseen 111:n negatiivisten muistojen vuoksi.
5 ilmeisesti eka "hiljainen" Nokian nasta. Gislavedilla NF3 kehuttiin jo lähes kitkarenkaan veroiseksi melultaan.
Eipä nokialaisia ole tarkoitettukaan kuin talven ajoon, mulla on toista talvea nuo neloset alla ja pito hävisi jo viimetalvena vaikka pintaa on paljon jälellä. Continentaleilla ajelin 3 talvea ja pitoa oli, vaikka nastoja läksikin heti ensalkuun paljon, kun oli kulmat pielessä.
Nastoista ei kokemuksia -01 jälkeen kuin laina-autoissa, mutta merkeistä kokemukset juuri päin vastaiset. Nokian kitkat toimii ihan hyvin 3 talvea. Neljäntenä pysähtyi vielä hyvin mutta liikkeelle lähtö vaikeampaa. Contin lamellit lieruivat luvattoman pitkään ja 1 rengas pilalla ekan talven jälkeen vaikka paineet samat kuin toisella puolella eikä kulmissakaan vikaa.
Comment