Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 oik.etulokasuoja irroitus ja korjaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 oik.etulokasuoja irroitus ja korjaus

    Elikkäs naapuri sattui peruuttamaan lokasuojaan hienon lommon. Nyt se pitäis saada korjattua ja ajattelinkin, että kannattaisiko suoraan tilata uusi pelti ja maalauttaa se kuin oikaista vanha ja paklata se?

    Onkohan lokasuoja pelkästään ruuveilla kiinni vai onko se pistehitsattu jostain kiinni ?

    #2
    Ei ole pistehitsattu, vaan on kiinni pulteilla.

    Eipä tuo taida kovin kallis olla uutenakaan (jotain 150€ alkuperäisenä), jos on isompi lommo niin ei kun uutta vaan tilalle.

    Comment


    • #3
      Kiitokset tiedoista :)

      Comment


      • #4
        Tarviiko B5 korisesta (S4) irroittaa helmat kokonaan, että saa etulokasuojat irti?

        Comment


          #5
          En osaa S4 helmakysymykseen vastata, mutta tässä yleistä tarinaa lokarin vaihdosta kun tuli just viikonloppuna homma tehtyä tuohon -97 B5:een.

          Lokarin irroitus on aika simppeli homma. Puskuri pitää ottaa ensin irti ja sitten vaan lokarin pultteja ja ruuveja irroittelemaan. Ruuvien paikat löytyy ihan järkeilemällä. Kaikissa puskurin irroitus ohjeissa neuvotaan nykäisemään voimalla puskurin päädyt irti kiinnikkeistään. Jos voiman käyttö hirvittää niin kiinnikkeet saa irti sivuvilkun reijästä pitkällä ruuvarilla muljuttamalla. Lokarin kiinnitys sitten päinvastoin. Kiinnitysvaiheessa kannattaa käyttää aikaa, että asettelee pellin tarkasti paikoilleen. Ainakin merkkiosa istui täysin moitteettomasti, eikä mikään kohta jäänyt irvistämään. Uuden lokarin sisäpintaan ja varsinkin siihen reunakanttiin sitten reilusti kotelosuoja-ainetta niin ei ruostu. Lokarin rakenne vaikuttaa sellaisesta, että varmasti ruostuu jos ei mitään suojaa laita. Hommassa meni ensikertalaisilta muutama tunti rauhalliseen tahtiin laittamalla.

          Comment


          • #6
            Lainataanpas tätä topikkia.

            Onko a4 b5 facelift ja pre-facelift etulokarit vaihdettavissa päikseen, lokarit suht rujossa kunnossa ja facelift valot hyllyssä joten välttyis tuolta pellin leikkaukselta?

            Comment


              #7
              On, mutta vilkun muoto on erilainen.
              Alkuperäinen kirjoittaja tomikar Näytä viesti
              Tarviiko B5 korisesta (S4) irroittaa helmat kokonaan, että saa etulokasuojat irti?
              Ei tarvitse, helmaa voi taivuttaa sen verran että lokarin saa irti.

              Comment


              • #8
                Kattelin tossa kuvia ja kylkilistat on erilaiset eikä prefaceliftissä ole niitä kumilistoja, vaikuttaako tämä mitään?

                Comment


                • #9
                  Osaako joku sanoa mikä tarkoitus on B5:ssä sillä lokasuojan vaahtomuovisella tiivisteellä? Ilmeisesti sen takia keränny aivan jumalattomasti hiekkaa sisälokarin päälle. Onko kukaa ottanu pois kyseistä tiivistettä?

                  Eli tuo 20.

                  http://www.partsbase.org/audi/audi-a...housing-liner/

                  Comment


                  • #10
                    Ilman sitä se hiekka todennäköisesti olisi siellä lokarin takana (sinne kyllä suomen loskassa menee muutenkin, kannattaa putsata sieltä suojien takaa). Ei tuolla kai ole muuta kuin vähän tiivistää ja estää ilmavirtaa? Tuskin auto pysähtyy ilman tuota osaa ;)

                    Comment


                    • #11
                      Eipä tullu mieleen tuo ilmavirta. Saa sitte kyllä tiiviste jäädä paikalleen. Ehkä pitäisi hivenen useammin putsata nuo lokarit ku vain kerran kahdeksassa vuodessa :) Pahin kukinto oli juuri tuon tiivisteen kohdalla.

                      Comment


                      • #12
                        Onko B5 faselifti A4 ja S4 lokarit käypäsiä keskenään? Kesällä todennäkösesti uutta maalia pintaan ja on molemmissa etulokareissa sen verran jälkee ja ruostetta että vois vaihdellakkin. Ja mistähän niitä kannattais kysellä? Samaan syssyyn uusii sisälokarit jotka saanu vähän siipeensä ja asentelee kuraläpät ettei uus pinta mene heti ketuiksi.

                        Comment


                        • #13
                          Onko B5 faselifti A4 ja S4 lokarit käypäsiä keskenään?
                          Samalla osanumerolla näyttäisi olevan, ainut että S4:n kohdalla lukee "viimeistely tarvittaessa". Sitä en tiedä mitä tarkoitetaan. Prefaceliftissä osanumerot taas on erilaisia, tosin vain yhden kirjaimen.

                          Jos haluat hyvän ja siistin istuvuuden niin osta alkuperäinen. Näyttäisi olevan n. 270€ kappale.

                          Comment


                          • #14
                            Itse en kyllä A4 etulokarissa voi millään moittia motonetin tarvikelokaria, kaikki kiinnitykset oikeilla kohillaan ja ilmen erikoisempaa asettelua istuu kuin orkkis!

                            Comment


                            • #15
                              Motonetin lokarit kyllä on houkuttelevan halvat. Ja jos niistä on hyviä kokemuksia niin eiköhän uskalla koittaa.

                              Comment

                              Working...
                              X