Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrupalat ja asennus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jarrupalat ja asennus

    Auto oli long life huollossa. Pojat kertoivat, että etupaloista on enään 3mm jäljellä. Ihmetellytkin hieman vikinää hiljaisessa vauhdissa jarrutellessa. Noh kestihän nuo noin 70tkm. Nyt sitten mietiskelin, kuinka tästä jatkaa. Marmori kertoi, että heiltä palat 120? ja noin 100? asennus. Lystillä hintaa yhteensä näin reilut 200?. Kertokaas mahdollisia parempia vaihtoehtoja tuohon samaan hintaan. Mitkä palat ja missä asennus. Toi Audi herttoniemen asennushintakin tuntuu hieman suolaiselta?

    #2
    Tuon ikäiseen ei taida kannattaa muita kuin ORG-paloja laittaa. Ehkä ne voi ite laittaa, jos haluaa askarrella.

    Kunnolla tehdyssä jarrupalojen vaihdossa menee oikealtakin asentajalta kyllä toista tuntia, että sikäli hinta-arvio on linjassa. Sillehän on olemassa kiinteä hinta, kai ne sen kertoi (?).

    Hongkong-palat = syödyt levyt = tupla-triplakustannus + asennukset.

    Elämä on.

    Comment


    • #3
      Marmorilta palat (tai jos Tepolta saa halvemmalla http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=55289) ja asennus itse.

      Comment


        #4
        Alkuperäinen kirjoittaja jeremiah
        Noh kestihän nuo noin 70tkm.
        Kauanhan nuo kesti, mulla on mennyt orkkiksia kaksi sarjaa 80tkm:n

        Comment


          #5
          Itse olen leikkiasentaja, mutta lupaan vaihtaa palat varttitunnissa yhteen nurkkaan sisältäen tunkkauksen, pyörän irroituksen, kiinnityksen, puuhatupakin+kaljan.

          Comment


          • #6
            Kyllä jarrupalojen vaihto molemmille puolille alle tuntiin menee vaikka teräsharjalla oikein puhdistaisi liukupinnat ja ruuvit olisivat tiukassa. Itse teen kaikki jarruremontit itse!

            Comment


              #7
              Tuon ikäisessä autossa ei pitäisi muttereiden olla edes tiukassa, joten suhteellisen helppo itse vaihtaa. Ite vaihdoin uudempi koriseen passattiin etujarrupalat jotain reilu vartti per pyörä. Sisälsi putsaukset ja liukupintojen herkistelyt. Muistaakseni sisemmissä paloissa on johtimet, jotka palojen kuluessa kun koskettavat levyä syttyy palojen varoitusvalo koetaulussa.

              Comment


              • #8
                Hemmetti ku olen itse tämmöinen uus avuton mitä autoihin tulee, enkä osaa noita vaihtaa. Hieman turhauttava maksaa noin satku moisesta (jos varsin helppo ja nopea operaatio), mutta ei viitti satasen kustannuksella omaa ja muiden turvallisuutta riskeerata.

                Auto on muuten menossa justiinsa katsastukseen. Osaatteko sanoa paljon noissa jarrupaloissa pitää olla matskua jäljellä, ettei katsastus kosahda niihin? 3mm ei taida riittää?
                Viimeksi muokannut jeremiah; 18.2.2009, 17:42.

                Comment


                • #9
                  Palaten jarruihin. Eli alkuperäiset jarrupalat alkaa olla aika finaalissa omassa kiesissä ja ne pitäisi aika mennä vaihtamaan. Mitä luultavimmin otan nyt jarrupalat sitten audilta ja talon pojat saa myös ne asentaa autoon. Hinnaksi sanottiin about 200 eskoa.

                  Ennen tätä tahtoisin kumminkin kysellä teiltä, että olisiko ehkä Ferodon palat http://www.slamit.net/product_info.p...oducts_id=5467 paremmat kuin audin omat orginaalit? Ja entä saisiko nuo feron palat asennettuna suoraan a4:n orginaaleille levyille jne?

                  t. kieli keskellä suuta

                  Comment


                  • #10
                    samaa itekin mietin.....????

                    Comment


                    • #11
                      tuskin pomppaa leimalla noista. sanovat varmaankin että palat ovat suht finaalissa, mutta ei ne siitä taida hylkäämään alkaa.

                      Comment


                        #12
                        Seurasin tuossa sivusta toisen asiakkaan mersun katsastamista, kun kävin oman auton katsastamassa. Kyllä ne sen läpi päästi vaikka pintaa oli joka nurkassa vain vähän jäljellä. Selostus kuulema oli se, että levyt ja palat tilattu, kun oli huollossa käynyt...

                        Kyllä tuo etupalojen vaihto on sen verran helppo homma, ettei tuossa kauaa mene. Tuntiin vaihtaa ja putsailee, ehtii vielä tauonkin pitää välissä. Itse pistin paloiksi bosch:n tarvikepalat, hyvin toimii zimmermanin levyjen kanssa, eli pölyytä eikä kitise.
                        Viimeksi muokannut 0; 25.8.2010, 15:49. Perustelu: Forumilta poistuminen

                        Comment


                        • #13
                          omatoimihuolto

                          Jos autoharrastus kiinnostaa niin jarruhuollolla saa paljon säästöä eikä työkaluja tarvi tms. kallista investointia juuri muuta kuin kuparipastaa ( noin 5 euroa ) ja bilteman jarrumäntätyökalu ( varmaan kympin )

                          Levyjarrut takana on suomen oloissa otollinen jumiintumiskohde, esim. octaviassa alta 4 vuotta ja noin 100tkm niin takajarrut oli sen verran jumiintuneet että tarvi purkaa ja herkistää palat & liukutapit.

                          Kun jarrut on herkistetty niin bensankulutuksella ja paremmalla toiminnalla säästää helposti merkittävän summan noin tunnin tai kahden työllä jo enskertalainenkin.

                          Ohjeita kannattaa katella HAYNES tai ALFAMER manuaaleista sekä FFP.n puolella oli ainakin joskus hyvät kuvasarjat jostain jarruhuollosta.

                          Comment


                            #14
                            Käsijarrua, kuten jarruja ylipäätään kannattaa käyttää säännöllisesti, siten ne pysyvät paremmin kunnossa. Mitä vähemmän käsijarrua käyttää, sen varmemmin se myös jumittuu.

                            Comment

                            Working...
                            X