Onkos tietoa mitkä polttimot on B7 bixenoneissa=?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
xenon vilkkuu
Collapse
X
-
B7 bixenoneissa 5000k D1S polttimot... ainakaan omasta mielestäni ei ollu älytön homma vaihtaa ku vänkärin puolelle vaihdoin... ilmanputsarin kotelo ja muuan pikkunen osa (en enää muista mitkä) pois ja polttimon sai vaihdettua... aikaa meni n 20min... ja jos kummanki vaihtaa niin kannattaa laittaa 6000k polttimot... huomattavasti tehokkaammat ku kaverin autoon moiset laitettiin ja vertailtiin... ja polttimoita oon hakenu tuolta ku sattuu myymälä olemaan täällä rovaniemellä http://www.erikoistekniikka.fi/
Comment
-
Vakio värilämpötila noissa on muistaakseni 4300K, näin ainakin omassa oli. Apukuskin puolin puoli on aika kivuton vaihtaa. Ilmanputsarin kotelo irti ja lyhdystä luukku auki. Kuskin puoli vaatii sitten ohjaustehostimen öljysäiliön tyhjäyksen ja irrotuksen, jos ei halua puskuria irrotella. Itellä otti tunnin verran kun rauhassa molemman puolen polttimet vaihtelin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jone333 Näytä viestijos kummanki vaihtaa niin kannattaa laittaa 6000k polttimot... huomattavasti tehokkaammat ku kaverin autoon moiset laitettiin ja vertailtiin... ja polttimoita oon hakenu tuolta ku sattuu myymälä olemaan täällä rovaniemellä http://www.erikoistekniikka.fi/
Comment
-
Lumenien mukaan 4300k on kirkkain, mutta oikeassa elämässä 6000k näyttää paremmin.
https://picasaweb.google.com/1093054...73649321768354
Vasen 6k ja oikea 5k uusilla polttimoilla.
Comment
-
No tossa kuvassa ero tulee ihan jostain muusta kuin värilämmöstä, oikean puolen umpiosta ei tota "hotspottia" tule ollenkaan. Pitäis olla uudet/uudenveroiset umpiotkin, polttimo millinkin vinossa tai jostain kohdin kulunut heijastin niin tulos on toi. Mutta turha näistä on vängätä, se on täysin makuasia mistä tykkää. Toiselle se on orkkissävy ja toiselle joku 12000K violetti.
Comment
-
Tod näk noissa "kiinanpolttimoissa" on sen verran laatueroja ettei 5000K parissa osu polttopiste ihan samaan kohtaan kuin 6000K.
Itse huomasin ettei halpispolttimo istunut ihan yhtä tiukasti umpioon kuin Philips, kädellä kun painoi tiukemmin niin kuvio muuttui heti vaikka liike oli varmasti alle millin. Linssivalot on niin tarkkuusoptiikkaa että pienikin ero jossain kohdin ketjua näkyy heti kuviossa.
Mutta, edelleen jokainen laittaa sellaiset kun haluaa eikä nuo 6000K missään nimessä huonot ole. :)
Comment
-
Kaverin passatissa xenon-ongelmaa. Luultavasti samat xenonit kuin b7 audissa. Pitkät valot ei toimi/ ei pysy päällä. Eli läppä joka leikkaa valokuvion toimii vasemmalla puolella satunnaisesti, ja oikealla puolella käy ylhäällä ja lopsahtaa takaisin alas. Polttimot on vanhat ja niistä valoteho vähentynyt ja väri muuttunut kellertäväksi. Mielestäni polttimot itsessään ei vaikuta pitkien ja lyhyiden toimintaan..? Olenko oikeassa? Mistä kannattaa vianhaku aloittaa? Onko läppien solenoideissa ollu paljo vikaa vai jossain liittimissä kosketushäiriöitä? Vai onko viallinen valojenohjainyksikkö aiheuttanut tällaista. Myöskin puskurissa olevat "kääntymisvalot" rikki, eivät syty.
Comment
-
-
-
Ei harmainta hajuakaan mitä olen ajatellut tuon kirjoittaessani, mutta tarkoitukseni oli sanoa jotta molemmissa on sama D1S polttimo, sikäli mikäli passatissa on linssiumpio. Olin laivalla, vahvassa nousuhumalassa tuon kirjoittaessani. Sori vaan.
Comment
-
Itsellä jäi xenonit(välillä oikea-välillä vasen ja lopuaikana yleensä molemmat) vilkkumaan startin jälkeen, kun valot olivat kytkimestä Auto-asennossa. Jos valot sammutti katkaisijasta ja laittoi uudestaan päälle ei vikaa havaittu.
Ensin kokeilin vaihtaa polttimot, vika ei poistunut. Seuraavaksi valonohjainyksikkö 8E0907279-ei vaikutusta.
Autossa on Defa 10A laturi joka pitää akun täytenä, kun tulee lyhyempää ajoa ja Eberi käytössä.
Lopuksi testautin sitten akun ja siinä putosi jännite 9,7V, kun kuormitettiin 200A:lla.
Auto starttasi ilman moitteita tuolla vanhalla akulla, mutta ilmeisesti jännite putosi hetkellisesti liian alas ja aiheutti valonohjainyksikölle/ballasteille ongelmia.
Nyt uudella akulla vika poistui.
Olisi tuollainen toimiva 8E0907279 purkki kaupan...
Comment
-
Toinen lyhyt xenoni (D1S) jätti välillä syttymättä käynnistyksessä tai välähti / sammui epätasaisuuksiin ajettaessa. Syy löytyi ballastiin (Valeo LAD5GL) tulevasta johdossa. Ballastiin tulee pieni liitin kiinni, jossa vissiin ohjausvirta ja maa, joista toinen kuori oli hankautunut sen verran auki että paljasta johtoa näkyi kun tarkkaan katsoi. Polttimon ja ballastin välinen paksu johto jossa joku metallinen tms suojakuori pääsi hankaamaan kuoren rikki ja montuissa osui sitten paljaaseen johtoon aiheuttaen välkkymisen. Ovat melko lähekkäin nuo johdot pienessä tilassa.
Tarkistamisen arvoinen paikka vilkaista jos samoja oireita.
Comment
Comment