Profiilin mukainen auto kyseessä. Ongelmana kolina joka voimistuu kun kaasun nostaa ylös ja moottorijarrutus alkaa. Vetonivelkö mennyt? Kolina tulee selvästi oikealta takaa ja kolina muuttuu pyörimisnopeuden mukaan. Rengas/vanne/jarrut eivät äännä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 1.8Tq, kolinaa perästä?
Collapse
X
-
Moro. En kyllä osaa tuota vikaa tuon perusteella analysoida, mutta olisiko paha homma jos nostaisit vähän niitä pyöriä ilmaan ja kokeilisit että löytyykö mistään väljää? Pyörittelet vähän vetareita ja kardaania niin pitäisihän sieltä se väljä kohta löytyä jos siellä sellainen on. Helpommalla siinä pääsee kuin niin että täällä yhdessä arvotaan, että mikähän siellä nyt voisi olla. Ainakin tota omaa samanlaista romua kun on tottunut ropaamaan, niin huomannut että aika moni vaiva selviää kun näkee vähän omaa vaivaa ja käyttää ihan maalaisjärkeä..jos sitä siis on..
Joskus siellä auton alla voi joku suojapelti tai pakoputkikin alkaa ravistaan ja kolisemaan/resonoimaan moottorijarrutuksessa..Eli katsele samalla, ettei löydy sellaisia vikoja sieltä.
Comment
-
Vetareita on ravisteltu ja muutenkin kaikkea liikkuvaa heiluteltu ennen kuin täältä aloin kyselemään. Ihmeellinen vika, nyt se ääntää jo joka tilanteessa, välillä kovemmin välillä hiljempaa ja mikä parasta joskus kolina häviää kokonaan kunnes palaa taas. Ei kai auta kun alottaa osien vaihtelu, jospa se kolina jossain vaiheessa loppuu. Viimestään sillon kun kaikki on vaihdettu...
Comment
-
Mulla tuota kolinaa / jurinaa aiheuttaa LMS:n analyysin mukaan kardaanin takaristikkonivel, jossa hippasen väljyyttä. Ääni tuli ensin vain moottorijarrutuksessa, mutta nyttemmin ääntää koko ajan ajossa.
Jarruja ja takavetaria arvailin itte ensin. mutta tosi hankala tuommoista on paikantaa mistä ääni tulee ja siksi veinkin lopulta pajalle ihmeteltäväksi, mikä siellä takapäässä olisi (taas) hätänä...
No nyt sitten osia odotellessa ajellaan vain ihan pakolliset, ettei porsi ja jätä tienpäällä...
Comment
Comment