Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 jarruongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 jarruongelma

    Elikkäs jarrut katosivat tänään risteykseen tultaessa :S Poljin humpsahti pohjaan ja piti pumpata useamman kerran ennenkuin palasivat.

    Vänkärin puolen takasatula oli märkä nesteestä ja satulalle menevä letkuhan sieltä oli löysällä, kiristin sen ja ilmasin takajarrut moneen kertaan, vaan poljin tuntuu edelleen pehmeältä ja kun siihen ei koske ja auton antaa käydä vähän aikaa nii läsähtää lattiaan taas. Kun pumppaa paineen ja pitää poljinta pohjassa niin se alkaa vajoamaan pikkuhiljaa lattiaan. Säiliö ei ole ollut tyhjänä eikä enää löydy vuotoja.

    Kokeilin myös ilmata joka nurkasta pariin otteeseen vaan edellämainitut ongelmat pysyvät.

    Olisiko kellään ratkaisua ongelmaan?

  • #2
    Jos vuotoja ja ilmaa ei ole, niin sitten on pääsylinteri sökö.

    Comment


    • #3
      Pystyykö sitä pääsylinteriä testaan mitenkää? Onko isohomma vaihtaa?

      Haulla kattelin tuossa ja oli juttua et ilmauksessa sais puolilitraa-litran päästää nestettä/per nurkka tuleen että ilmautus?:O
      Päteekö tämä myös kyseiseen autoon.
      Eihän sen kovin paljoa ilmaa pitäis vetää tuonne ku letku vaan oli löysällä?

      Comment


      • #4
        Puoli litraa nestettä per nurkka on nesteen vaihtoon (jotka olisi muutenkin syytä vaihtaa kahden vuoden välein). Ilma on siitä kettumainen kaveri linjastossa, että saattaa päästä tuollaisen vian kanssa yllättävän pitkälle putkeen majailemaan, se kun pyrkii aina hiipimään ylimpään putken kohtaan.

        Comment


        • #5
          Nonii, ilmasin vielä jarrut tuommosella alipaine vekottimella
          ja näytti et ilmaa ois tullu vasemmasta etunurkasta :O Mitenhän
          seon mahdollista ku takaa oikealta oli letku löysällä?

          Nyt kun poljinta painaa kovasti niin se vajoaa todella hitaasti
          parisenttiä muttei mene kuitenkaan lattiaan? Onko tämä normaalia
          vai onkohan pääsylinteri sökönä?

          Pitää käydä koeajolla ja testailla ottaako jarrut kunnolla. Kiitos
          tähän mennessä tulleista vastauksista.

          Comment


          • #6
            Muistaakseni oikea taka ja vasen etu kuuluvat samaan piiriin ja oikea etu-vasen taka toiseen. Ooppelissa oli kaiketi ve-vt ja oe-ot

            Comment


            • #7
              Eikös nuo piirit mene aina ristiin. Auto voi pyörähtää kivasti jos vain toinen puoli toimii jarrutettaessa.

              Comment


              • #8
                Meillä on saman moista vikaa b5 jarruissa et vajoaa hissukseen pohjaan päin. pääsylinteri on kertaalleen vaihettu. Toki sekin oli romurilta. Ilmattu on moneen kertaan. Alkaa ideat loppuun

                Comment


                • #9
                  Vaihda kaikki jarruletkut uusiin. Rikkinäinen letku(t) voi tehdä tuon efektin myös, pieni reikä letkun sisäkerroksessa josta neste menee letkun välikerrosiin valumatta ulos.

                  Comment


                  • #10
                    Audi A4 B5 Takajarru ihmettelyä

                    Olis tommonen 01 vuoden diesel avantti missä o nyt ongelmana että kuskin puolella takana ei jarrupala ota kiinni ulkopintaan levyä, mäntää herkistelty liikuu hyvin, liukutapit vaihdettu uusiin rasvat vaihtettu ja pesät viilattu paskasta nekin liikkuu hyvin, mutta silti ulkopinta levystä pysyy ruosteen raiskaamana ja niin palatkin vaihdettu uusiin. Mitähän tossa voisi seuraavaksi kokeilla? uutta satulaa vaikka vanha toimii? levyt vaihtoon?

                    Comment


                    • #11
                      Aika monesti se levy on niin kulunut vanhan palan mukaiseksi että uusi pala ei joko ota siihen kiinni tai sit vaatii pitkän ajan (jarruttelun) että asettuu vanhaan levyyn. Sen takia olen vaihtanut aina levyt ja palat samalla kertaa. Ei ne levyt enään kuitenkaan mitään älyttömiä maksa.

                      Comment

                      Working...
                      X