Itsellä kans V-maxx korkeussäädettävä alusta ja autona Beevitonen vajakki. Muuten ihan tyytyväinen, mutta ehkä vähän lörppö, eli jouset saisi olla kovemmat. Mutta toisaalta vakaajat ovat vasta kasvuiässä, ne vois olla jo aikuisen kokoisia (ts. S4:n). Kyllähän se pikkasen tuossa tukevoitui se meno, kun ruuvasin 1,5 cm takaa alaspäin ja edestä 1 cm, aikaisemmin 1,5 takaa ja 2cm edestä vs. alkuperäinen (=ruma hottentotti stuuki). Puslatkin vois vaihtaa uretaanisiin...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
v-maxx alustasarja
Collapse
X
-
Semmonen tuli mieleen kun olen kyseisen alustasarjan hankkimista ajatellut, että onko a4 b5:ssa kenellekään ollut ongelmaa että perä painuu kasaan ja auto keulii kun taakse tulee esim. kolme matkustajaa?
Comment
-
millasia kokemuksia porukoille on kertynyt noista v-maxx seteistä?kun on hiukan kilometrejä kertynyt?tarttis omaan a3 sportbackiin kehittää joku alusta!
Auto odottelee uutta (ja parempaa) alustasarjaa, ei viitsi enää ajella. Mitä opimme tästä, markalla markan osat :)
Comment
-
Vinkkejä kaipaillaan... Ostin syksyllä TT:seen V-Maxxin alustan, pari tuhatta kilometriä tuli ajettua, sitten alkoi kolina. Pitkän testauksen jälkeen viaksi paljastui takaiskarit. Laitoin alkuperäiset iskarit paikalleen, kolina katosi. Vaimennustesti näytti normaalia, mutta käsin kokeilemalla irtonaista iskaria tuntui siinä olevan pieni välys ennen kuin alkoi vastustelemaan. Eipä siinä, iskarit takuuseen Saksaan ja pari kuukautta odottelua.
Uudet tuli viime viikolla ja eilen ruuvattiin alle. Yllätys yllätys, kolina palasi. En vaan itse ymmärrä mistä se johtuu. Onko kellään vastaavia kokemuksia/ehdotuksia?
PS. eipä tartte toista kertaa ostaa halppisalustaa...
Comment
-
Edellisessä b5 avantissa oli sama halppis sarja alla. Takana kolis ja edessä raapi kaaria, kun ei saanut nostettua alustaa tarpeeksi. Toista kertaa en samaa sarjaa tule ostamaan. Tiedossahan se oli ostaessa, mutta pakko se on kaikki kokeilla. En saanut selville mikä sen äänen aiheutti. Hyväksyin sen ominaisuutena.
Comment
-
Paskan möivät sanon minä!
Comment
-
Heh noooh multa puuttuupi se lukitus kokonaan edestä! Prkl ja liikkeestä tilattu ja asennettu, takaiskarit paskana, madallettu liikaa ja kyselin kyseisestä liikkeestä että saisko takuuseen uusia iskareita ja jäykempiä jousia niin käskivät tulla paikan päälle niin kattelevat säädöt kohilleen ja että onko ne iskarit paskana. En ihan viittis 1000km lähtiä ajeleen tuon vian takia jos ei vaikka uusia saakkaan. Noh ite nyt nostin niin ylös ku nousee takapäästä niin vielä kolahtelee jouset pohjaan eli paskana ovat.
Comment
-
Joo noiden takuu on juurikin tuollaista. Ikävä kyllä niitä alustoja vaan myydään. Omaani kyselin takuujuttuja niin vastaus oli että "Autoa on liikaa madallettu". No minkä takia coileja sitte tehdään. Varsinki ku kierrettä on jäljellä vielä vaikka kuinka. Puolessa välissä säätöä on jo liikaa madallettu. Jouset pohjanneet etu- ja takapäästä alusta asti. Pitää varmaan viedä toimittajan postilaatikkoon tai jotain kun saan uuden alustan hommattua. Eli periaatteessa vmaxxeilla ei ole takuuta.
Comment
-
No ite sain liikkeen kyselemään tehtaalta että minkälainen takuu näissä on ja että taisko takuuseen kenties uusia iskareita ja jäykempiä jousia. Vähä hämärältä vaikutti kyseinen liikekkin, nettisivut ok mutta kun menin paikan päälle niin nettisivuilla olevat kuvat eivät vastanneet ollenkaan kyseiseen liikkeeseen.
Comment
-
Pakko vähän itekki avautua tästä halppis coili hommasta.
Itsellä gts:n sarja. Alanliike sanoi että runko sama kuin v-maxxissa mutta iskari sisällä eri ja jousi tehty eripaikassa.
Mutta sitten asiaan, Coilit olivat minulla b5 alla noin 4kk ja takaiskarin alpään pusla päätti tulla pihalle reiästään. Naarmutti vanteen kivasti, koska tolppa tuli noin 2cm vanetta lähemmäksi. Otin yhteyden sitten suomen myyjään Lempäälässä sijaitsevaan tunig puljuun. Firman omistaja tuli asiaa kotipihaan tutkimaan, koska autolla ei voinut ajaa. Tarkastelun jälkeen vetosi että säätö ollut liian matalalla / asennus virhe kun on vedetty alappäänpultti liian tiukkaan. ohjearvo oli 5 Kiloo hänen mukanaan tuomissa papereissa. Hauskaa että kyseisiä papereita ei tullut mukana kun osti alustan. No alapään pultti on valmistajan arvossa, tämän varmistin autoasentaja kaveriltani joka työpaikaallan alustan asensi kanssani. Ja kyseisellä kauppiaalla ei ollut momentti avainta mukana ni mistähän perkeleestä se tiesi alapään pultin momentin =) Ei siis TAKUU KORVATTAVA. no itse vilä selvitän tämän valmistajan antaman ohjearvon missä jousilautanen saisi olla. Kunhan jonkun saksasntaitoisen saan nuo tuv laput tarkistamaan. Vieläkin olisi säätö varaa tolpassa noin 6cm alaspäin, ni vähä kusetukselta tämä haiskahtaa.
No jotain oppi, en ikinä osta alle 1000e coilovereita ja en todellakaan suomesta koska takuu hommat näyttävät toimivan just samanlailla kun saksasta tilatuissa =)
Comment
-
Hehheh... Kuulotaa aika tutulta tuo sarjan laatu!! Älkää vaan ostako gts sarjoja ainakaan aanelkkuun.
On meinaan itellä ihan sama sarja, ja on jo kerran vaihdettu takapään hilut takuuseen ja takuu ei toiminut kovinkaan hyvin. Takajouset pohjas ja alapään puslat irtos samaan tapaan!!
Tuolla on mun pari vuotta sitten kirjoteltu avautuminen aiheesta:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=59708
Uudet jouset ei enään pohjanneet ja uusille tolpille sorvattiin muovista holkit alapään puslien kummallekkin puolelle. Ei pääse pusla elämään omaa elämäänsä, on pelannut nyt sen pari vuotta :)
Sanoppas sille omistajalle, että onhan näitä sarjoja ennenkin vaihdeltu takuuseen, mulle se vaan ei selitellyt mistään momenteista. Jouset ne oli jotenkin testannut ennen takuuseen laittoa ja olihan ne kuulemma liian vetelät.
Vai että liian matala :D eikös säädettävän alustasarjan idea ole se, että auton saa madallettua niin paljon kun piisaa tolpissa varaa?Viimeksi muokannut Jumppakuutio; 12.5.2012, 19:05.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja subi Näytä viestiNo jotain oppi, en ikinä osta alle 1000e coilovereita ja en todellakaan suomesta koska takuu hommat näyttävät toimivan just samanlailla kun saksasta tilatuissa =)
Comment
-
tekeekö tollasella KW Street Comfort alustasarjalla mitään? tai ovatko H&R tai weitecin alustasarjat mistään kotoisin? Ajattelin vaihtaa kokonaa uuden alustasarjan kun nuo vakio iskarit tai sitten nuo FK:n madallus jouset taitaa olla aika kuolleet tuolta takapäästä kun joustaa niin pirusti verrattuna etupäähän joka on sopivan jämäkkä..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja haraa Näytä viestitekeekö tollasella KW Street Comfort alustasarjalla mitään? tai ovatko H&R tai weitecin alustasarjat mistään kotoisin? Ajattelin vaihtaa kokonaa uuden alustasarjan kun nuo vakio iskarit tai sitten nuo FK:n madallus jouset taitaa olla aika kuolleet tuolta takapäästä kun joustaa niin pirusti verrattuna etupäähän joka on sopivan jämäkkä..
Comment
-
Alkuperäinen merkitys coil-over alustalle on se, että jossain kohtaa iskarin vartta on järjestetty jousituki, ja jousi on iskarin ympärillä.
Nykyisin coil-over tarkoittaa korkeussäädettävää alustaa, vaikka jousi ei edes olisi säätörenkaineen iskarin ympärillä vaan täysin erillään.
Myös kiinteä korkeuksinen alustasarja voi olla jäykkyyssäädettevillä iskunvaimentimilla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja haraa Näytä viestiOkei kiitos tästä tiedosta. Elikkä melkeenpä ihan sama, että ostaako coiloverit vai normi alustasarjan
Ja siis noissa kalliimissa coilovereissa alkaa sitten olemaan erilaisia jäykkyyssäätöjä jne.
Comment
Comment