Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Alustamassan poisto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alustamassan poisto

    Minkäslaisia keinoja porukka on käyttänyt ?
    Kohden on 80luvun rapee johon on edellisten omistajien toimista mörnätty ihan oikeasti monta kerrosta alustamassaa, sitä mustaa ja "notkeaa". Mikä on järkevin keino saada se pois pohjasta ? Se tehtaan pvc?:hän ei lähde millään, eikä sen tarvitse mihinkään lähteäkkään niiltäosin kun siellä on vielä peltiä takana.
    Korkeapainepesu on tiedossa mutta nyt kun aikaa saattaisi olla tehdä itekkin niin joku huokeampi vaihtoehtokin kelpaisi. Tekeekö höyrypesuri mitään sille ?
    Toki saa kertoa myös kokemuksia ja hintoja korkeapainepesusta tai vastavasta eteläsuomessa.

    #2
    Kuumailmapuhallin ja erilaisia lastoja, raskasta ja hidasta mutta todella edullista massan postoa!
    Höyrypesurilla joskus kokeillut ja aika toivotonta touhua, sitten kun alko lämpötila riittään niin painetta ei ollut juurikaan massan irroittamisen ja nyt en puhu ihan pienestä pesurista vaan teholtaan kylmäpesussa n.1000l/h/180bar!

    Comment


      #3
      http://www.puhdistus.fi/

      Kuivajääpuhallus ei lie halvin, mutta on ehkä vaivattomin tapa tuohon aika rupiseen savottaan. Ei vahingoita tervettä peltiä, mutta vanhat massat saavat kyytiä.

      Comment


      • #4
        Mulla on edessä sama homma projektin suhteen, kun sen saan keväällä aloitettua. Pohjaan vedetty todella asialliset alustamassat - liian monta vuotta sitten. Aika laittaa uudet.

        Tallilta löytyy 150bar painepesuri maatalouskoneiden pesua varten, johon saa pistesuuttimen kiinni. Sillä lähtee mm. näppärästi maalit vehkeiden pinnasta.. Luulisi edes suurimmat massat saavan sillä irti. Loput sitte kovalla hinkkaamisella, hiekkapuhallusvehkeitä kun ei valitettavasti löyty.

        Hyviä ehdotuksia uusille massoille otetaan vastaan.

        Comment


          #5
          Tectyylin massoja olen käyttänyt ja muitakin on tullut kokeiltua mutta tectylin tuotteet olen kokenut parhaiksi!

          Hyväksi keinoksi olen vanhoille autoille/massoille todennut teräketjuöljyn ja kendaalin teollisuus ruostesuoja aineen sekoituksen joka ruiskutetaan pohjaan, tuntuis pehmittävän vanhat massat ja pysyvän hyvin kiinni, koteloihin olen vetänyt pelkän teräketju öljyn!

          Comment


          • #6
            Pikkurälläkkä ja pyöröharja kiinne, ei kovin nopeaa ja siistiä hommaa, mut massat saa kyytiä ja pyöröharjat edullisia.

            Comment

            Working...
            X