Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kitkarenkaat haisee

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Kitkarenkaat haisee

Onko muilla ilmennyt samaa? Mulla on uudet (4tkm) ajetut Nokian R Runflat kitkarenkaat alla alkuperäisillä BMW Double Spoke 161 17" vanteilla. Tänä aamuna taas hirveä käry kun pääsin 10km matkan töihin, työkaveri autohallissa sanoi kanssa että kylläpäs haisee palanut kumi. Matkalla lapsi hoitoon lumista pikkutietä, työmatka sieltä jäistä maantietä, 60 km/h, ei sladitusta/kovia jarrutuksia/sutimiskiihdytyksiä.

Sama vika esiintyi myös Audissa (Q) Nokian kitkoilla - tosin useammin lämpimämmillä keleillä. Luulin että talvirenkaat toimisivat talviolosuhteissa?

Noilla on tosiaan ajettu sen 4000km, edellisellä 30 000, ja silti haisi. ?

(heitin saman kysymyksen bemaripalstalle, mutta haluan myös täältä mielipiteita, kun esiintyi tosiaan myös Audin alla)

Oletko varma että käry tulee oikeasti renkaista?
    Lumipölinää pakoputken päälle ja sen jälkeen vähän sulamisvettä samaan osoitteeseen, haju muistuttaa kovasti kuminkäryä - meidänkin tallissa haisee

Comment

En tiedä tuosta, mutta hkpl 5 haisee suht selvästi kans ajon päätyttyä mulla.

Comment

Pieni öljyvuoto vaikkapa pakosarjan päälle aiheuttaa hajun jossa tulee helposti mielenyhtymä kuminpolttoon.

Comment

Tullooko noita öljyvuotoja vielä muutaman kuukauden ikäiseen, 4tkm ajettuun autoon?

Comment

Ei kait autoihin mutta bemareista en tiedä :)

Comment

Juuri tuota BMW:n ylivertaista laatua en viitsinyt korostaa. ;) Nehän eivät muuten anna bemareihin öljypulloa mukaan kaupasta, toisin kuin neljään ostamaani VAGineeseen olen saanut. ;)

Comment

Sen Bemarin täyttöpullonko joutuu ihan rahalla ostamaan?

Comment

Heh, pistän noottia tänne sitten kun joudun lisäämään ekan kerran öljyä.

Comment

Arvasin että tuohon tartutaan. Kyllä, on mahdollista että uusi, myös bmw merkkinen henkilöauto, vuotaa öljyä!

Comment

Mulla oli ex-smartissa kitkarenkailla hajua joka oli lähinnä kytkimen/jarrun epänormaalista tai liiallisesta toiminnasta muistuttavaa.

Comment

Mielestäni omassa haju tulee pyöränaukoista. Voi toki olla että esim luistonesto kuumentaa jarrut niin että alkaa haista kumin, öljyn ja jarrujen sekoitus:)

Comment

Mun mielestä tähän taitaa olla paras lääke että ajaa vaan ihan perkeleesti ja antaa kumin haista silloin kun haisee. Eiköhän sen huomaa jos sieltä jotain hajoaa. Kun on kuitenkin ihan default set up.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Tero Pänttönen Näytä viesti
                            Mulla oli ex-smartissa kitkarenkailla hajua joka oli lähinnä kytkimen/jarrun epänormaalista tai liiallisesta toiminnasta muistuttavaa.
                            Jaahas, näköjään jäänyt ajatus kesken.. Mutta pointti oli se että ne oli nimenomaan kitkarenkaat jotka haiskahti. Laitoin alle tuliterät kitkat ja ne haiskahti heti alusta saakka pitävälläkin kelillä. En sitten tiedä olisiko haju lähtenyt myöhemmin kun kilsoja olisi tullut enemmän, auto lähti uudelle omistajalle ennen kun tuo asia selvisi.

Talvirenkaissahan on löysät rungot verrattuna kesärenkaisiin (paitsi ehkä runflateissa?) joten teoreettinen mahdollisuus olisi että kiihtyvyysanturit päättelisivät luistoa ja sen vuoksi sitten käyttäisivät jarruja menon hillitsemiseen. Vähän kaukaa haettua mutta ehkä mahdollista. Ottaiskohan myytinmurtajat tän keissin? ;)

Comment

Ääni pakoputken/putkien kannatinkumeille.

Comment

En tiedä mistä haju nousee, mutta osaa tuo urssikin talvikelillä haista kumille.

Comment

Toistakymmentä vuotta on tullut kokemusta kitkarenkaista enkä ole mitään hajua tuntenut niin kesällä kuin talvellakaan. Ei kai ne jarrupalatkaan ole kumista, joten tuskin kumin käry sieltäkään tulee ja melko punasena on jarrulevyn oltava jos se kumin saa käryämään.

Kun en tunne noita bmw-merkkisiä autoja enkä ole ollut niistä kiinnostunutkaan, niin onkos tuo niitä maailman parhaita 4-vetosia? Jos on, niin jos sen elektroniikka sitten haisee jos sitä tarvitsee enemmälti...

Comment

Joo BMW:llä on "maailman paras neliveto" ja Audilla "maailman parhaiten brändätty neliveto" mutta tässä ei ole nyt kyse siitä. Mulla on ihan takavetoinen.

Comment

Itellä tuoksui kesäkumit uutuuttaan viikon verran, mutta sekin kun nuuhkii auton ulkopuolella renkaiden lähellä. Muuten ei ole renkaat juuri haisseet. Tosin nykyisin käyttöhihnoista tulee varsinkin jääradalla käryä, kun menee lunta hihnoihin. Pitäis edelleen viitsiä hihnat vaihtaa:)

Comment

Vihdoinkin saatiin lopullinen ratkaisu kitkat vs nastat -väittelyyn: Kitkat haisevat :)

Comment

Kummatkin haisee, itselläni on nastat ;)

Comment

Teille levitettävä suolaliuos aiheuttaa tuon hajun kun rengas lennättää sen kuuman pakoputken päälle.

Comment

Mullakin on piikit alla ja hajua myös.
                                              Sitä vettä ja likavettä putkelle...

Comment

Suolaliuospaska pakoputkessa sen hajun ainakin itsellä tekee, ihan kuminkärymäinen tuoksu tulee. Normaaliajossa ei haise mutta talvella kun jossain kohtaa innostuu polkemaan ja putki kunnolla kuumenee, niin jo tuoksuu.

Comment

Omasta mielestäni olen kyllä ajanut aivan riittävästi suolatuilla teillä ym. kuraisilla eikä se vaan haise ja olen ymmärtävinäni että ainakin minun autossani on pakoputki sen verran lämmin että se kyllä kuivaa ennen pysähtymistä.

Vaikuttaa että tämä kädenvääntö on sen verran "vaikea" ettei se ilmeisesti ratkea muuten kuin, että toisilla on herkempi hajuaisti ja lisäksi myös määräsuhteet eri luokkaa..., kun pitäisi periaatteessa haista kun en poltakkaan, en tupakkaa enkä kumiakaan...

Comment

No en ole minäkään huomannut tätä "kumin hajua".

Tosin uusia kitkoja minulla ei ole koskaan ollutkaan ja edellisetkin pakasta vedetyt nastat minulla oli jotain 6v sitten. Oiskohan uusiin renkaisiin tai renkaissa käytettävään kumilaatuun tullut jokin käryävä lisäaine hiljattain.

Comment

Vahva ääni tiesuolalle kattien pinnalla. Täällä haisee myöskin, ja hajun esiintymisessä on selkeä korrelaatio suolatulla tiellä ajamiseen. Ei riipu rengastuksesta, myös kesärenkaat alla haisee, kun laskee suolattua motaria ns. huolella.

Comment

Ei minulla ainakaan HKPL R 18" haissut ollenkaan, kun niillä uudesta lähtien ajelin..

Comment

Ihan näin pikku kysymyksenä, ei kai alla ole ensimmäinen auto, jossa DPF? Haisee tuo poltto-ohjelma juurikin aika h***etin pahalta.

Comment

Suosittelisin käyntiä esim. Nokian renkaiden sekoitusosastolla, jossa renkaiden raaka-aineet sotketaan yhteen ja rikitetään. Sen jälkeen ihan pienestä kuminhajusta ei tule mieleenkään valittaa.

Nimimerkillä kaikki mapeista lähtien tuoksuivat vielä kauan konttorillakin, puhumattakaan kun läppärin jäähdytystuuletin pöhähti käymään..

Comment

Working...
                                                            X