Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmainen madallus itsestään.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmainen madallus itsestään.

    Tuossa huomasin, että vasen takapää on alempana kuin oikea.
    Kaaren ja renkaan välistä eroa on muutama sentti vähemmän verrattuna toiseen. En jaksanut lumimyrskyssä alkaa kyykkiä tuolla pimeässä,
    täytyy viikonloppuna tutkia, vaikka tuskinpa minä mitään siellä huomaan.
    Voisiko jousi olla poikki, vai iskari kuollut?
    Syyn aiheuttajaksi voisin epäillä viimeviikkoista helsingin reissua - jouduin antamaan mukulakivillä kenkää, kun volvo ahdisteli vieressä :)

  • #2
    Voisiko "madallus" johtua jäätymisestä? Itsellä joskus aikanaan jäätyi vanhasta Corollasta iskarit siten että töyssyyn ajaessa ei iskari enää palauttanut. Mitä pidemmälle ajoi sitä matalemmaksi auto kävi. Kun ajoin lämpimään sulamaan niin ajokorkeus palasi normaaliksi. Tosin tällöin oli yli 15 astetta pakkasta, eikä näillä leveyksillä ole kyllä tällä viikolla ollut kuin muutama pakkasaste.

    Comment


    • #3
      Joo tuo kävi mielessä, mutta tuskin pari astetta pakkasta voi tuota aiheuttaa. Vai voiko sittenkin.

      Comment


      • #4
        jousi poikki tod näk.

        Comment


        • #5
          Kävin tuossa hieman pyörittelemässä autoa - tuloksena melkoinen tärinä yli 60km/h nopeudessa. Tämä ei varmaan liity noihin iskareihin. Tuo takapää näyttää välillä laskevan ja välillä nousevan normaaliksi..

          Comment


          • #6
            Vetonivel? "nalkkaa kiinni" taikka jousi katki.(en tunne kyseisen auton takapään rakennetta lainkaan)

            Perjantai-illan ei-niin-selväpäinen veikkaus :D

            Comment


            • #7
              Tuossa käytin älykästä haku-toimintoa. Ilmeisesti lumi/jää vanteiden sisäkehällä voi aiheuttaa kyseistä tärinää. No kävin katsomassa ja kyllähän siellä parissa renkaassa oli muutama kilo lunta. Kädet ristiin ja toivotaan, että huomenna kulkee taas normaalisti..

              Comment


                #8
                Ei se nyt ole niin iso homma nostaa autoa vähän ja katsoa, että onko ne jouset poikki vai ei.

                Comment


                • #9
                  onhan niitä joskus mennyt iskareitakin poikki...

                  Comment


                  • #10
                    Tänään tarkoitus rakentaa ajosillat, niin pääsee tutkimaan asiaa paremmin..

                    Comment


                      #11
                      Ajosillat on vähän huono juttu tuohon, sillä jousista pitää saada paino pois, että sinne näkee.

                      Comment


                      • #12
                        Juu tärinä johtui jäästä vanteissa. Eli se on kunnossa. Peräkin oli taas normaalilla korkeudella. Voisiko kuitenkin olla jäässä vain. Onhan tuo aikamoista kolinaa kun ajelee röpöisellä tiellä - matalat renkaatkin tekee asiansa, mutta ei tuo alusta varmaan ihan kunnossa ole..

                        Comment


                          #13
                          noh, koko tolppa on käsissä kun nostat perän ja avaat 9 pulttia/mutteria (tuossa luvussa mukana pyörän pultit)

                          Comment


                          • #14
                            Eilen kuului Audista pamaus kun se parkissa oli...Sitä sitten ihmettelin ja syyksi paljastui etujousen katkeaminen...

                            Comment


                            • #15
                              Eräällä tutulla kävi samoin. Auto oli mersu 123w.

                              Comment


                                #16
                                Ei kuulu Audeihin, mutta saksalaisissa pysytään. Mersussa on hyvin mahdollista, että jousi ponnahtaa välistä pois katketessaan. Ja tämä on etupään ongelma. Ja tämän mahdollisuuden huomaa, kun auto on nostettuna nosturilla, niin näkee miten jousi on taipuneena jo ehjänä ollessaankin ulospäin.

                                Comment

                                Working...
                                X