Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kymysystä ET-/Offset-lukemasta ja B6A4:sesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kymysystä ET-/Offset-lukemasta ja B6A4:sesta

    Niin, kesärenkaat ja vanteet on etsittävä B6-kopan A4:sen alle.

    Vanne olisi tiedossa, replika sellainen ja mallia RS6. Vanteen pulttijako ainakin täsmää 5x112. ET-lukema onkin sitten toista. A4:sessahan ET on 35. Ainakin jonkun valmistajan RS6:sessa oli ET-vaihtoehdot 30 tai 45. Ei taida 35:sena löytyä tuota vannetta.

    Onko kokemuksia A4-omistajilla kyseisestä vanteesta?

    Mitä vaikutusta 5 mm tai 10 mm heitolla ajo-ominaisuuksiin? Onko yleensä suositeltavaa?

    #2
    Kymysystä ET-/Offset-lukemasta ja B6A4:sesta

    Tuosta ET 35 sen verran, etta onko se B6 mallisissa tosiaan tuo 35? Tama kysely vain siksi kun itse olen tavaillut tuota auton mukana tullutta EWG(oliskos taa nyt se vaatimuksenmukaisuustodistus) dokumenttia ja siina on noi eri rengasvaihtoehdot mainittuna ja ET lukemat on seuraavia:
    7x15 vanteella ET 39
    7x16 vanteella ET 42
    7,5x17 vanteella ET 45

    Ja olen taaltakin lueskellut, etta toi olis ET 35, mutta onko jollain tietoa miten se on?

    Minuakin kiinnostais tuo ET:n muutoksen vaikutus, koska tuntuu loytyvan vanteita enemman tuolla 35 arvolla kuin 45.

    Comment


    • #3
      ET 35 on hyvin yleinen muissa kuin alkuperäisissä vanteissa. Aftermarket-vanteiden valmistajat ovat hakeneet kaiketi juuri sitä näyttävyyttä tuomalla renkaan ulos.

      Omilla kokemuksilla ko. A4:nen ei muutu käytettäessä ET 35-vanteita.

      Epämääräinen vertailukohta, mutta kerrotaan kuitenkin: vanteet 7,5x18 ET 30 varsin kuluneilla kesäkumeilla veteli enemmän kuin vastaavasti samanlainen auto 8x19 ET 35-kiekoilla ja tuoreilla kesäkumeilla. Kumien leveys oli 235 molemmissa tapauksissa.

      Comment


        #4
        Se pitää paikkansa mitä Jouni sanoi A4:sten ET-lukemista. 40:in paremmalla puolella ne tehdasasenteisissa/orkkisvanteissa pyörii.

        Jostain kumman syystä kuitenkin useimmat vannevalmistajat tarjoavat A4:ään nimenomaan tuota ET35 vannetta.
        Hiukanhan se ulospäin vannetta tuo, mutta ei sillä ajo-ominaisuuksiin ole havaittavaa vaikutusta ainakaan minun mielestäni ollut.
        Omassa oli tehdasvanteissa ET muistaakseni 42, talvivanteissa 35 ja kesäkiekoissa 38. Onhan niissä toki eroa ollut, mutta se ero on uskoakseni johtunut renkaasta, ei vanteiden ET-luvuista.

        Comment


        • #5
          Kun noita ET -lukemia katselee, pitää ottaa huomioon myös vanteen leveys. Tutkin viikolla perhealbumia ja totesin, että esim. V8:n alkuperäistä 15" Aero -vannetta saa aika monella eri leveydellä ja ET:llä eri malleihin.
          Skenaario: Otetaan kaksi vannetyyppiä, joilla on sama ET45. Toinen vanne on 8" ja toinen 7": 8" vanteilla auton raideleveys on 2.54cm leveämpi, onko näin?

          Comment


            #6
            Kymysystä ET-/Offset-lukemasta ja B6A4:sesta

            Hyva tietaa ettei kaytos juurikaan muutu, kun maanantaina pitais hakea vanteet+renkaat kaupasta. Mallina se "perinteinen" RS4 replika 7.5x17 ja rengas Good Year Eagle F1 GSD3 225/45 R17.

            Tammoiseen sivustoon tormasin naita juttuja penkoessa:

            http://www.rollover-tuning.com/source/vannetieto.htm
            Tuolla on ihan kuvien kanssa selvitelty noita ET juttuja

            Comment


            • #7
              Itsellekin tuli yllätyksenä, kun kääntelin 15" orggisvanteita (A4 B6), niin et olikin 45. Nyt alla olevat 8*18" omaavat et:n 35 ja tulevat kyllä hävyttömän ulos. 30 tulisi jo varmaan kaarista pihalle. :)

              Comment


                #8
                No..paremmaltahan se useimpien silmiin näyttää kun vanteet tulevat sopivasti ulospäin.
                Itellä on talvikiekot 7,5 leveät ja 35 ET:llä..näyttävät hyvältä, mutta sen olen ollut huomaavinani että kiviä ym roinaa ne räpsivät ihan eri lailla helmoihin kuin esim orkkisvanteilla teki.

                Comment


                  #9
                  Niinhän se taisi olla (en ole varma), mutta ongelma ei ole suurensuuri, koska käytännössä muutoskatsastuksesta ei ole muuta vaivaa kuin se että käy konttorilla ja maksaa sen muutaman kympin mitä he siitä laskuttaa..eli läpihuutojuttu, josta ei ole edes paljoa vaivaa.

                  Comment


                  • #10
                    Lape!.mulla on alla nyt 8.5"x19" et 30. eli tulevat n12mm enemmän ulos kuin sulla nyt.normaali alustalla ne mahtuis mutta omani on kovin matala niin kaaria on "venytetty" jotta mahtuu kääntämään.

                    Comment


                    • #11
                      -03 tq: Ohhoh. Roiskii varmaan ikävästi kuraa kyljille? Kuinka paljon jouduit kaaria venyttämään? Josko vaikka ens kesäksi... :)

                      Comment


                      • #12
                        Oisko ne n.1.5cm.Kyl ne etuläpät vielä jotain suojaa.

                        Comment


                        • #13
                          Kovasti kiinnostaisi kuvat noista 'venytetyistä' kaarista...

                          Comment


                          • #14
                            No mä koitan saada,niiton muutki kyselly.

                            Comment

                            Working...
                            X