Kylläpä oli hieman mystinen tapaus S4 Avantin takapyörän laakerien kanssa.
Viime syksynä oikean takapyörän laakeri alkoi pitää lievää jollotusta ja katsastuksessa vaativat laakerin vaihtamisen.
Vaihdatin oikean takapyörän laakerin, jollotus hävisi ja leima tuli paperiin. Kerkesin ajaa autolla n. alle 10 tkm ja loppiaisen jälkeen auto sylkäisi jäähdyttäjän nesteet pihalle hajonneen sähköisen vesipumpun lohkeamisen vuoksi.
Vein auton paikalliselle merkkikorjaamolle ja auto oli siellä n. 5 päivää pikahuollossa. Sähköisen vesipumpun vaihtamiseen meni kuulemma 10 tuntia, mutta korjaamo veloitti vain kuudesta tunnista (a' 110 €). Lisävikoina autosta mainittiin mm. lopussa olevat takapyörän laakerit ja erityisesti oikea puoli joka on välyksellinen.
Tottahan huollon kaveri puhui. Takapyörän laakeri pitää sellaista meteliä ettei autolla kyllä uskalla ajaa ollenkaan. Auto on ollut 2 päivää vaimon käytössä huollon jälkeen ja hänkin ihmetteli hieman ylimääräistä ääntä. Hitto, meteliä on lähes valtava.
Pikkaisen vain ihmetyttää laakerin yht'äkkinen hajoaminen. Mitään ylimääräisiä ääniä ei laakereista kuulunut kun vein auton huoltoon. Jotenkin ei tahtoisi uskoa että kukaan tahallaan sabotoi, mutta tuntuu aivan käsittömättömälle että laakeri voi mennä tuollaiseen kuntoon pelkän huollon aikana.
Onko muilla vastaavia kokemuksia erittäin nopeasta laakerien kulumisesta?
Viime syksynä oikean takapyörän laakeri alkoi pitää lievää jollotusta ja katsastuksessa vaativat laakerin vaihtamisen.
Vaihdatin oikean takapyörän laakerin, jollotus hävisi ja leima tuli paperiin. Kerkesin ajaa autolla n. alle 10 tkm ja loppiaisen jälkeen auto sylkäisi jäähdyttäjän nesteet pihalle hajonneen sähköisen vesipumpun lohkeamisen vuoksi.
Vein auton paikalliselle merkkikorjaamolle ja auto oli siellä n. 5 päivää pikahuollossa. Sähköisen vesipumpun vaihtamiseen meni kuulemma 10 tuntia, mutta korjaamo veloitti vain kuudesta tunnista (a' 110 €). Lisävikoina autosta mainittiin mm. lopussa olevat takapyörän laakerit ja erityisesti oikea puoli joka on välyksellinen.
Tottahan huollon kaveri puhui. Takapyörän laakeri pitää sellaista meteliä ettei autolla kyllä uskalla ajaa ollenkaan. Auto on ollut 2 päivää vaimon käytössä huollon jälkeen ja hänkin ihmetteli hieman ylimääräistä ääntä. Hitto, meteliä on lähes valtava.
Pikkaisen vain ihmetyttää laakerin yht'äkkinen hajoaminen. Mitään ylimääräisiä ääniä ei laakereista kuulunut kun vein auton huoltoon. Jotenkin ei tahtoisi uskoa että kukaan tahallaan sabotoi, mutta tuntuu aivan käsittömättömälle että laakeri voi mennä tuollaiseen kuntoon pelkän huollon aikana.
Onko muilla vastaavia kokemuksia erittäin nopeasta laakerien kulumisesta?
Comment