Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

X-ice nastat?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • X-ice nastat?

    Onko mahdollista, että Michelin X-ICE North kitkarenkaasta löytyy nastan reijjät? Vai onko kyseiset renkaat olleet nastarenkaat ja nastat olisi nypitty pois? Kohtuu tuoreet kumit kuitenkin kyseessä. Onko jotenkin "laittomat", jos nastat on nypitty pois?

  • #2
    Tuo on nimenomaan nastarengas ollut.

    Laittomathan ne ei ole, nyt niillä voi turailla myös kesällä.

    Comment


    • #3
      Luultavasti renkaan talviominaisuudet kuitenkin ovat todella paljon huonommat, kuin oikeassa vastaavassa kitkarenkaassa? Kannattaako moisia edes ajatella ostaa talvirenkaiksi? Quattroonhan ne on tulossa, joten liikkeelle lähtö ei liene ongelmista suurin. Kannattaako tuommoisista nastattomista maksaa koossa 225/45/17 kuinka paljon?

      Comment


        #4
        Ehdottomasti jättäisin nuo renkaat autoon laittamatta ja ostaisin uudet.

        Comment


        • #5
          Olettettavasti ei ehkä ole kitkojenkaan tasoiset.
          Mutta vaikia mennä sanomaan, oman kokemuksen mukaan todella hyvät renkaat pidonkin puolesta. Niissä vaan oli ne nastat paikallaan ;)

          Comment


          • #6
            Olen autoani myymässä, joten en ihan raaskisi uusia laittaa. Onko noista 260e todella jo liikaa?

            Nm. Pitäisi kohta maksella kaverille, joka noita KITKARENKAINA kauppasi.

            Comment


            • #7
              Riippu vähän koostakin mutta Nordman+ (Hakkapeliitta2) on 15" koossa luokkaa 350e.
              Ennemmin laittaisin esim. ne.

              Comment


              • #8
                Aki, taisin mainita pari viestiä sitten koon, 225/45R17! Muuttaako näkemystäsi?

                Näkemyksiä pikaisesti kaipailee hän...
                Viimeksi muokannut Olli; 15.1.2009, 18:02.

                Comment


                • #9
                  Jep jep, taisinpa sen lukeakin tuosta. Jäi vaan hyvin mieleen ;)

                  Voi olla, että just tuollaisessa tilanteessa maksaisin parin sadan päälle noista kun ei itte tartte niillä ajella.

                  Comment


                    #10
                    Useamman vuoden rengasliikkeessä itse ollut duunissa niin sen verran osaan sanoa että jos jostain saat tolla hintaa 225/45R17 Michelinit niin jotain häikkää täytyy olla. Uutena varmaan jossain 900€ luokkaa...

                    Tarkista nyt ainakin että löytyy E-merkintä kyljestä, ilman sitä nimittäin on laittomat ja sit alkaisi hintakin täsmäämään.

                    Pitonsa puolesta nastarengas ilman nastoja on selvästi huonompi kuin rehellinen kitkarengas. Lumella eroa ei huomaa, mutta jäällä ei sit tee mitään.
                    Viimeksi muokannut hopsis; 15.1.2009, 19:58. Perustelu: hinta-arvio tarkistettu

                    Comment


                    • #11
                      Renkaat ovat myynnissä Kuopiossa, itse asun Tampereella, hiukan vaikea tarkastaa. Kysyä toki aina voin. Ovat kuulemma olleet myyjällä alla, mutta hän luopuu niin isoista talvivanteista kokonaan. Ja eihän noita nyt hinnallisesti todella voi verrata uusiin, nastallisiin vastaaviin, eikä edes uusiin OIKEISIIN kitkoihin. Halvalla kun nyt pitäisi saada talvirenkaat, mutta jotenkin nastattomat nastarenkaat pelottavat. Yritän nyt saada apua omalle päätökselle, USKALLANKO moiset ostaa.

                      Edit: Paah, ostan pois, kun kerran hinta on OK. Toivotaan, ettei ainakaan tulevassa katsastuksessa ongelmia tule.
                      Viimeksi muokannut Olli; 15.1.2009, 20:34.

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Olli Näytä viesti
                        Luultavasti renkaan talviominaisuudet kuitenkin ovat todella paljon huonommat, kuin oikeassa vastaavassa kitkarenkaassa? Kannattaako moisia edes ajatella ostaa talvirenkaiksi? Quattroonhan ne on tulossa, joten liikkeelle lähtö ei liene ongelmista suurin. Kannattaako tuommoisista nastattomista maksaa koossa 225/45/17 kuinka paljon?
                        Kyllähän nelivedolla aina liikkeelle pääsee, olipa ne renkaat melkein mitkä tahansa joissa ilmat pysyy. Mutta entäs kun tulee eteen se tilanne että pitää saada se ajoneuvo pysähtymään mahdollisimman nopeasti tai väistää? Ei siinä enää neliveto auta, vaan sitten onkin kyse siitä renkaan laadusta. Ainakin minä ajattelen tähän tapaan...

                        Comment


                        • #13
                          Niimpä. Tämän vuoksi kirjoitinkin: "joten liikkeelle lähtö ei liene ongelmista suurin"

                          Comment


                          • #14
                            Michelin X-ice

                            Kyllä ainakin näissä Michelin X-Ice kitkoissa on pitoa riittänyt ihan mukavasti. Hyvät renkaat !

                            Comment


                            • #15
                              Ei menneet ihan nappiin rengaskaupat. Yhdessä renkaassa oli ilmoitetusti pintaa ja yksi oli runkovikainen. VOI PRKL. Soitin myyjälle ja pyysin kauppojen purkua. Lupasi kyllä maksaa rahat takaisin. Odottelen. Toivottavasti ei tarvitse muita toimia käyttää rahojen saamiseksi. Hän vaikuttaa FFp:n ja SCF:n foorumeilla ja toivon että on asiallinen kaveri. Ostin sitten sattumalta rengasliikkeestä löytyneet Hakka 5:set 6mm pinnalla samalla rahalla! :P Onni onnettomuudessa, kunhan saan rahat pois.

                              Comment


                              • #16
                                Ostamatta nuo olis kannattanu jättää... Jos kauppaa nypittyjä nastakumeja kitkoina, pistäisin samaan kastiin kuin ne jotka myyvät esim B5 1.8T quattroa "Audi Guatrona"

                                Comment


                                  #17
                                  Ite vaihdoin michelinin ivalot pois ja tilalle x-icet ja ero on kyl iso. Näil x-iceil ei o
                                  mitään pitoa. No ehkä kevääseen selviää ja sit hävitykseen. Vähän nyt pettynyt
                                  olo. Okei onhan nää nyt kaksi talvea ajetut ja uraa vajaa sentti jäljellä, mut samassa
                                  kunnossa oli ivalotkin.

                                  Loppuis tää talvi jo :D

                                  Comment


                                    #18
                                    Nämä X-Ice Northit tuntuu olevan aika keliriippuvaiset. Poljetulla lumella mielestäni pito on hyvä, puhtaalla jäälläkin kohtalainen, mutta loskassa ei sitten pitoa ole mitään. Itsellä tosin muutenkin alkaa olla pito aika heikkoa kun renkaat ovat -05 vuoden paistoa, viimeistä talvea alla.

                                    Ivalo-kitkanastat olivat ainakin tuossa vanhassa ryntässä sekä kitkattomat, että nastattomat muutaman talven jälkeen. Näissä uudemmissa on pysynyt nastat kiinni, vaikka on niitä välillä kiusattukin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja kontio
                                      Ostamatta nuo olis kannattanu jättää... Jos kauppaa nypittyjä nastakumeja kitkoina, pistäisin samaan kastiin kuin ne jotka myyvät esim B5 1.8T quattroa "Audi Guatrona"
                                      Älä, ihanko totta. Oli kova kiire saada EHJÄT renkaat alle. Ensimmäinen kerta kyllä, kun tuote ei todellakaan vastaa myyjän kuvausta, kun näiltä VAG konsernin foorumeilta(ACF,FFp,SCF) jotain ostan.

                                      Mitä kannattaa tehdä, jos myyjä ei palauta rahoja inhimillisessä ajassa? Puhelimessa hän kyllä lupasi ilman muuta palauttaa rahat ja oli itsekin kovin tietämätön renkaan rakenneviasta.

                                      Nm. edelleen rahoja odotellessa :)

                                      Comment


                                        #20
                                        Jos rahoja ei ala kuulua niin voihan sen myyjän nimenkin tänne laittaa esiin.

                                        Comment


                                          #21
                                          Mulla on ässässä alla contin nastat mistä nypin jääratanastat pois, ihan ok kumit tuntuu olevan. Perstuntumalla pitää hiukan paremmin kuin aikaisemmat nokia wr:rät Noi contit on rovaniemeltä peräisin joltakin elämyajoradalta evo mitsun alta.

                                          Comment


                                            #22
                                            Eikö nastarenkaissa pidä olla nastat, että niillä saa ajaa talvirengaspakon aikaan.

                                            Comment


                                              #23
                                              Eikö nastarenkaissa pidä olla nastat, että niillä saa ajaa talvirengaspakon aikaan.
                                              Eikös talvirengas ole talvirengas, oli siinä nastat paikallaan tai ei?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Eikö nastarenkaissa pidä olla nastat, että niillä saa ajaa talvirengaspakon aikaan.
                                                Muistaakseni ei, kunhan nastoja on tasaisesti=nolla joka kumissa

                                                edit_ olin hitaampi

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Juu noinhan se näköjään menee M+S merkintä riittää. 25% saa heitellä nastamäärä eri renkaitten välillä.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Noissa conteissa puuttui puolet nastoista niin että osassa rengasta oli hyvin nastoja ja puoli rengasta ilman. Oli vielä 5mm nastaulkonema niin ei hennonut ajaa niillä ilman nyppimistä. Pintaa on 7mm vielä että kai noilla pari talvee pärjää

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Infoampa nyt tännekin, "kitkarengas" myyjä palautti rahani ja homma selvä. Ei tarvitse nimiä julkaista, vaikkakin erikoista oli kaupankäynti ja yhteydenpito.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Itse olen oppinut kantapään kautta sen että koskaan ei kannata ostaa käytettyjä renkaita. Aina niissä "kyljet" on kuluneet ja sitten vielä retuutetaan ensin vanhalta vanteelta irti ja toiselle vanteelle venytellään, paskaksihan ne menee ja kestää 100-500km ehjänä.

                                                        moralisointia, juuri sitä. :-P

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Juu noinhan se näköjään menee M+S merkintä riittää. 25% saa heitellä nastamäärä eri renkaitten välillä.
                                                          Jeps, tänään justiinsa kävin katsastamassa auton ja siinä alla todella surkeat nastarenkaat, taitaa yksi rengas olla lähes nastaton. Ei kuitenkaan maininnut/huomannut asiaa. Tais olla niin täpinöissään etuikkunoiden kalvotuksista ;)

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X