Onko mahdollista, että Michelin X-ICE North kitkarenkaasta löytyy nastan reijjät? Vai onko kyseiset renkaat olleet nastarenkaat ja nastat olisi nypitty pois? Kohtuu tuoreet kumit kuitenkin kyseessä. Onko jotenkin "laittomat", jos nastat on nypitty pois?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
X-ice nastat?
Collapse
X
-
Luultavasti renkaan talviominaisuudet kuitenkin ovat todella paljon huonommat, kuin oikeassa vastaavassa kitkarenkaassa? Kannattaako moisia edes ajatella ostaa talvirenkaiksi? Quattroonhan ne on tulossa, joten liikkeelle lähtö ei liene ongelmista suurin. Kannattaako tuommoisista nastattomista maksaa koossa 225/45/17 kuinka paljon?
Comment
-
Useamman vuoden rengasliikkeessä itse ollut duunissa niin sen verran osaan sanoa että jos jostain saat tolla hintaa 225/45R17 Michelinit niin jotain häikkää täytyy olla. Uutena varmaan jossain 900€ luokkaa...
Tarkista nyt ainakin että löytyy E-merkintä kyljestä, ilman sitä nimittäin on laittomat ja sit alkaisi hintakin täsmäämään.
Pitonsa puolesta nastarengas ilman nastoja on selvästi huonompi kuin rehellinen kitkarengas. Lumella eroa ei huomaa, mutta jäällä ei sit tee mitään.
Comment
-
Renkaat ovat myynnissä Kuopiossa, itse asun Tampereella, hiukan vaikea tarkastaa. Kysyä toki aina voin. Ovat kuulemma olleet myyjällä alla, mutta hän luopuu niin isoista talvivanteista kokonaan. Ja eihän noita nyt hinnallisesti todella voi verrata uusiin, nastallisiin vastaaviin, eikä edes uusiin OIKEISIIN kitkoihin. Halvalla kun nyt pitäisi saada talvirenkaat, mutta jotenkin nastattomat nastarenkaat pelottavat. Yritän nyt saada apua omalle päätökselle, USKALLANKO moiset ostaa.
Edit: Paah, ostan pois, kun kerran hinta on OK. Toivotaan, ettei ainakaan tulevassa katsastuksessa ongelmia tule.Viimeksi muokannut Olli; 15.1.2009, 20:34.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Olli Näytä viestiLuultavasti renkaan talviominaisuudet kuitenkin ovat todella paljon huonommat, kuin oikeassa vastaavassa kitkarenkaassa? Kannattaako moisia edes ajatella ostaa talvirenkaiksi? Quattroonhan ne on tulossa, joten liikkeelle lähtö ei liene ongelmista suurin. Kannattaako tuommoisista nastattomista maksaa koossa 225/45/17 kuinka paljon?
Comment
-
Ei menneet ihan nappiin rengaskaupat. Yhdessä renkaassa oli ilmoitetusti pintaa ja yksi oli runkovikainen. VOI PRKL. Soitin myyjälle ja pyysin kauppojen purkua. Lupasi kyllä maksaa rahat takaisin. Odottelen. Toivottavasti ei tarvitse muita toimia käyttää rahojen saamiseksi. Hän vaikuttaa FFp:n ja SCF:n foorumeilla ja toivon että on asiallinen kaveri. Ostin sitten sattumalta rengasliikkeestä löytyneet Hakka 5:set 6mm pinnalla samalla rahalla! :P Onni onnettomuudessa, kunhan saan rahat pois.
Comment
-
Ite vaihdoin michelinin ivalot pois ja tilalle x-icet ja ero on kyl iso. Näil x-iceil ei o
mitään pitoa. No ehkä kevääseen selviää ja sit hävitykseen. Vähän nyt pettynyt
olo. Okei onhan nää nyt kaksi talvea ajetut ja uraa vajaa sentti jäljellä, mut samassa
kunnossa oli ivalotkin.
Loppuis tää talvi jo :D
Comment
-
Nämä X-Ice Northit tuntuu olevan aika keliriippuvaiset. Poljetulla lumella mielestäni pito on hyvä, puhtaalla jäälläkin kohtalainen, mutta loskassa ei sitten pitoa ole mitään. Itsellä tosin muutenkin alkaa olla pito aika heikkoa kun renkaat ovat -05 vuoden paistoa, viimeistä talvea alla.
Ivalo-kitkanastat olivat ainakin tuossa vanhassa ryntässä sekä kitkattomat, että nastattomat muutaman talven jälkeen. Näissä uudemmissa on pysynyt nastat kiinni, vaikka on niitä välillä kiusattukin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kontioOstamatta nuo olis kannattanu jättää... Jos kauppaa nypittyjä nastakumeja kitkoina, pistäisin samaan kastiin kuin ne jotka myyvät esim B5 1.8T quattroa "Audi Guatrona"
Mitä kannattaa tehdä, jos myyjä ei palauta rahoja inhimillisessä ajassa? Puhelimessa hän kyllä lupasi ilman muuta palauttaa rahat ja oli itsekin kovin tietämätön renkaan rakenneviasta.
Nm. edelleen rahoja odotellessa :)
Comment
-
Itse olen oppinut kantapään kautta sen että koskaan ei kannata ostaa käytettyjä renkaita. Aina niissä "kyljet" on kuluneet ja sitten vielä retuutetaan ensin vanhalta vanteelta irti ja toiselle vanteelle venytellään, paskaksihan ne menee ja kestää 100-500km ehjänä.
moralisointia, juuri sitä. :-P
Comment
-
Juu noinhan se näköjään menee M+S merkintä riittää. 25% saa heitellä nastamäärä eri renkaitten välillä.
Comment
Comment