Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rohinaa jarutettaessa...

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Rohinaa jarutettaessa...

Hmm... pikku juttu, mutta kysyn kuitenkin...

Olisiko mahdollista että esim. hiekoitus kivi pääsee jarrupalan ja -levyn väliin ja aiheuttaa aivan pienen rohinan jarrutettaessa?

Olen noita jarrupaloja katsellut ja kulutuspintaa on ulkopaloissa paljon (silmämääräisesti noin sentti, jos ei enemmänkin). Jarrutettaessa on alkanut edestä kuskin puolelta kuulua hyvin hiljaista rohinaa (niin kuin jarrupalojen lähestyessä loppuaan). Ääni on niin hiljainen että ei kuulu jos esim. radio on päällä. Voisiko siellä olla esim hiekoituskivi tms? Saako helposti pois?

Pikku juttu, mutta ärsyttävä ;)

kulutuspintaa on ulkopaloissa paljon
    Suosittelen tarkistamaan myös sisäpuoleiset palat. Ei ole niinkään taattua, että kuluvat tasan.

Comment

Heh jep jep, kävikin mielessä... on vain aika hyvin suojattu, huomasin kun yritin illanhämärässä kurkkia...

Eikös näissä jo ole automatiikka joka varoittaa (jos varoittaa) liian kuluneista paloista...

Comment

On toki ja vanhentuessaan varottavat hyvin mielellään turhanpäitenkin =)

Voihan siellä olla santaa, kuraa tms. ääntäjää.

Comment

Jarkko: Tätä minä juuri epäilen, halusin vain saada toisenkin mielipiteen. Ystäväni sanoi että juuri näin voi käydä, on ollut kuulema juuri tällainen tapaus hänelläkin...

Comment

Tänään aattelin käydä vilkaisemassa noita palojen tilannetta.

Hmmm... ilmeisesti jos olen oikein käsittänyt vaihto lienee lähes heittämällä tehtävissä. Mitähän mahtaa kustantaa palat eteen (en albumista ko. hintaa löytänyt), jos ne joutuu ostamaan? (ilmeisesti ei löydy biltemalta... öö)

Toiveissa tietty olisi että olisi likaa/hiekoituskives, mutta täytyy aina varautua sen työläämmän vaihtoehdon mukaan ;)

Comment

Täältä löytyy ohjeet etupalojen vaihtoon. Hinta paloille, yhteensä 8 kpl, neljä/ puoli on muistaakseni jotain 150 ? merkkiliikkeessä.

Comment

Kiitos, tiedosta.

Ihan oli uuden veroiset kaikki palat (n 1-1,5cm paksuiset, vai olisko peräti paksummat, tuuma?). Käytin kaikki palat irti ja laitoin takaisin, ilmeisesti likaa tms. on välissä ollut. Rohina vaimeni melkoisesti, muttei kokonaan hävinnyt (ainakaan heti) Nyt joutuu jo tuulettimenkin kääntämään pois päältä että sen kuulee, mutta sen kyllä kuulee, juuri ennenkuin vauhti kokonaan pysähtyy...

Perfektionismini aiheuttaa minulle vielä näppylöitä...

Saaplari pesinkin auton samalla ja nyt se on (n. 10 km) ajon jälkeen taas aivan p**kainen, ärrr...

(c:)

Comment

mulla rohisee myös jarruttaessa, varsinkin vähän ennen pysähtymistä, paloissa pintaa reilusti, hioin paloja hiekkaparerilla, rohinat hiljeni, mut ei kadonnut....... levyt hieman kuluneet, pääsee varmaankin suolapaska palojen väliin...... poppia isommalle =)

Comment

Onko kellään havaintoa miten nuo suolaa kestämättömät palat käyttäytyy?

Tuo rahina näet nyt ailahtelee, välillä rahisee enemmän välillä ei juuri ollenkaan. Jarrujen pesua en ole viel tehnyt...

Comment

Working...
                    X