Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 B2 konepellin aukeamisessa ongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 B2 konepellin aukeamisessa ongelmia

    Eli tokakoppasen neliskanttiaudin konepelti ei tahdo aueta. Kuskin puoleinen lukko aukeaa kun vetää vivusta, mutta hantin puoleinen ei. Mitenkäs sen saisi auki. Tarvii nyt yrittää ainakin lämmittää jos olisi jäässä, mutta onko mitään muita konsteja. Mitenkä se avausvaijeri kulkee/haarautuu sinne hantin puolelle.

    Nimim. akku pitäisi saada pois pakkasesta.

  • #2
    Jos nyt en ihan väärin muista niin se jatkaa kulkuaan kuskinpuolelta apparin puolelle siinä keskellä pellin alla.

    Kannattaa availla kahden ihmisen voimin tai soveltaa painoilla / kapuloilla..

    Homma toimii siis näin:
    - painat kuskin puolta alas avausvaiheessa ja nostat apparin puolta. -> appari aukeaa.
    - nyt pidät apparin puolta ylhäällä ja nykäiset uudestaan niin pitäisi kuskinpuoli aueta.
    - tämän jälkeen kiristelemään vaijeria / tarkistamaan niitä tappeja konepellissä. Ongelma pitäisi olla korjattu tällä.

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja perrier Näytä viesti
      Jos nyt en ihan väärin muista niin se jatkaa kulkuaan kuskinpuolelta apparin puolelle siinä keskellä pellin alla.

      Kannattaa availla kahden ihmisen voimin tai soveltaa painoilla / kapuloilla..

      Homma toimii siis näin:
      - painat kuskin puolta alas avausvaiheessa ja nostat apparin puolta. -> appari aukeaa.
      - nyt pidät apparin puolta ylhäällä ja nykäiset uudestaan niin pitäisi kuskinpuoli aueta.
      - tämän jälkeen kiristelemään vaijeria / tarkistamaan niitä tappeja konepellissä. Ongelma pitäisi olla korjattu tällä.
      Yritin tuota kikkaa, mutta vaan kuskin puolen lukko aukee. Pääseeköhän siihen vaijeriin mistään päin käsiks? Mistähän löytyis kuvaa, että minkälainen se vaijeri ja aukasumekanismi on? Vedin sisältä vaijerista niin paljon ku se sieltä tulee, mutta apparin lukko ei aukee.

      Saako valot ja maskit purettua pois tieltä ilman että pelti on auki? Oli tuolla lumikasassa vähän ikävä tutkia.

      Comment


      • #4
        toinen vaihtoehto on purkaa kuskin jalkatilasta niitä muoveja pois että saa sen vaijerin näkymään ja siitä sitten pihdeillä kiinni ja nyppäsee vielä lisää.. sillä saa sitten vedettyä sen löysän pois siitä vaijerista jolloin sen pitäsi aueta.. ongelmana on se, että jos sen apparin puolen vaijerin kiristys on löysä niin se vaan sitten päästää sitä vaijeria lisää tulemaan ja toisaalta kuskinpuolen kiinnitys ei hirveästi anna periksi.

        se löytyisi eturitilän takaata, mutta sen kiinnikkeet on pellin alla, joten ei se oikein onnistu mielestäni eturitilää rikkomatta. hyvällä tuurilla sen voi saada auton alta, mutta matka tuohon avausmekanismiin on aika pitkä ja hankala saada kättä mahtumaan.. ehkäpä jollain muulla on tähän parempi ratkaisu.. tyyliin henkarilla kalastelua tai muuta.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja perrier Näytä viesti
          toinen vaihtoehto on purkaa kuskin jalkatilasta niitä muoveja pois että saa sen vaijerin näkymään ja siitä sitten pihdeillä kiinni ja nyppäsee vielä lisää.. sillä saa sitten vedettyä sen löysän pois siitä vaijerista jolloin sen pitäsi aueta.. ongelmana on se, että jos sen apparin puolen vaijerin kiristys on löysä niin se vaan sitten päästää sitä vaijeria lisää tulemaan ja toisaalta kuskinpuolen kiinnitys ei hirveästi anna periksi.

          se löytyisi eturitilän takaata, mutta sen kiinnikkeet on pellin alla, joten ei se oikein onnistu mielestäni eturitilää rikkomatta. hyvällä tuurilla sen voi saada auton alta, mutta matka tuohon avausmekanismiin on aika pitkä ja hankala saada kättä mahtumaan.. ehkäpä jollain muulla on tähän parempi ratkaisu.. tyyliin henkarilla kalastelua tai muuta.
          Joo eli sain vaijerin pään kyllä näkyviin sisäpuolelta ja vedin sitä pihdeillä mutta eipä aukea. Eli onko niin että jos saan kuskin puolelta vaijerin kiinnityksen irti niin todennäköisesti apukuskin puoli voisi aueta.

          Kun kuskin puolen saa auki, niin peltiä saa nostettua siltä puolelta n. 10-15 senttiä. Siinne mahtuu käsi, mutta ei oikein nää mitä pitäisi tehdä. Samoin maskin päällä olevat metalliklipsikiinnikkeet näkyy. Ne saa kammettua kyllä pois, mutta miten muuten se maski on kiinni. Samoin että miten vilkut ja muut valot on kiinni kun ei näy pikavilkasulla ruuveja.

          Korimalli on siis tämä:
          http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._80_L_1978.jpg

          Comment


          • #6
            Aukeshan se. Pellin sai sen verran raolleen kun kuskin puolen lukko oli auki, että maskin kiinnikkeet sai irrotettua. Vaijeri oli siinä etupellin alla syylärin edessä, että siitä sai nykästyä pihdeillä apparin puolen auki. Kiitti vinkeistä.

            Comment


            • #7
              Eipä mitään.. Joskus tuon kanssa itsekkin tapelleena ja pähkäillessä mistä pirusta vika johtuu. Tiedän miten ärsyttävää se on yrittää itse löytää ratkaisua, ellei hirveä pulla pääse sattumaan.

              Comment

              Working...
              X