Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 RS4 jarrupäivitys -> RS6/B7 RS4 setup

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    B5 RS4 jarrupäivitys -> RS6/B7 RS4 setup

    En löytänyt aiheesta omaa ketjua joten aloitetaan uusi.

    Pukki toi tossa joulun jälkeen vähän myöhästyneen paketin, joka olisi tarkoitus asentaa tässä piakkoin. Paketissa oli myös teräspunosletkut eteen ja taakse =)

    RS6 satulat sekä B7 RS4 365mm levyt on kuulemma plug-n-play asennus B5 RS4seen.
    Yksi kysymys on silti tullut vastaan jo muutamastakin suusta.

    Riittääkö B5sen jarrusylinterin teho RS6sen 8-mäntäisille satuloille?

    Jos jarrut laitetaan vakiosylinterillä, kuinka jarrupolkimen tuntuma muuttuu, joutuuko jarrua polkemaan syvempään vai ottaako se entistä ärhäkämmin?
    Onko kukaan jo jarrunsa päivittänyt laittanut tuonne mitään tehokkaampaa sylinteriä, vai ajeletteko B5sen alkuperäisellä?

    #2
    Veikkaan, että b5rs4 vakiosatuloissa mäntien pinta-ala (mihinkä jarruneste painaa) on samaa luokkaa mitä 8-mäntäisissä. Itsellä 60mm yhdellä männällä olleen jarrusatulan pinta-ala oli vain hitusen pienempi mitä noissa 4x28mm+4x32mm satuloissa.

    Kun satulan pinta-ala kasvaa -> teho kasvaa -> muutoskatsastuksessa ne ei olleet kuin tästä kiinnostuneita.

    Itse pitäisin poljintuntumaa ihan ok vakio pääsylinterillä (mulla muistaakseni 22mm). b7rs4:ssa on ainakin kahta pääsylinteriä, oliko 25mm ja 32mm. Eli poljin ehkä on vähän pitkäliikkeisempi mitä b7rs4:ssä.

    Comment


    • #3
      Jos esim B6:seen vaihdetaan kyseiset osat, niin joutuu käyttämään vähintään B6 S4 jarrupääsylinteriä. Näin ainakin viisaammat ovat neuvoneet!
      Tiedä sitten paljonko B5 RS4 pääsylinteri esim eroaa B6 S4 jarrupääsylinteristä?

      Janne, mistä tilasit tuotteet ja paljonko tuli maksamaan?

      Comment


        #4
        Saksasta tilasin BHV-handel nimisestä firmasta. OVH sarjalle siellä 2098€ + rahti.
        Se mitä maksoin, jääköön omaksi tiedokseni =)

        Löytääkö joku jostain faktatietoa B5 ja B7 RS4sien jarrupääsylinterin koosta, onko niissä miten paljon eroa? Joo ja mitä toi B7n sylinteri maksaa?

        Comment


          #5
          25,4 ja 26,99.

          http://www.a4-freunde.com/forum/topic,61151.msg624175/

          Comment


            #6
            Kyllä jarrutuntuma pehmenee vaihdettaessa B5 RS4 jarruista B7 jarruihin. Sillä perusteella niiden tilavuus on suurempi kuin B5 mallissa. Vähän syvempään se poljin ehkä painuu, mutta se pehmeämpi tuntuma on päällimäisenä minkä huomasin.

            Kyllä se teho silti riittää, mutta mielessä on ollut vaihtaa sinne B7 risan pääsylinteri. Mittailinkin jo sellaista, ja se on lyhyempi kuin ässän oma, ja näyttäisi olevan kiinnitykseltään samanlainen. Ainoa ongelma taitaa tulla anturin liittimestä ja pääsylinterissä olevista paksummista jarruputkista. Nuo pitää ilmeisesti tinata jostain välistä yhteen ohuemman putken kanssa.

            Sellaisen hinta oli muistaakseni jotain 150€ luokkaa.

            Comment


              #7
              Löytyi tämmöinen keskustelu lontoonmurretta puhuvalta forumilta. Näköjään aihe on koskettanut muitakin jo aiemmin.

              Comment

              Working...
              X