Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Konepelti vs. Hiilaripeitto (a4 b5)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Konepelti vs. Hiilaripeitto (a4 b5)

    Onko kenelläkään fakta tietoa konepeittojen painoeroista?

    Olisi mukava tietää minkäverran sitä painoa saa Hiilikuidulla tiputettua.

  • #2
    Teoriaa: Teräksen tiheys on 7750kg / m^3 ja hiilikuidun 1750kg / m^3 eli hiilikuitu painaa n. 23% teräksestä. Veikkaan kuitenkin, että todellinen painonsäästö on n. 30-50% sillä hillikuitupeitto ei millään voi olla niin ohut kuin teräksinen.

    Comment


    • #3
      Mutta onko kenelläkään tietoa orggis konepellin painosta?

      Comment


      • #4
        Samaten jos jollain on tietoa, mikä on noiden hintaero? Siis ihan oikean ha kunnollisen hiilikuituisen pellin. Ei mitään äkkiä kasaan pykelletty kiero lasikuitukopio.

        Itse miettinyt myös tuota hiilikuitu konepeittoa, mutta kunnollinen on oikeasti niin perkeleen kallis, että voipi jäädä hankkimatta.

        Comment


        • #5
          Mitä oon noita hiilaripeltejä kattonu niin hinnat about 500€ molemmin puolin.

          Mullakin ois konepeiton osto edessä, tarvikepelti maksaa uutena about 230€.

          Onko muuten B5 prefaceliftin ja faceliftin konepellissä muuta eroja kuin pesusuuttimien paikat?
          Viimeksi muokannut juudas; 5.1.2009, 19:19.

          Comment


          • #6
            Hiilaripeiton tilavuudesta varmasti yli puolet on hartsia. Eli ihan suoraan kuidun ja teräksen tiheydellä ei saa laskettua. Veikkaus on, että sellainen 7-10 kiloa. Jokin asiantuntija on maininnut, että hiilaripeitto audissa on kuin piikkarit norsulla, yhtä paljon lähempänä urheilijaa :)

            Halvemmalla saat ne kilot vaikka pitämällä bensatankin kuivempana, ja paastoamalla ennen ajamista :)

            Tosin jos etupäästä pitää vähentää, niin sitten on vaikeampaa. Ilmastoinnin heivaaminen on tehokas keino siinä. Ja pienistähän ne isot massat kertyy.

            Comment


            • #7
              Eipä niissä konepelleissä juuri muuta eroa ole, faceliftissä taitaa olla alapuolella suuttimille pienet reiät.

              Mistä löytyy hiilaripeltejä tuohon hintaan? Itselle silmiin osuneet on 700-1000€/$.

              Comment


                #8
                Oman paino muistaakseni 8.3kg ja olisko vakio ollut n. 23kg. Niitä saa pelkkinä kuorinakin jolloin paino putoo vielä reilusti (lepsuja joten kiinnitys oltava kunnollinen), omassa on lasikuitu freimi alapuolella.

                Comment


                • #9
                  En minä kyllä sitä ostais painonsäästön takia :) Uus akkukin on painavempi kuin edellinen mutta lähteepähän perkele näillä pakkasilla käyntiin! Ihan ulkonäkösyistä itellä tuo hiilikuitupeitto käynyt mielessä.

                  Comment


                    #10
                    Joo, niin mullakin. Siksi siinä on hiano grit 200 mattapintakin kun se on viimeistä huutoo. Tai sit mä olen vaan saamaton?

                    Mulla oli pari vuotta tilauksessa hiilaripuskuri ja lokarit eteen ja taakse mutta funkwiesel lopetti niiden tekemisen yhteen kipaleeseen. Tiedä sitten alkaako EPL niitä tekemään kun ne osti SDR:n busineksen loppuvuodesta 2008.

                    Comment


                    • #11
                      Äkkiseltään etsittynä ainoat hiilaripellit löytyi undergroundmotorsportilta. Painoa 10-11kg, valmistajasta tai laadusta ei tietoa. Itselläkin käynyt mielessä laittaa hiilipeltiä mutta en ole vielä keksinyt syytä miksi uhrata ~1000?...

                      Comment


                      • #12
                        Aika hölmöä noissa pelleissä kun niissä on pesurin reiät. Eiköhän kuka tahansa ole valmis vaihtamaan myös facelift suuttimet jos tuollaista laittaa vanhempaan.

                        Comment


                        • #13
                          Saattaahan se yhdessä muiden muutosten (kuten akku takakonttiin) kanssa muuttaa painojakaumaa ja siten myös ajokäytöstä hieman tasapainoisemmaksi...

                          Comment


                          • #14
                            Mites faceliftissä on suuttimet?

                            Comment


                              #15
                              Luin ekana, että Panu olisi vastannut edeltävään Mikon kysymykseen ja se aiheutti ainakin täällä päässä pientä kummastusta... Mutta Panu kommentoi varmaan hiilaripeitoista noin yleisesti :)

                              Mika, siellähän ne takareunan alla lymyävät piilossa.
                              Viimeksi muokannut Ilu; 8.1.2009, 21:19. Perustelu: Tekstin ulkoasu

                              Comment


                                #16
                                painonjakauma nyt vaan on mikä on. Ei siihen näillä eväillä saa juurikaan helpotusta kun kone on etuakselin päällä. Omassa kaikkien kevennysten jälkeen edelleen 60/40.

                                Uudessa S4:ssa (ja varmaan muissakin malleissa?) on tehty jotain tuon eteen siirtämällä konetta reilusti taaksepäin uudella kytkin/vauhtipyöräviritelmällä.

                                Comment


                                • #17
                                  Nehän on sitte paljon fiksummin ku vanhemmissa. Pitääkin alkaa sitten vissiin etsimään ihan vaan facelift peltiä :)
                                  Katoin kanssa tossa et Panu on kirjottanu niistä suuttimista :D Että ei kait ne niin paljon painojakaumaa muuta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mitenköhän tuollainen istuu? Kuitenkin irvistää jostain nurkasta sopivasti ettei kehtaa pistää paikalleen...

                                    Comment


                                      #19
                                      Jos muotti on ollut hyvä niin kyllä ne saa istumaan jos laittaa lisälukot etukulmiin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuolla oli poistossa hiilaripelti alta viidensadan http://www.harline.com/showpage.php?id=16

                                        Jos joku tuon nyt innostuu ostamaan, niin voi sitten mulle myydä oman peltinsä edullisesti :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          eBaysta löytyi melko hintava, mutta ainakin vaikuttaa melko pätevältä osalta:
                                          http://cgi.ebay.de/Carbon-Motorhaube...mZ220340400822

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ei ole Harlinellä enää tuota hiilaripeltiä, soitin.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X