Olis tarkotus hommailla ens kesäksi 19-tuuman kesävanteet ja nyt olis hyvä vaihtoehto löytynyt. Kyseinen vannemalli on 8" leveä ja ET30. Semmosta vaan kyselisin, että onko mitään ongelmia allesovittamisessa ja kumpaa rengastusta suosittelette, 235-35-19 vai 225-35-19? Ja jos jollain olis laittaa kuvia ko. autosta ko. rengastuksella ja "sopivalla" madalluksella, niin olis mielenkiintoista nähdä vähän esimakua.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 avant 8E ja 19" rengastus
Collapse
X
-
Tässä vermeessä oli viime kesänä alla 8,5x19" ET28. Kumeina oli 215/35-19" Falkenit, jotka vaihtuu ens kesäks 225/35-19" -kumeihin. Edessä mahtuu ihan hienosti pyörimään, mutta takana tulee tiukkaa noilla uusilla kumeilla... Pitää vissiin hieman koittaa mankeloida noita takakaaria. Vanhoilla kumeilla mahtu takana pyöriin melkolailla millilleen.
Eli luulisin/väittäisin et tolla sun mainitsemalla kombinaatiolla mahtuvat pyörimään ongelmitta, kunhan rullaat etukaaret. Ja noille 8" leveille vanteille laittaisin itse noi 225/35 -kumit.
-
Jos Mapetzun kulkine on tuo profiilissakin oleva A4 avant 3.0 V6 quattro niin epäilisin että 225/35-19 eivät käy (laillisesti) kyseiseen kiesiin kantavuutensa takia... tai voihan jostain löytyä sellaisiakin joissa kantavuuslukka on tarpeeksi iso... vai?
...ainakin itse törmäsin, oman kulkineeni kanssa, tällaiseen "ongelmaan" kun renkaita viime keväänä kattelin...
Comment
-
B6 235/40R18 tai 35R19 on oikea koko,ja 225 on köyhän näköinen kun pyöräkotelot ovat suht isot, tämän olen vähintään 10:lle henkilölle takonut päähän tällä foorumilla =) OCF:llä samaa sai toitottaa B2-omegakuskeille jossa on megalomaaniset rengastilat.
B8 on varmaan taas kasvattanut rengaskokoa...
edit_No joo, noi supermadalletut nyt sitten erikseen niinku tossa albanzon avantissa...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja albanzo Näytä viestiTässä vermeessä oli viime kesänä alla 8,5x19" ET28. Kumeina oli 215/35-19" Falkenit, jotka vaihtuu ens kesäks 225/35-19" -kumeihin. Edessä mahtuu ihan hienosti pyörimään, mutta takana tulee tiukkaa noilla uusilla kumeilla... Pitää vissiin hieman koittaa mankeloida noita takakaaria. Vanhoilla kumeilla mahtu takana pyöriin melkolailla millilleen.
Eli luulisin/väittäisin et tolla sun mainitsemalla kombinaatiolla mahtuvat pyörimään ongelmitta, kunhan rullaat etukaaret. Ja noille 8" leveille vanteille laittaisin itse noi 225/35 -kumit.
Rengastus 235/35/19
Madallus seuraavanlainen:
http://www.edu.stadia.fi/~0403252/audi/DSC08441.JPG
äh niin ja vanne on 8,5x19 et 35
Comment
-
Aa joo jotenkin sain sellaisen mielikuvan että sulla on etukaaret mankeloimatta. Luulin että mulla on jotkut huonot kapoiset etukaaret kun muut ajaa pulleilla ökykaarilla ;)
Ajattelin kesäksi vielä työntää 5 mm lätyt väliin. Tällöin on takakaaretkin luultavasti mankeloitava. Ja sitten kun kaaret on rullattu, voikin laittaa 10 mm lätyt tai vaikka leveämmät vanteet, ja taas mankeloidaan..
Comment
-
Eli niinhän siinä kävi, että noissa 225-35-19 -kumeissa ei riitä kantavuus ko. autoon. On siis valittava kooksi 235-35-19. Miten on, kannattaako suosiolla etsiä ET:n 35-40 vanteita (ET:n 30 sijaan), jotta mahtuvat ongelmitta pyörimää reiluhkon madalluksenkin jälkeen? Miten olette suorittaneet mainitsemanne kaarten "rullauksen" ja lieneekö se välttämätöntä, jos vanteen leveys on 8" ja ET tuo 35-40?
Comment
-
Nyt on sitten vaihtoehtoset vanteet löytyny. Eli vaihoehtoina ovat nyt 8" leveät vanteet, joista toisten ET on 30 ja toisten 40. Renkaana tulee olemaan siis 235-35-19. Kumpaa vaihtoehtoa suosittelette? Autoa on tarkoitus madaltaa jonkin verran ja kaaria ei viitsisi käydä hirveästi muokkaamaan...
Comment
-
Miksi niihin etukaariin ei voi koskea? Sinne saa aika huomattavan paljon tilaa lisää, jolloin tuollainen yli 50 mm madalluskin onnistuu isojen vanteiden ja pienen ET:n kanssa.
235 rengas on mun mielestä liian leveä 8" vanteelle. Tulee pullan näköinen yhdistelmä. Paremman näköinen tulisi 225 tai 215 renkaalla. Käy leimalla talvirenkailla jos ei kantavuusluokka riitä.
Mun edellinen rengastus oli 18x8 ET 35 225/40/18 (alkup. S-Line), ja se yhdistelmä oli ainakin melkoisen sisällä. Eli ehdottomasti itse ottaisin ET30:llä tai pienemmällä olevat vanteet.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Henri Ekberg Näytä viesti235 rengas on mun mielestä liian leveä 8" vanteelle. Tulee pullan näköinen yhdistelmä. Paremman näköinen tulisi 225 tai 215 renkaalla.
noh, tos on nyt pari kuvaa kuinka istuu Nokian NRY:n 235/35-19 kummi 8" leveellä vanteella:
Comment
-
Levee vanne (pienellä ET:lläkin jopa), kapee kumi, paljon madallusta: Onnistuu.
Kapee vanne, levee kumi (hieman isommalla ET:llä), suht paljon madallusta: Onnistuu.
Levee rengas hieman kapeemmalla vanteella tekee tosiaan sen, et hiertää kaaren reunaan melko helposti jopa suht isolla ET:llä. Hieman kapeempi rengas leveellä vanteella antaa paljon enemmän tilaa kaaren reunan kohdalle, jolloin rengas mahtuu paremmin pyörimään, vaikka vanteen ET olis hieman pienempi.
Omassa autossa kun tosiaan oli 215/35-kumi 8,5" leveellä vanteella, ni mahtu pyörimään, mut nyt kun joudun laittamaan 225/35-kumin, ni alkaakin luultavasti hiertään kaareen kiinni, ellen tee pikku modauksia. Tästä kuvasta näkee miten se kapeempi kumi uppoo kaaren sisään. Tohon hieman leveempi kumi, ni... :(Viimeksi muokannut albanzo; 11.1.2009, 13:50.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mika_.s Näytä viestiVenyttely on muotia ;)
Kyllä nyt kumin pitää ulottua edes sen verran vanteen yli että niitä voi edes pinota päällekäin. 235 on ihan hyvä 8" leveälle vanteelle, nykyään tehdasasenteisena on leveämpiäkin kumeja. Toki 225 menee myös jos vaan sopivan kantavuuden kumin löytää, kyllä niitäkin siis on.
Comment
-
Hih hih, vai on venyttely pois muodista. Mites 225/40 kumi 10x18" vanteelle? Itse en uskonut, että tuo voisi toimia, ennen kuin näin.
Comment
Comment