Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 Urssien alustasta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 Urssien alustasta

    Keväällä tarkoitus tehdä alustaremontti profiilin autoon.
    Toistaiseksi olen päätynyt KW1. Nyt kuitenkin kiinnostaisi,
    mitä muuta tuonne alustaan kannattaa samalla vaihtaa?
    Ja minkä verran ne maksavat / mistä kannattaa hankkia?

  • #2
    Eipä sinne viripalikkaa oikein löydy. Auto on jo vanha, joten jos ei ole tietoa alustan puslien vaihdosta (apurungon puslat kanssa), kannattaa vaihtaa kaikki. Alkuperäiset ovat ihan riittävää, kun ei sinne mitään parempaakaan tahdo löytyä.

    Muistahan alustaa pohtiessasasi, että coilover setti vaatii etutolppien valmistajalla käynnin, ellei satu omistamaan ylimääräisiä etutolppia. Saattaa siis auto maata yllättävänkin kauan pajalla...

    Comment


    • #3
      Ei tarkoitus olekaan mitään viripalikkaa laittaa. Lähinnä siis noita vakaajia, koiranluita, raidetangot ym. mitä ikinä siellä nyt onkaan. Ei ole ikinä vaihdettu mitään ja mittarissa 210tkm. Jonkin verran alusta jo kolisee.

      Eli mikä homma tuo tehtaalle lähettely on?

      Comment


      • #4
        Oheisesta kuvasta näkyy etutolpan rakenne.

        Alatukivarren puslat ja kallistuksevakaajan puslat ainakin menee aika luontevasti tuossa samassa rytäkässä, jos vietereitä meinasit vaihtaa. Kolinan aiheuttaja saataa olla tukivarren pallonivelkin, joten kannattaa tarkastaa sen kunto ennekuin alkaa osia tilaamaan.
        Onhan tuossa yläpäässäkin noita kumeja, mutta allekirjoittaneen yli 300 ajetussa ei niissä näyttänyt olevan mitään ihmeellistä.

        Kasatessa sitten tarkkana, että tulee jouset oikeaan asentoon ja nikaleet oikeaan järjestykseen. Ja ettei mitään jää pois.

        Pelkkä iskarin vaihto onnistuu tolppaa purkamatta.
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Tuo tehtaalle lähetys liittyy siihen, että alajousilautanen on mallia kiinteä. Coilover muutoksessa vanha jousilautanen poistuu takavasemmalle, ja tilalle tehdään kierteet suoraan tolpan jatkoksi. Eli coilover settiä kun hommaa, joko auto seisoo X viikkoa kun osat ovat maailmalla hakemassa kierteitä, tai sitten hommaat toiset etutolpat jotka lähetät valmistajalle. (Vaikka yleensä ilmoittavatkin, että panttia vastaan voidaan toimia, Urssin tolppia ei tunnu hyllyillä notkuvan ;)) Ja samalla toki menee kätevästi etupyörän laakerit uusiksi, kun toivomus on ilman napoja. Hintaan sisältyy etutolppien puhallus ja uudelleen maalaus yleensä.

          Comment


          • #6
            Tässä kans vinkki, jos etupää kolisee: Kiristä etuiskarin kiinnitysruuvi tolpasta, omastani oli aivan irti!

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja janneyliranta Näytä viesti
              Tässä kans vinkki, jos etupää kolisee: Kiristä etuiskarin kiinnitysruuvi tolpasta, omastani oli aivan irti!
              Joo sitä tuossa kiristelin jo, mutta käsin väännettäessä tuntuu, että se kumi vain vääntyy eikä mitään tapahdu. Päräytin vielä paskalla pulttipyssyllä, mutta kireemmäksi saa kyllä käsin (ainakin pyöränpultit)

              Comment


              • #8
                Kiristä sitä alapulttia, se millä iskaripatruuna on kiinni tolpassa, se mulla oli ihan irti, siitä johtui armoton kolina!

                Comment


                • #9
                  Katsastus lähenee ja pelkään, että iskaritestiin jämähtää. On ajo sen verran hetekamaista, mutta röppöisellä sisustakin kolisee ja natisee, kun vaimennusta ei ole.

                  Eli suositelkaa jotain alustavaihtoehtoja budjettiluokassa?
                  Nyt ei ole rahaa laittaa tonnin KW satsiin, mutta ehkä puoleen siitä..

                  Comment


                  • #10
                    Onhan noita settejä jostain 300€ ylöspäin, bilstein + H&R/Eibach varmaan laadukkaimpana.

                    Comment


                      #11
                      Tarvikeliikkeestä sachsin iskarit eteen ja taakse 380,- ja vaihtotyö niille 210,-, jos vika on kerran iskareissa. En tiiä oliko hyvä taikka halpa mutta tuollaiset hinnat löytyivät lokakuulta.
                      Mulla meni kyllä samalla vauhdilla sinne tonnin arvosta tukivartta ja puslaa yms. palikkaa ja niiden vaihtoon + nelipyöräsuuntaukseen melkein toinen tonni. Nytpä ei niiaa tai nitise enään...

                      Comment


                      • #12
                        Kaupataankos tässä nyt kahta iskaria vai kahta iskarisarjaa?

                        http://cgi.ebay.de/2-SACHS-Stossdaem...1%7C240%3A1318


                        H&R Jouset saa ainakin edullisesti. Suomessa äkkiä katsottuna halvin 276 €.

                        http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trks...All-Categories

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Chocoeye Näytä viesti
                          Kaupataankos tässä nyt kahta iskaria vai kahta iskarisarjaa?
                          Takaiskarit siinä linkissä on kaupan, vasen ja oikea vakiokorkuiselle alustalle.
                          http://translate.google.com auttaa jos saksa ei taivu (kuten ei itsellänikään sitten pätkääkään)

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja STP Näytä viesti
                            Takaiskarit siinä linkissä on kaupan, vasen ja oikea vakiokorkuiselle alustalle.
                            http://translate.google.com auttaa jos saksa ei taivu (kuten ei itsellänikään sitten pätkääkään)
                            Ok. Pitää kokeilla tuota translaattoria!

                            Comment


                            • #15
                              Teppo myy kanssa H&R ja bilsten yhdistelmää, kannattaa kysästä.

                              Comment


                              • #16
                                Muutamassa topicissa tullut vastaan puhetta alumiinisista apurungon puslista C4 korissa. Saako noita mistään tilattua vai pitääkö teettää? Ja mahdollisia huonoja puolia olisi kiva tietää.

                                Comment


                                • #17
                                  Ei tule nyt mieleen mistä noita kokonaan alumiinisia saa, mutta polyuretaanista tehtyjä saa mm. www.034motorsport.com

                                  Huonoja puolia noissa, varsinkin alumiinisissa on se, että ne ne jousta milliäkään. Jos tuota jalostetaan pidemmälle ja vaihdetaan myös moottorin tukikumit niin koko auto tärisee/liikkuu koneen mukaan, myös äänet korostuvat. Ne jotka tuota jäykennystä harrastavat tekevät saman myös nivelille ym. puslille niin edessä ja takana eli autosta ei voi puhua enää normikäytössä kovinkaan mukavana. Radalle toki sopiva. Noiden lisäksi vielä tiukka alustasetti (iskarit ja jouset) niin saa selkäranka kyytiä =)

                                  Comment


                                  • #18
                                    S2 foorumilla yks kaiffari tekee noita Urssin taka-apurungon puslia delrinistä(muovilaatu), tais maksaa n. 60e postikuluineen kun ite satsin häneltä tilasin. Voin kattella sen linkin jos tarvetta..?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Delrin = POM = ei juurikaan alumiinia joustavampi. Mutta eipähän ainakaan hapetu. C4 kopassa on kuitenkin useampi paikka missä on sitä kumia välissä, mahdotonta muutosta ei pelkillä apurunkojen puslien kovettamisella saa. Pikkukoppaisessa uretaanipusliin vaihto lisäsi jonkun verran meteliä kabiinissa, mutta ei merkittävästi kun huomioi auton käyttötarkoituksen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Laita vaan Thuppu linkkiä jos viitsit sen kaivella. Etupään osia tässä olen vasta kasaan haalimassa mutta kyllä taaksekin pitää palikkaa hommata. 034motorsporttia on tullu selailtua mutta en sieltä löytänyt urssiin kuin taakse uretaanipuslia.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tuossa olis: http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=37968 ja bambridge on se joka noita touhuaa.

                                          Ihme kyllä etupään apurungolle ei ole vastaavanlaisia puslia missään tarjolla. Vai onko noi etuapurungon puslat edes erilaiset?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kiitoksia. Niin itsekään en tiedä onko etu/takapäässä eroja, automaattisesti olen olettanut että ovat erilaiset.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Voisin veikata, että Urssissa eniten ääniä lisää koneen ja voimansiirron tukeminen tukevasti. Toki apurunkojen/tukivarsien tukevasti sitominen lisää ääntä alustan liikkeistä.

                                              Itsellä on tosiaan moottori sidottu polyuretaanilla paikoilleen ja laatikon tukikumit on umpikumia, ja voin sanoa, että kyllä kuuluu vitosen möyryäminen sisälle, tehdasputkistolla ;) Moottorin puolella on huolehdittu siitä, ettei pääse metalli/metalli äänensiirto tapahtumaan, mutta kyllä koko saamarin auto tutisee kun häviää yksikin pytty pelistä, oli kierrokset mitä vaan.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Itelläkin on vielä asennusta vailla noi takakelkan puslat ja myös moottorin tukikumit. AnLe mulle ystävällisesti valmisti varsin jytkyn oloiset uretaanikumit joissa ei myöskään ole metalli-metalli kosketusta. Taitaa noi tukikumit saada vaihdettua yläkautta?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mulla on alumiiniset etu-apurungon puslat paikoillaan ja kokemuksiakin on lähes 100tkm matkalta. Mitään moitittavaa en niistä keksi, mitkään äänet ei kuulu sen enempää kuin uusilla kumisilla puslilla.

                                                  Edessä ja takana on todellakin erilaiset puslat, tuossa Thomaksen kuvassa nuo 4kpl mustia on takapään puslat kun etupäässä on sellaiset nyrkin kokoiset puslat, taaemmat korissa kiinni ja etummaiset apurungossa.

                                                  Pitäiskös noista takapään delrin/pommi puslista laittaa vaikka kimppatilaus?

                                                  Tarvis tollaset saada ja ei viittis ensin purkaa ja ottaa mittoja ja taas koota ja taas purkaa,vaihtaa ja koota. Tilaisin ite mutta kun toi englanti taipuu niin per¤%leen huonosti.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Thuppu, samat sivukumit itselläni, lisänä vielä 034 snubmount ja 034 street laatikonkumit.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mistä retulainen hommasit nuo alumiini puslat?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tein itse, orkkis osasta mallia ottaen.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Laitoin tuonne S2forumille kyselyä noista taka-apurungon puslista ja hintaan toimituksineen suomeen on noin 120 puntaa, mikä tekee euroissa n.130 mikäli valuuttalaskuri pitää paikkansa. Yksi sarja oli kuulemma varastossa ja minä en ainakaan sitä tähän väliin tilaa. Tiedä sitten tekeekö tarpeen vaatiessa lisää.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Siis häh, onkohan tossa tapahtunut joku väärinkäsitys? 50 puntaa posteineenhan tuolla ilmoitetaan... Ite sain vielä tosta muutaman punnan alennuksen kun ei ollu huomannu vastata kyselyihin aiemmin.

                                                            Comment

                                                            Working...