Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 jurisee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Jos oot ainoastaan vetarin vaihtanut vuosi sitten, niin ei se laakeri siitä parane. Eli kaksi tarinaa erikseen tuo vetari ja pyöränlaakeri.

    Comment


    • #62
      Mitäköhän tuo pyörän laakeri kustantaa ?
      Ei oo viellä tullu vaihettua kertaakaan tähän autoon ( koputtaa puuta )

      Comment


      • #63
        Eipä siinä maksa oikeestaan kun työ, eli jos ite vaihdat ni joku ~80€ luokkaa. Saa olla vaan käsillä aikamoiset ulosvetäjät että saa edes hajalle ja irti.:)

        Comment


        • #64
          Dodii käytin pajalla autoa ja vasentaka laakerihan se oli entinen. Oli menny rasvaukset vähän heikoksi. Nyt saa taas nautti vauhdista ilman ylimääräisiä ääniä.

          Comment


          • #65
            Jurinaa takaa vesilätäköön ajonseurauksena...

            Eli ongelma tuli kun ajoin vesilätäkköön noin 70km/h.. Heti lätäkön jälkeen alkoi takapää jyristä vähän niinkuin olis laakerit menny?

            Kävin pesemässä jarrulevyt eikä johtunut ainakaan siis mistään roskista tai kivistä.
            Oudompi homma kun kaiken lisäks jarrua kevyestikin painamalla äänihäviää ja heti kun päästää jarrun niin taas jatkuu. Parhaiten ääni kuuluu 40-60km/h nopeudessa eikä ole mitään merkitystä onko vetoa vai ei. (eli vaihde silmäs tai pois :D)

            Sen verran päivitystä että kun kääntyy oikealle niin ääni häviää, mutta vasemmalle kääntyessä ääni on ja pysyy jollei jopa voimistu..
            Saatana ku aina jotain hämäriä vikoja.. tippus ny vaikka perä kokonaa nii tietäs ainaki syyn :D

            Auto siis A4 b5 Quattro
            Viimeksi muokannut Touniks; 30.3.2010, 19:34.

            Comment


            • #66
              Tänään meni B5 S4 takapyöränlaakeri radalla.
              Motonet osanumero 21-3043, FAG/VAG Laakerisrj Audi 85, 47.90 €.
              Ei nuo tietysti merkkiliikeen tiskillä kauhean paljoa maksa (78e).

              Eteen menee muistaakseni 21-3022, FAG/VAG Laakerisrj Audi 88, 59.90 €.
              Tämä olisi ollut hyllytavarana kotona. Täytyy laajentaa varastoa.

              Vaihtovälejä takapyöränlaakereille B5, jos näistä olisi vaikka muille hyötyä:
              95 tkm
              165 tkm
              135 tkm
              Viimeksi muokannut RS_Performance; 14.5.2010, 20:56.

              Comment


              • #67
                Tätä tuli vähän tutkittua ja FAG:n laakerisarja B5 quattron taakse on 713 6102 90. Tuota ei motonetissä ole ja siellä on merkitty myytäväksi juurikin tuo 713 6100 80. Eroa noissa nyt oikeasti on vain nuo 713 6100 80 sarjassa tulevat neljä mutteria, kun sarja on tarkoitettu etupäähän pienempi tehoisiin ja taakse niitä muttereita ei tarvitse. Laakeri ja napapultti on samat, ja taitaa hintakin olla sama. Etusarjassa saa kaupan päälle nuo mutterit :)

                Comment


                • #68
                  Nostetaas tämä ylös ja kysästään, että onko tämä oikea pyöränlaakeri taakse s2 avanttiin? Ostin motonetistä laakerin fag 21-3022 (59,90€)

                  Comment


                  • #69
                    onko kenelläkään varmuutta tuosta?

                    Comment


                      #70
                      Ei taida S2 omistajat lukea tätä S4 B5 ketjua.

                      Comment


                      • #71
                        Juu mietin samaa, mutta ei viitsi tehdä uusia ketjujakaan tuota varten.

                        Comment


                        • #72
                          Kylläpä se taitaa olla ihan oikea.

                          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...8&postcount=23

                          Comment


                          • #73
                            Juu eikun tuossa katselin kanssa kyseistä juttua ja tuossa lukee 82mm 37mm laakeri eteen s2 avant.. Tieto ei varmaan pidä paikkaansa?

                            Comment


                            • #74
                              37mm. on paksuus ja 43/45 mm. sisähalkaisija.

                              Comment


                              • #75
                                Lainataan nyt tätä topiccia kun aiheeseen liittyy.

                                Yritän tässä metsästää saksan ebaysta pyöränlaakereita B5 S4 -00 mutta en oikeen meinaa haullakaan löytää varmuutta osanumeroista kun tuntuu vaihtelevan numerot ja välillä näyttäs että sama laakeri menee eteen ja taakse. Eli voisiko joku enemmän tietävä laittaa etu- ja takalaakereiden osanumerot tänne ja ehkäpä kuviakin jos sattuu olemaan. Ja toki jos jotain tiettyä merkkiä kannattaa vältellä?

                                Comment


                                  #76
                                  Mitä hintaluokkaa laakerit ovat saksassa kannattaako noita sieltä asti raahata? Paikallisista varaosa ja laakeriliikkeistä saa SKF tai FAG laakereita öbaut 40€

                                  Comment


                                    #77
                                    Tepolta saa myös huokeaan hintaan ja osaa laittaa kyllä osanumerotta oikeat tulemaan.

                                    Comment


                                      #78
                                      Laitoin tilaukseen Autonvaraosat24.fi:Stä (PKW teile) SKF:n laakerit taakse 30€ kappalehintaan kun alko viikonloppuna jurnutteleen. Täytyy vissiin luottopajalle viedä kun ei oo tarvittavia työkaluja vaihtoon. http://gk.werkzeug-direkt.com/Hinter...87849-BGS-8784 tällä varmaan sais suht kätevästi laakerin vaihdettua, mutta maksaa saman kun vaihtotyö molemmin puolin pajalla.
                                      Viimeksi muokannut karvis; 20.8.2014, 19:56. Perustelu: nettikauppa väärin

                                      Comment


                                        #79
                                        Tuolla essonbaarin S4 ketjussa olikin keväällä jo puhetta, eli ostat http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...varten-191319/

                                        Säästää kyllä tulevaisuudessa itsensä takaisin jos ei prässiä ole itsellä käytössä. Tuolla bilteman setillä kuulemma onnistuu laakerin vaihto. Eikä tarvitse pyöränsuuntausta teettää remontin jälkeen.

                                        Comment


                                          #80
                                          Kyllä se tuollaisella Bilteman työkalulla onnistuu, itsellä on vastaava ja olen sillä vaihtanut monesti laakerit. Mutta napa pitää vetää ensin pois, ja sitten myös navasta se siihen jäänyt laakerin puolikas. Eli pelkällä tuolla ei pärjää. Navan saa ulosvedettyä vaikka ylipitkillä vanteen pulteilla ja sopivalla vastinkappaleella navan takana. Sitten sen laakeripuolikkaan saa rälläkällä jos on tarkkana, tai siihen tarkoitetulla ulosvetimellä.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Ei tarvitse suunnata, kun merkkaa pultin. Iso kunnollinen ruuvipenkki riittää vaihtamiseen.

                                            Noilla tietysti kätevämpää.

                                            Comment


                                              #82
                                              Napa irtoaa lyömällä tai liukuvasaralla, toki vaatii sen että tekee taakse tilaa lyömiseen.

                                              Ei tarvitse suunnata, kun merkkaa pultin.
                                              B5:ssa juuri alapultti on syy miksi tuon työkalun hankin. Joutuisi puslaremppaan kun se pultti ei usein ehjänä lähde.

                                              Comment


                                                #83
                                                Paljonko tuon laakerin suurempi sisäläpimitta on? Pienempi on ilmeisesti 39mm?

                                                Edit. Löyty, se on 41mm.
                                                Viimeksi muokannut karvis; 21.8.2014, 15:11. Perustelu: Vastaus löytyi

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Irtoshan Se laakeri ite tehdyillä ulosvetotyökaluilla. Lyön kyllä melkein vetoa, että ei olis kaupallisillakaan ulosvetäjillä tullu ilman laakeripesän lämmittämistä...

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X