Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 -86 käsijarru puoltaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 -86 käsijarru puoltaa

    Onko mahdollista säätää tollasen -86 100 2.0 td audin käsijarrua erikseen kummallekkin puolelle? Sain käyttöjarrun ottamaan tasasesti nostamalla jarrukenkien kiilan ylös ja polkasemalla jarrua. Nyt ongelmaksi jäi et käsijarru ei ota vasemmalle jarrulle oikein kiinni. Tuon säädön ois kai periaatteessa pitäny säätää kumpikin kohalleen mut missä vika? Onko toisen puolen jarrurumpu väljempi? Taikka sit käsijarru eriseen säädettävä.

    #2
    Ei varsinaisesti, mutta voihan sitä kiilaa säätää toiselta puolelta käsin vähän tiukemmaksi. Katso, että molemmat vaijerit kulkevat sellaisen kiinnityskoukun kautta taka-akselin ohitse. Ei se paljoa vaikuta, mutta jos toinen kulkee ja toinen ei, ei se hyväksikään ole. Uudet vaijeritkin voi vaihtaa.

    Comment


    • #3
      Aikanaan taistelin periaatteessa samanlaisilla ja -kokoisilla jarruhilppeillä varustetun kädin takajarrujen kanssa: kun olin vaihtanut takajarruihin kaikki muut osat paitsi rummut, oli todettava, että käyttöjarru ok, käsäri ei. Kun vaihdoin kuluneet rummut uusiin, alkoi käsärikin toimia. Ei sitä kulumista paljoa tarvitse olla.

      Comment


      • #4
        Kokeilin aikasemmin tuota kiiilan säätämistä käsin mutta kuten arvata saattaa, ei se toiminut. Käsijarrun sain sillä kyllä kohdalleen mutta käyttöjarru alako puoltamaan :D

        Mulla on tuos varaosa autosta toiset rummut. Kokeilempa niillä. Sen mitä aikasemmin katsoin jarrukenkiä niin täydet pinnat niissä oli ja kummallakin puolella yhtä paljo joten ei tohon paljo vaihtoehto jää jos tuota ei kerta pysty erikseen passaamaan.

        Kiitokset vastauksista.

        Comment


        • #5
          Mikäli jarrut ovat samanlaiset kuin omassa 80:ssä 1,8 sportissa -84:ssa, se pala on automaattisäädön pala. Ei ole väliä miten sen laittaa kunhan saa rummut paikoilleen eikä hihnat laahaa. Muistaakseni pakittamalla säätyi kohdalleen . Takapään jarruremontissä pitäisi nostaa kummatkin puolet ylös ja tukea pyörät tukivarsista eli paineenrajoitusventtiilien pitää jäädä auki, jos jalkajarruja testataan. Käsijarrun pyörien välinen vaijeri pitää herkistää ja vaikka öljytä sieltä haarukasta . Vinkkinä jarruhihnat kannatta ensin jousineen kasata ja vasta sitten esim. lukkopihdeillä jännittää ne paikoilleen varoen männän pullahtamista ulos.

          Comment


            #6
            Automaattisäätöhän se, mutta sitäkin voi hienosäätää käsin avittamalla, sillä suunnitteltu toiminta ja käytäntö eivät aina kohtaa. Itseasiassa suunnittelijan mukaan asettuu paikalleen kun polkaisee riittävän nopeasti ja voimakkaasti poljinta useamman kertaa tai nykäiseee käsijarrusta reilusti tai ajan kanssa.

            Comment


            • #7
              Aina se on omissa kinnereissäni paikoilleen asettunut ja toiminut, kunhan muut kilkkeet ovat kunnossa.

              Comment

              Working...
              X