Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS4 B5, jarrutuksen jälkeen outoa jurinaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    RS4 B5, jarrutuksen jälkeen outoa jurinaa

    Moron,

    On ilmestynyt outo vika RiSaan. Kun jarruttaa vauhdista paikoilleen, niin polkimen löysäämisen jälkeen kuuluu n. 2 sek pitkä jurina vaimeasti. Jos jarruttaa sen jälkeen paikallaan, niin jurinaa ei kuulu. Olen kuulevinani samaa jurinaa myös hitaassa vauhdissa, vaikka ei jarruttelekaan. Auto / jarrut toimii moitteettomasti, lukuunottamatta tuota outoa jurinaa...

    Vikakoodit luettu, ei mitään.

    Jarrupalat vaihdettu joka nurkkaan, sama jurina jatkuu, eikä vaihdon yhteydessä näyttänyt olevan mitään vikaa pyörien päässä.

    #2
    Veikkaisin että se on ABS pumppu joka pitää ääntä. En ole kyllä itselläni koskaan huomannut milloin se käy. Kannattaa katsoa että se on kunnolla kiinni telineessään.

    Comment


      #3
      Pumppu on kunnolla kiinni telineessään. Kyllä tuo jurina vaikuttaisi tulevan ABS pumpusta, ja jos jarruttaa niin etta ABS menee päälle niin polkimen löysäämisen jälkeen ei enää tule ääntä. Oliskohan pumppu menossa rikki...

      Comment


        #4
        Painuukos poljin syvemmälle kun jarrutat kovaa? Tapahtuuko vain kovemmassa vauhdista jarrutettaessa? Ei hitaasta vauhdista?
        Napsuuko rattiakselin alla mikään?

        Yhdessä meni poljin syvemmälle kun kovemmin jarrutt kovemmasta vauhdista. Poljin jurrasi ja tykytteli kun se pysähtyi.
        Oli takaa vetonivelestä hammaskehä poikki.

        Comment


          #5
          Poljin ei painu syvemmälle kun jarruttaa kovaa. Ei kuulu mitään napsumista, vain tuo jurnuttava ääni.

          Tuohon on kyllä vaihdettu uuden RS4:sen etujarrut, joten poljintuntuma lienee erilainen kuin vakiojarruilla.

          Mitenköhän oireilee, jos jonkin pyörän ABS anturi ei pelaa kunnolla? Luulisin että antaa vikakoodin.

          Comment


            #6
            Ei välttämättä anna vikakoodia, ABS:t juurikin "narisee" hieman kun auto melkein pysähtyy. Tuon hammaskehän kyllä tarkistaisin seuraavana. Jos anturit lähtee takaa irti helposti, niin sitten vaan meisselillä kääntää sitä hammaskehää niin näet pyöriikö se omiaan.

            Comment


              #7
              Saako tuon tarkastettua pelkästään renkaan irroittamalla vai pitääkö purkaa muutakin? Miten nuo anturit on kiinnitetty?

              Comment


                #8
                Rengas pois, ja anturi irti. Se taitaa olla kiinni pultilla, mutta voi silti olla tiukassa. Se vaan vedetään ulos. Itse en saanut irti niitä ehjänä, vaikka anturit oli muovia eivätkä siis ruosteessa.

                Comment

                Working...
                X