Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 Avant Quattro -95 etualapallo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 Avant Quattro -95 etualapallo

    Iski hylsyn väljästä alapallonivelestä kuskin puolelle eteen tähän kulkineeseeni.

    Pystyykö ko. palloa vaihtamaan tukivarteen, vai onko koko helvesterin varsi ostettava ?

    Hakutoiminto ei tuottanut tulosta, eli joko en osannut oikein hakea, tai sitten tämä ei ole kovin yleistä ? Kai näitä nyt muiltakin on mennyt ?

    Mistähän pallon/varren saisi järkevään hintaan ?

    Vai saako/kannattaako laittaa purkuosaa ja mistähän moisia saisi ?

    Samalla tarvitsisin jarrulevyn taakse, Motonetilla olisi
    A6-Quattro --95 TAAKSE JÄÄHD Avant-Farmari. . . . . . . . . 22-5676
    ...joka lienee sopiva ?

    Kysyn siksi, että Motonetilla tuntuu vanhan Quattron alustan/voimansiirron osien kanssa olevan melko lailla usein "yhteensopivuusongelmia" :-) Onko joku kokeillut tuota ?

  • #2
    Koko tukivarsi pitää ostaa. Ja jarrulevyt kannattaa vaihtaa parina.

    Comment


      #3
      Ja motonetin halvimpia tukivarsia ei välttämättä kannata hankkia.

      Comment


      • #4
        No, Motonetilla ei Quattroon tukivarsia edes ole. Teppo, laittelinkin sinulle mailiakin aiheesta, kun lähellä asut...

        Comment


        • #5
          Eihän C4: ssa kait etutukivarsia ole erilaisia etu- ja nelivetoon?
          Motonetin A6 94--97 Etualatukivarsi vasen. . . 17-1840 59.90?
          Itsellä ollu paikoillan pari vuotta eikä vielä motkottanut katsastuksessa.

          Comment


          • #6
            Sopii siis Quattroon ?

            ...vaikka Motonetin sivuilla nimenomaan sanotaan, että ei ?

            ETUTUKIVARSI AUDI A6 95--04
            Yleensä pallonivelellä ja heloilla
            Etualatukivarret ei Quattro!
            A6 94--97 Etualatukivarsi vasen. . . . . . . . . . . . . . 17-1840 59.90 ???
            A6 94--97 Etualatukivarsi oikea. . . . . . . . . . . . . . 17-1839 59.90 ???

            Comment


            • #7
              Mötönetti ei aina tiiä mitä ovat myymässä :-)
              Orkkisosanumerolla haeskellessa osaa saa kattavan listauksen passaavista malleista. Etuvedot, quattrot, ässät, kaikki käyp.

              Comment


              • #8
                Voi hyvänen aika !

                Taitaa riittää minun käyttööni, kun on kyseessä melko maltilliseen käskytykseeen tottunut perheauto. Farmarit usein ovat :-)

                Kiitoksia karppalle erittäinkin selventävistä linkeistä :-)

                Comment


                • #9
                  Sen verran vielä käsiteltäköön aihetta muidenkin vastaavien murheiden kanssa painiskelevien iloksi, että voisivatko asiasta perillä olevat kertoa mitkä vaihtoehdot noille Motonetin halvoille sitten olisivat ?

                  Ne kiinnostavat parametrit varmaankin olisivat jonkinlainen yleisarvio laadusta, hintaluokka, mistä saa ja kauanko saaminen kestää.

                  Comment


                    #10
                    Kaverilla on oli nuo motonetin varret hetken aikaan alla mutta palautti kun sisäpään puslat oli niissä löysemmät mitä 100+ tkm rullatuissa edellisissä. Halvathan nuo toki on ja saattavat tuollaisen imukoneen voiman edessä toimia ihan hyvinkin.

                    Comment


                    • #11
                      > Iski hylsyn väljästä alapallonivelestä kuskin puolelle eteen tähän kulkineeseeni.

                      Paljonko kulkineella on matkaa takana?

                      Comment


                      • #12
                        Alkaa olla lähellä 300 000 km. Toiselle puolelle vaihtui joskus 4 vuotta sitten, kilometrejä en muista, yli 200 000 kuitenkin.

                        Sellainen tuntuma näihin on jäänyt, että 200 000 km:n jälkeen saa Audiin alkaa vaihtamaan aika tavalla osia ?

                        Comment


                        • #13
                          Tuohon edelliseen kommenttiini Audien osien vaihdosta, että jos toki varmaan muihinkin saman ikäisiin/ yhtä paljon ajettuihin taitaa joutua osia vaihtamaan :-) Jotenkin tuo 200 000 on tuntunut olevan monessa kohtaa sellainen maaginen rajapyykki tässä omassani kuitenkin.

                          Varsinaiseen asiaan: Nyt nimittäin on pallo hallussa, tukivarren kera peräti.

                          Kun lasten kissanrontti herätti keskellä yötä, niin käytetäänpä valveillaoloaika hyödyksi ohjeistusasioiden kyselyyn, eli miten siis käytännössä tuo tukivarren vaihto, ts. onko mitään erityisiä huomioitavia ? Kiristysmomentit ?

                          Aika huonosti aihetta oli haun perusteella aikaisemmin käsitelty.

                          Comment


                          • #14
                            Momentteja alustaan; http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=55232
                            Pyörän napapultti 200Nm + 90°, loput mutterit voinee vetää ranteella kiinni.

                            Vaihtotyössä molemmat etupyörät ilmaan, helpottaa kallistuksenvakaajaa vastaan taistelua.

                            Comment


                              #15
                              Ja tukivarrren pultit kireäksi vasta silloin kun auto seisoo pyörillään. Muuten jää puslat
                              lepotilassa kiertyneeseen tilaan ja olet vaihtamassa tukivartta kohta uudestaan.
                              Aika haastavaa vetää momenttiin jos auto on maassa, lintoista nyt puhumattakaan. Pitäisi
                              kaivaa kunnon kuoppa tuohon kerrostalon pihaan :)

                              Comment


                              • #16
                                Näytti olevan lähestulkoon kaikki kallistuksenvakaajaa ehkä lukuunottamatta mallia "always replace"

                                Pieni käytännön kysymys... Olisiko jollakin speksejä pulteista muttereista yms. hiluista jotka tarvitsee uusia, sillä olen havainnut jo aikoja sitten melko aikaavieväksi tuon "irroita ensin ja etsi osat sitä mukaa" -metodin. :-) Tukivarren mukana niitä ei tullut.

                                Comment


                                • #17
                                  ...ja pyörännapakin tarvii siis taas avata tukivartta vaihtaessa ? Vaihdoin nimittäin juuri pyöränlaakerin ja ulommaisen nivelen, olisipa tullut huomattua tämäkin enemmin...

                                  Mites muuten, onko taas suuntauksen paikka tälläisen jälkeen ?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei kait siinä suuntaus muutu mihinkään...

                                    Comment


                                      #19
                                      Ei tarvi napapulttia avata, onnistuu ilmankin!
                                      Vakaajan tukivarren puoleinen mutteri kannattaa kiristää silloin kuin apu-runko ja vakaaja on apurungosta viellä löysällä, asettuu helat paremmin kuin auto pyörillään kiristettynä(tutkittu moneen kertaan)!
                                      Pyörien suustaus ei ole tarpeellista tukivarren vaihdon jälkeen!

                                      Tukivarren korin puoleinen pultti 120nm+90astetta kuten kaikki apurungon pultit myös (yht. 4kpl) ja vakaajan mutteri 130nm+90astetta!

                                      1. auto ylös ja pyörä(t) pois
                                      2. vakaajan pultti löysälle (1kpl)
                                      3. alapallon pultti pois (1kpl)
                                      4. apurungon pultit löysälle (4kpl)
                                      5. vakaajan pultit löysälle apurungosta (4kpl)
                                      6. jollain parrulla kampeat alapallon tapin pois reijästään
                                      7. otat vakaajan mutterin ja tukivarren korin puoleisen pultin pois ja vedät kartio holkin pois tukivarren korinpuoleisen helan sisältä
                                      8. otat tukivarren pois

                                      9. ja kokoat päin vastaisessa järjestyksessä edellä mainituilla momenteilla

                                      Tullut niin monta kertaa syksyn aikana reenattua tuota hommaa juurikin tuollatapaa että alle tunnissa vaihtaa jo tukivarren kaikkineen hommineen rööki taukoja unohtamatta!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oukei, kiitoksia vastauksista, mutta kävin tässä välissä jo homman hoitamassa. Ei ihan samalla tapaa kuin retulaisella, mutta riittävän läheltä ja homma hoitui.

                                        Katsotaanpa mitä katsastusaseman setä asiasta tuumaa :-)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X