Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohjausvaihde

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ohjausvaihde

    Voisko joku asiasta tietävä kertoa mitä eroa on ohjausvaihteilla joissa on osanumerot:4B1 422 066C. Tämä ohjausvaihde on vm -00 2.5tdi manuaali quattrosta.
    Ja nr:4B1 422 066E. Tämä taas vastaavasti on vm-02 2,5tdi automaatti.
    Ainoa ero numeroissa on tuo viimenen kirjain. Mitä se mahtaa tarkoittaa, passaako nämä osat keskenään paikalle?

    #2
    Onko valmistaja sama?

    Itsellä oli ennen Koyo-valmiste, tilalle tuli ZF. Olivat jopa eri numerolla (kolme viimeistä numeroa+eri kirjain), mutta kyllä tuo ZF on tähän asti mukana tullut aivan hyvin, ei ole tippunut tielle ja tehtävänsäkin on hoitanut. Välitys tuntuisi olevan sama ym.

    Sama ei välttämättä päde tässä tapauksessa, mutta voi olla mahdollista että tuo kirjainero on vain uusi korvaava osa tms., ETKA voisi auttaa?

    Comment


    • #3
      Sitä marmoritiskin poikien kans mietittiin että onko tuo kirjain eri valmistaja. Tuntuu että kukaan ei oikeen tiedä vastausta siihen. Mutta kummiski marmorilla oltiin sitä mieltä että valmistajalla ei o väliä. Molemmat sopii paikalle. Onko näin? Tällä hetkellä paikalla on ZF ja tulossa olis Koyon ohjausvaihde.

      Comment


        #4
        No ainakin minulla meni noin että molemmat sopivat täysin pienistä ulkonäköeroista huolimatta. Autojen valmistumisajankohdassa oli eroa 1kk, molemmat -00 vuonna valmistuneita -01 mallivuoden autoja. Kai ne pääominaisuudet ovat välitys, itsellä noin 2,5kierrosta laidasta laitaan (muistaakseni), se että pumpun tuottama paine on kummassakin autossa sama, sekä servotronic/ei servotroniccia. Noi kun täsmäsi, niin ainakin itse olin varma ettei niissä muuta oleellista eroa ole.

        Ranskassa valmistettu Koyo kesti reilut 250tkm, katsotaan miten pitkälle ZF kestää...

        Comment


          #5
          Nostetaas vähän. A4 1.8Tq -96. Voiko siihen nyt hommata ZF tai Koyo ohjausvaihteen? Käykö kumpikin muittamutkitta?

          Comment


            #6
            En minä ainakaan ole niistä vieläkään mitään toiminnallista eroa keksinyt, hyvin tuo ZF on viihtynyt Koyon paikalla. Pieniä ulkonäköeroja niissä oli.

            Comment


              #7
              Huono otsikko, mutta liippasee niin läheltä omaa ongelmaani, etten viitsi uutta topiccia aloittaa. Voisiko joku mode mahdollisesti otsikkoa parantaa?

              Kovat pakkaset olivat nähtävästi viimeinen niitti ohjausvaihteelle ja alkoi sylkemään öljyt pihalle kuskin puolen suojakumin alta. Nyt olen uutta yrittänyt metsästää, mutta iskee runsaudenpula erilaisissa vaihtoehdoissa. Auton alle en pääse tutkailemaan, joten pitäisi "sokkona" laittaa uutta osaa tilaukseen.

              Originaalia/ZF:ää saanee noin 1000e pintaan, mutta näin opiskelijabudjetilla liikuttaessa houkuttaisi myös halvempi tarvike. Paikallinen varaosaputka tarjoaa Spidanin ohjausvaihdetta suunnilleen 500-600e hintaan. Kellään kokemuksia tästä merkistä? Kuitenkin saksalainen, mutta onko silti sekundaa? :) Varaosamyyjäkään vaan ei oikein ollut varma, minkälainen laittaa tilaukseen, kun vaihtoehtoja oli niin paljon. Osassa ohjausvaimennin, toisissa ei jne. Onko tässä nyt mitään keinoa saada varmuutta siihen, minkälainen vaihde tuonne käy? Näkeekö tuon ohjausvaimentimen olemassaolon päällepäin/lokasuojan kautta?

              Autona A6 Avant 2.5TDIq V6 '00 AKN. PRCode: 1N1 = power steering eli ymmärtääkseni ei ole servotroniccia.
              Viimeksi muokannut Sound; 7.2.2012, 16:46.

              Comment

              Working...
              X