Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6:een valoautomatiikka

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A6:een valoautomatiikka

Olen lueskellut tietoa ajovaloautomatiikan kytkemisestä, ja kaikesta päätellen se onnistuisi Vag-comilla. Itse olen vasta tuore audi-kuski, joten en kyseistä ohjelmaa omista.
    Sattuisiko Kajaanin lähimaastosta löytymään Vag-comin omistajia, ja jos vielä olisi tietotaitoa ohjelmoida valoautomatiikka päälle. Autona on -99 A6 avant 2,5 TDI ja ajovaloina tehdasasenteiset xenonit. Olisin avusta erittäin kiitollinen.
    Kiitoksia jo etukäteen.

Yleensä ajovaloautomatiikkaa ei xenonien kanssa käytetä, ainakaan ilman suurempaa logiikkaa joka ei räpsyttele valoja turhaan käynnistyksessä. Sytyttäminen kun kuluttaa xenon-polttimoja paljon verrattuna jatkuvaan palamiseen. Pelkkä normi ajovaloautomatiikkahan sytyttää valot kytkettäessä virta, sammuttaa ne käynnistyksen ajaksi jonka jälkeen ne taas syttyvät.

Itse olen kahden vaiheilla, josko laittaisi päiväajovaloiksi hyväksytyt LED-valot keulalle, kytkettynä siten, että ne ja parkit palaisivat valokatkaisija 0-asennossa aina auton käydessä (heräte laturilta), parkkiasennossa tietenkin pelkät parkit ja 1-asennossa syttyisivät xenonit. Näin saisi säästettyä xenoneita. En ole vain vielä saanut päätettyä, miten pahasti nuo tuhoavat auton ulkonäön...

Comment

No kyllä Suomessa myydyissä xenon-valoilla varustetuissa autoissa lähes poikkeuksetta on automatiikka. Ei ole vielä sellaista VAG-kulkinetta tullut vastaan, jossa ei automatiikkaa myös xenonien kanssa olisi (pois lukien päivävaloilla varustetut Audit).

Aiemmin täällä keskusteltiin samasta aiheesta A4 B6:n kohdalla, ja todettiin että osalla xenonit räpsähtävät kun koneen käynnistää ja osalla ei. Esim. allekirjoittaneella xenonit pysyvät kiltisti päällä konetta startatessa ja myös kun valokytkimen kääntää 0-asennosta lähivaloasentoon koneen käydessä.

Uudemmissa autoissa homma hoituu VAG-COMilla, mutta A6 C5:n kohdalla erittäin vahva veikkaus on että vaatii päiväajovalosarjan (xenonit voivat toki olla poikkeus).

Comment

Minulla -01 B5:ssa ei ole mitään automatiikkaa, ja saman ikäluokan autosta autosta oli kysymys... Toki C5:ssa on valokytkinkin jo pyöritettävä, joten voi olla että koko systeemi on erilainen.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja MR Näytä viesti
          Minulla -01 B5:ssa ei ole mitään automatiikkaa, ja saman ikäluokan autosta autosta oli kysymys... Toki C5:ssa on valokytkinkin jo pyöritettävä, joten voi olla että koko systeemi on erilainen.
          No, turha tässä on ruveta kiistelemään :). Kirjoitit preesensissä: "Yleensä ajovaloautomatiikkaa ei xenonien kanssa käytetä...", ja vielä perustelit siihen syyn, joten oletin että tarkoitit asian yhä edelleen olevan näin. Kieltämättä ajovaloautomatiikka yleistyi kunnolla vasta siinä 2000-luvun taitteessa, mutta xenonien kanssa sillä ei ole tekemistä.

A6 C5:ssä, A3 8L:ssä jne. on kyllä ajovaloautomatiikkaa ollut ihan kaupastakin rullatessa (B5 ilmeisesti ei), mutta en tiedä onko se asennettu vasta maahantuojan toimesta. Joka tapauksessa näihin malleihin on VAG:n oma sarja olemassa (tulee suoraan auton omaan johtosarjaan kiinni, ja jopa rele ja sulake menevät tyhjiin paikkoihin). Myöhemmissä (B6->, C6-> jne.) voi VAG-COMilla säätää valoautomatiikan mieleisekseen.

Comment

Ymmärsinkö oikein ettei b6:ssa tarvitse erillistä päivävalosarjaa asentaa vaan ajovaloautomatiikan saa koodaamalla päälle vag comilla? Auto on saksantuonti eikä siinä ole valokytkimessä "auto"-asentoa ja ajovaloautomatiikka kiinnostaisi. Orkkis-xenonit on.

Comment

TT ja valoautomatiikka

Miten on asian laita mk1 TT -99 kanssa, jossa on xsenonit. Saanko siis vag-com:lla valoautomatiikan päälle?

Comment

Ei taida onnistua. Päivävalosarjan saa Suomesta alle 50€, Saksasta mahdollisesti muutaman pennin halvemmalla.

Comment

Uteliaisuus heräsi, Slamilta ei saanu b5 päivävalosarjaa kaikkiin muihin malleihin oli saatavilla, mutta onko näin kun valokatkasia on erilainen niin se ei silloin onnistu muuta kun itse rakentamalla?

Comment

Autooni oli joku asentanut xenonit (laittomat) ja otin ne pois. Miten saan kytkettyä valoautomatiikan takaisin VCDS:llä?

Comment

Miten saan kytkettyä valoautomatiikan takaisin VCDS:llä?
                      Mikä auto on kyseessä?

Comment

Audi A6 VM 2002 1,9 TDI

Comment

Working...
                        X