Yritin haulla löytää, mutta ei kyllä iskenyt silmään. Eli miten noi B6 sedanin sivuhelmat on kiinni? Onko jollain varaosaohjelmasta kuvaa tai muuta vastaavaa? Pitäis ne nykästä irti, mutta oon kyllä niin käsi noissa korihommissa että varmaan hajotan jotain ilman ohjeita...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B6 sivuhelmojen kiinnitys
Collapse
X
-
Vieras
Ruuveja löytyy vähän joka puolelta (sisälokasuojasta, muovisen helman alta jne.). Ei sen pitäisi kovin kryptinen olla, mutta ehkä joku saa jostain jonkun räjäytyskuvankin kaivettua jossei meinaa onnistua. Miksi muuten haluat kynnyskotelon "verhouksen" pois? Et kai mitään thyyningiä sentään pistä :)?
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Iironman Näytä viestiEi mitään tuuninkia vaan väri pitäis niihin ruiskutella. Olis vähä mukavampi maalata ku olis autosta irti.;o)
Comment
-
Nostetaanpas topicci taas ylös!
Mulla olis myös helmojen maalaus edessä ja eniten mietityttää etu- ja takahelmojen irroitus...
Varsinkin tuo etuhelma vaikuttaa aika veemäiseltä, antakaahan vinkkejä miten irtoavat helpoiten ja ehjinä!
Uusia kiinnikkeitä varmaankin joutuu marmoritiskiltä hakemaan...Kertokaa toki jos kannattaa jotain muutakin hommata varoiks!
Onkohan Alfamerin korjausoppaassa kuvituksia ko. hommasta??
Comment
-
Joudut irroittamaan koko puskurin niin edestä kuin takaa, että saat helmat irti yläosista. Mitään uusia kiinnikkeitä ei tarvi hommata, koska ei niissä irtokiinnikkeitä olekaan.
Siinä vaiheessa, kun puskurit on irti, niin näet miten alkaa helmoja irroittamaan yläosista. Siihen ei tarvita juuri muuta kuin hermoja ja ruuvaria.
Ohje puskurien irroitukseen löytyy vaikka täältä:
http://a4mods.com/
-> Maintenance and repair -> Bumber removal
Sivuhelmojen osalta, ensin kannattaa irrottaa se kynnyksen yläpuolinen kapea muovilista, jonka alta paljastuu toista kymmentä ruuvia koko helman matkalta. Se lista on tiukassa ja kiinnikkeet hajoaa helposti, jos ei ole varovainen. Kannattaa lämmittää vähitellen sitä kuumailmapuhaltimella, niin se vähän notkistuu. Listan irroittaminen kannattaa aloittaa takaa.
Helman ruuveja löytyy sitten lisäksi takaa sisälokasuojan reunasta, ja edestä, kun irroittaa roiskeläpät, sekä pohjasta päin toista kymmentä ruuvia koko helman matkalta.
Comment
-
Tuttu automaalari meinas, että ainakin takahelman kiinnikkeet saisi irti puskuria irroittamatta
ohuella metallilevyllä (esim voiveitsi) puskurin ja helman välistä varovasti vääntämällä/törkkimällä...
Sanoi, että Volvoissa homma toimii, on kuulemma samanlaiset kiinnikkeet, (???) mahtaakohan pitää paikkaansa...
Comment
-
Ei pidä paikkansa. Alahelma on kahdella ruuvilla ulkopäistään kiinni, joita ei saa irti irroittamatta puskuria. Lisäksi koko helman matkalla on pieniä kynsiä, jotka pitää taivuttaa takakautta irti ellei halua käyttää ylimääräistä väkivaltaa.
Comment
-
kätevä kaveri maalaa osat paikallaan;). Ite maalasin B6:sen helmat aikanaan niitä irrottamatta, ovien alareunat kyllä irrotin kun olivat niin nätisti pois otettavissa. Tosin hommassa oli se pieni apu että auto oli musta, mutta samanlaillahan se maali levittyy oli väri mikä hyvänsä. Tarkka teipattavahan se oli mutta lopputulos oli kyllä hyvä. (mielestäni)
Comment
Comment