Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia xenonien kirkkaudesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Niin, eipä vaan ollut sopivaa _tasaista_ alustaa ja seinää tuolloin käsillä. Lisäksi jos rupeaa viiden metrin etäisyydeltä säätämään, saa olla aika pirun tarkka mittauksissaan - jo se heittää suuntauksen aivan huti, jos ei saa auton puolelta korkeusmittaa oikein. Pelkästään se mittaako umpion tai kenties linssin yläosasta vaikuttaa tuon prosentin verran eli aivan hemmetisti.

    Comment


    • #62
      Tuo jazzass ohje, pääte myös "single" xenoneihin
      Ei omissa umpioissa kyllä näkyny missään kahta torxia millä saisi luukun auki? Siis kohta kaksi kirjoitetusta ohjeesta.

      Comment


      • #63
        Pakostikin olet ottanut tuon takakannen irti, että oot päässyt polttimoon käsiksi? Tuo linssi/heijastin paketti on neljällä torxilla kiinni,

        Comment


          #64
          Tässä nyt varmaan puhutaan eri umpioista, osassa ballasti on takakannessa (jolloin tuo em. ohje pätee) ja osassa taas umpion pohjassa.

          Alla havainnollistava kuva aiheesta:



          Ohje on kirjoitettu noille "S4 black" tyypin umpioille, eli siis xenon+:lle, ja tarkkasilmäinen näkee kuvasta takakannen alakulmissa olevien torxien paikat.

          Comment


          • #65
            En tiennytkään, että noita on kahta eri mallia. Itellä on juurikin nuo "S4 Black" umpiot, mitäs tuo xenon+ tarkoittaa?

            Comment


              #66
              Xenon+ on bi-xenon. Ymmärtääkseni huomattavasti heikommat lähivalot tällöin, kuin normi-xenoneissa.

              Comment


              • #67
                Eli kaikki "S4 Black" umpiot eivät ole xenon+ kuitenkaan, kun itsellä on lyhyissä vain xenonit. Olisko juurikin tuon takia itsellä huonommat lähivalot, jos nuo umpiot ovat tehty bi-xenonien pohjalle,

                Comment


                  #68
                  Dumo kertoikin jo xenon+:n merkityksen, ulkoisesti ne erottaa fyyseiseti suuremmasta linssistä umpiossa. Tämä on sinällään hullua, pienemmästä linssistä on saatu parempi lyhyen valon teho.

                  Jälleen kuva selventämään:



                  S4 black -nimitys tarkoittaa tässä yhteydessä ilmeisesti sitä, että umpion sisuksessa on kaikki heijastamattomat pinnat tummia, jollaisia siis xenon+:t ovat vrt. normiumpio.

                  Comment


                  • #69
                    Aika mielenkiintoista, meinaan mulla on juurikin tuolla isommalla linssillä nuo valot. Olisko sit näissä viimeisemmissä B6:ssa isommalla linssillä, vaikka onkin nuo "single" xenonit.

                    Comment


                    • #70
                      Ootko varma ettei sulla liiku se peltinen varjostin kun lyöt pitkät tulille?

                      Comment


                      • #71
                        Kyllähän se peltilätkä siellä liikkuu. Oon luullut että bi-xenonit ovat kahdella xenon polttimolla .

                        Comment


                        • #72
                          Minun käsittääkseni Bi-Xenon on b7:ssa yhdellä polttimolla ja lyhyet/pitkät ohjaus tapahtuu vain sillä peltilätkällä. Liekö b6:ssa erilailla?

                          Piti sitten itsellekin tilata uudet polttimot, kun ei nuo b7 valot mitenkään huikeat ole. Pelkääjän puolen valo näytti himmeämmältä ja valon yläreunassa seinää vasten näytti sinisen ja violetin sävyjä mielestäni, joskin keskellä oli hyvin valkea valo. Eipä nuo nyt ebaysta niin kalliit olleet, joten päätin tilata uudet philipsit. Saapa nähdä vaikuttaako mitenkään valotehoon.

                          Onko siis tuo b7 heijastin myös yhtä likaantuvaa mallia, eli kannattaako noissakin purkaa puskuri pois ja umpio myös? Samallahan nuo umpiot tietysti saisi tummennettua. Mitäs kilikalia porukka on siihen käyttänyt, ettei heti hilseile pois?
                          Viimeksi muokannut Ugemi; 13.10.2011, 08:47. Perustelu: Tummennuskysymys lisätty.

                          Comment


                            #73
                            Eipä taida "nelivalo-xenoneita" olla kovinkaan monessa autossa. Eli bi-xenon yleisesti ottaen tarkoittaa sitä, että samaa xenonpolttimoa käytetään sekä lähi- että kaukovaloille. Apuna voi vielä olla halogeeni.

                            Lähivaloxenoneissa xenon toimii aina lähivalona ja on kiinteästi suunnattu.

                            En ole nähnyt vertailua xenon ja xenon+ eroista B6:ssa, mutta ymmärtääkseni xenon+:n lähivalo on aika merkittävästi heikompi.

                            Comment


                            • #74
                              Tuossa. ;) Katkoviivoilla näkyy xenonien kuviot.

                              Comment


                                #75
                                Kappas. Eli Xenon+:n kaukovalo merkittävästi parempi (40m eli 25% lisää kantamaa), mutta vastaavasti yksöis-xenonin lähivalossa 20m eli 25% pidempi kantama ja päälle 10m pidempi "leveä alue". -> Se mikä kaukovalossa voitetaan, lähivalossa hävitään.

                                Tässähän voisi porukka harrastaa vaihtokauppaa: Syrjäisillä alueilla varmaan arvostaa pitkiä valoja, kun taas kaupunkialueella hyvät lyhyet valot ovat paljon tärkeämmät :).

                                Comment


                                • #76
                                  Minkäs takia tuossa on väärät polttimotyypit? B7:ssa on D1S, ei D2S.
                                  Viimeksi muokannut Ugemi; 13.10.2011, 12:46. Perustelu: ei puuttu

                                  Comment


                                  • #77
                                    Nuo on B6:n kuviot.

                                    Comment


                                      #78
                                      Saattaa olla silti väärä tyyppi, en ole varma onko "plussia" tehty D2S:llä ollenkaan. Lähivalo-xenoneissa vaihtui D2S->D1S muistaakseni vuosimalliin 2003 ellen muista väärin.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Pakostikin olet ottanut tuon takakannen irti, että oot päässyt polttimoon käsiksi? Tuo linssi/heijastin paketti on neljällä torxilla kiinni,
                                        Itsellä tosiaan ballasti umpion pohjassa ja xenon polttimon kupu kiinni samanlaisella klipsillä kuin pitkienkin kupu.

                                        Comment


                                          #80
                                          Itsellä myös D1S polttimot xenon+ umpioissa.
                                          Nyt mietityttää, että saisikohan niitä xenonpuolen heijastinpintoja uusittua tai uutta osaa linssin taakse(eli siis tilattua pelkästään sen osan, missä se solenoidi on kiinni kun linssiosa on irroitettu pois). Oman auton heijastinpinnat näemmä melko pahasti palaneet.

                                          Comment


                                            #81
                                            Sellanen vinkki vielä niille ketkä tekee kaihileikkausta B6:n xenoneille: kuivatkaa umpiot kunnolla operaation jälkeen, ei heti läjään ja kansia kiinni. Nimimerkillä ennen putsausta ei yhtään huurua umpioiden sisäpinnoilla ja nyt on saanut föönin kanssa puhallella kuivaks, kun meni pahimmillaan koko sisäpinta huuruun kuskin puolelta. :D

                                            Comment


                                            • #82
                                              Nyt mietityttää, että saisikohan niitä xenonpuolen heijastinpintoja uusittua tai uutta osaa linssin taakse(eli siis tilattua pelkästään sen osan, missä se solenoidi on kiinni kun linssiosa on irroitettu pois). Oman auton heijastinpinnat näemmä melko pahasti palaneet.
                                              http://www.theretrofitsource.com/index.php?cPath=25

                                              Oon tilailemassa tuolta taas kamaa kuukauden päästä kun saan tosta uudesta kesäautosta valot purettua ja tutkittua millä mennään.

                                              Comment


                                                #83
                                                Kotin tuolta jo etsiskellä mutten löytänyt heijastinpintoja itselle. Linssejä ei tarvitsis ees uusia.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Tuskin niitä erikseen mistään saa.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    No niin. Posti toi briteistä tilatun umpion - ja sattui jopa olemaan mitä tilasinkin: Täysin käyttämätön orkkis Valeo D2S-umpio (ja kyllä, LHD), hintaan 148eur sis. postikulut. Väittivät että ilman mitään sähköjä, mutta kyllä tuossa kuitenkin korkeudensäätömoottori ja parkkivalopolttimo näemmä ovat.

                                                    Katsotaan miten valoteho muuttuu kun saan paikalleen ja suunnattua - veikkaan että paranee ja todella paljon.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Autoliiton sivuilta löytyi takaisinkutsukampanja (vuodelta 2005) koskien vm.2003- 2004 A4/S4 xenon umpioita. "Virheellisesti pinnoitetun ajovalon heijastimen vuoksi saattaa xenonvalonheittimin pidempiaikaisessa käytössä, n. 50 - 70 000 km aikana ilmetä n. 15% valotehon putoaminen. Virheelliset heijastimet vaihdetaan veloituksetta". Tässä varmaankin yksi syy, minkä takia osissa umpioissa heijastimet on 100tkm jälkeen kaput.
                                                      Viimeksi muokannut 2 FAST; 14.1.2012, 21:53.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Koskeeko tuommoinen myös tuontiautoja? Eli voisinko omani viedä ja vielä vaihdattaa nuo heijastimet? :D

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Mistäs tuon tietää onko entinen omistaja käyttänyt ko. takaisinkutsun hyväkseen? Voiko tuota enää hyödyntää?

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Virheelliset heijastimet vaihdetaan veloituksetta"
                                                            Eli joko umpiot on vaihdettu uusiin tai jollain osanumerolla löytyy heijastin tai ajovalon korjaussarja?

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Itseäkin kiinnostaisi miten tuon tietää onko käytetty tuossa takaisikutsussa vaiko ei ja tietysti pystyykö enään hyödyntämään.
                                                              Viimeksi muokannut Pena2; 18.1.2012, 13:06. Perustelu: Lisäys.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X