Niin, eipä vaan ollut sopivaa _tasaista_ alustaa ja seinää tuolloin käsillä. Lisäksi jos rupeaa viiden metrin etäisyydeltä säätämään, saa olla aika pirun tarkka mittauksissaan - jo se heittää suuntauksen aivan huti, jos ei saa auton puolelta korkeusmittaa oikein. Pelkästään se mittaako umpion tai kenties linssin yläosasta vaikuttaa tuon prosentin verran eli aivan hemmetisti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia xenonien kirkkaudesta
Collapse
X
-
Vieras
-
Tässä nyt varmaan puhutaan eri umpioista, osassa ballasti on takakannessa (jolloin tuo em. ohje pätee) ja osassa taas umpion pohjassa.
Alla havainnollistava kuva aiheesta:
Ohje on kirjoitettu noille "S4 black" tyypin umpioille, eli siis xenon+:lle, ja tarkkasilmäinen näkee kuvasta takakannen alakulmissa olevien torxien paikat.
Comment
-
Vieras
Xenon+ on bi-xenon. Ymmärtääkseni huomattavasti heikommat lähivalot tällöin, kuin normi-xenoneissa.
Comment
-
Dumo kertoikin jo xenon+:n merkityksen, ulkoisesti ne erottaa fyyseiseti suuremmasta linssistä umpiossa. Tämä on sinällään hullua, pienemmästä linssistä on saatu parempi lyhyen valon teho.
Jälleen kuva selventämään:
S4 black -nimitys tarkoittaa tässä yhteydessä ilmeisesti sitä, että umpion sisuksessa on kaikki heijastamattomat pinnat tummia, jollaisia siis xenon+:t ovat vrt. normiumpio.
Comment
-
Minun käsittääkseni Bi-Xenon on b7:ssa yhdellä polttimolla ja lyhyet/pitkät ohjaus tapahtuu vain sillä peltilätkällä. Liekö b6:ssa erilailla?
Piti sitten itsellekin tilata uudet polttimot, kun ei nuo b7 valot mitenkään huikeat ole. Pelkääjän puolen valo näytti himmeämmältä ja valon yläreunassa seinää vasten näytti sinisen ja violetin sävyjä mielestäni, joskin keskellä oli hyvin valkea valo. Eipä nuo nyt ebaysta niin kalliit olleet, joten päätin tilata uudet philipsit. Saapa nähdä vaikuttaako mitenkään valotehoon.
Onko siis tuo b7 heijastin myös yhtä likaantuvaa mallia, eli kannattaako noissakin purkaa puskuri pois ja umpio myös? Samallahan nuo umpiot tietysti saisi tummennettua. Mitäs kilikalia porukka on siihen käyttänyt, ettei heti hilseile pois?
Comment
-
Vieras
Eipä taida "nelivalo-xenoneita" olla kovinkaan monessa autossa. Eli bi-xenon yleisesti ottaen tarkoittaa sitä, että samaa xenonpolttimoa käytetään sekä lähi- että kaukovaloille. Apuna voi vielä olla halogeeni.
Lähivaloxenoneissa xenon toimii aina lähivalona ja on kiinteästi suunnattu.
En ole nähnyt vertailua xenon ja xenon+ eroista B6:ssa, mutta ymmärtääkseni xenon+:n lähivalo on aika merkittävästi heikompi.
Comment
-
Vieras
Kappas. Eli Xenon+:n kaukovalo merkittävästi parempi (40m eli 25% lisää kantamaa), mutta vastaavasti yksöis-xenonin lähivalossa 20m eli 25% pidempi kantama ja päälle 10m pidempi "leveä alue". -> Se mikä kaukovalossa voitetaan, lähivalossa hävitään.
Tässähän voisi porukka harrastaa vaihtokauppaa: Syrjäisillä alueilla varmaan arvostaa pitkiä valoja, kun taas kaupunkialueella hyvät lyhyet valot ovat paljon tärkeämmät :).
Comment
-
Vieras
Saattaa olla silti väärä tyyppi, en ole varma onko "plussia" tehty D2S:llä ollenkaan. Lähivalo-xenoneissa vaihtui D2S->D1S muistaakseni vuosimalliin 2003 ellen muista väärin.
Comment
-
Itsellä myös D1S polttimot xenon+ umpioissa.
Nyt mietityttää, että saisikohan niitä xenonpuolen heijastinpintoja uusittua tai uutta osaa linssin taakse(eli siis tilattua pelkästään sen osan, missä se solenoidi on kiinni kun linssiosa on irroitettu pois). Oman auton heijastinpinnat näemmä melko pahasti palaneet.
Comment
-
Sellanen vinkki vielä niille ketkä tekee kaihileikkausta B6:n xenoneille: kuivatkaa umpiot kunnolla operaation jälkeen, ei heti läjään ja kansia kiinni. Nimimerkillä ennen putsausta ei yhtään huurua umpioiden sisäpinnoilla ja nyt on saanut föönin kanssa puhallella kuivaks, kun meni pahimmillaan koko sisäpinta huuruun kuskin puolelta. :D
Comment
-
Nyt mietityttää, että saisikohan niitä xenonpuolen heijastinpintoja uusittua tai uutta osaa linssin taakse(eli siis tilattua pelkästään sen osan, missä se solenoidi on kiinni kun linssiosa on irroitettu pois). Oman auton heijastinpinnat näemmä melko pahasti palaneet.
Oon tilailemassa tuolta taas kamaa kuukauden päästä kun saan tosta uudesta kesäautosta valot purettua ja tutkittua millä mennään.
Comment
-
Vieras
No niin. Posti toi briteistä tilatun umpion - ja sattui jopa olemaan mitä tilasinkin: Täysin käyttämätön orkkis Valeo D2S-umpio (ja kyllä, LHD), hintaan 148eur sis. postikulut. Väittivät että ilman mitään sähköjä, mutta kyllä tuossa kuitenkin korkeudensäätömoottori ja parkkivalopolttimo näemmä ovat.
Katsotaan miten valoteho muuttuu kun saan paikalleen ja suunnattua - veikkaan että paranee ja todella paljon.
Comment
-
Autoliiton sivuilta löytyi takaisinkutsukampanja (vuodelta 2005) koskien vm.2003- 2004 A4/S4 xenon umpioita. "Virheellisesti pinnoitetun ajovalon heijastimen vuoksi saattaa xenonvalonheittimin pidempiaikaisessa käytössä, n. 50 - 70 000 km aikana ilmetä n. 15% valotehon putoaminen. Virheelliset heijastimet vaihdetaan veloituksetta". Tässä varmaankin yksi syy, minkä takia osissa umpioissa heijastimet on 100tkm jälkeen kaput.Viimeksi muokannut 2 FAST; 14.1.2012, 21:53.
Comment
Comment