Voisiko joku kertoa toimenpiteen eri vaiheet, tarvitseeko jotain erikoisempia työkaluja? Kuinkas jarrujen ilmaus toteutetaan sitten oikeaoppisesti?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Takajarrusatuloiden vaihto B4:ään
Collapse
X
-
Ota rengas pois,irroita jarruletku satulasta. Käytä letkun irroituksessa oikeanlaista lenkkiä (biltema), josta puuttuu vain pieni siivu.Irroita käsijarruvaijeri satulasta ja avaa kaksi pulttia satulan takaa. Ovat kannaltaan joko 6 kulmaisia tai n. 17mm. Vedä satulapaketti pois jarrulevyltä. Jos levyssä on pykälä, niin käytä voimaa. Tarvittaessa voit myös purkaa satulan irroittamalla kaksi kannaltaan 13 mm olevaa pulttia, jotka sijaitsevat kumihaitarien päässä.
Ilmaa jarrut laittamalla kapula jarrupolkimen alle, jotta poljin ei mene täysin pohjaan. Ilmausruuvit kiinni, pumppaa poljinta, jonka jälkeen jätä poljin pohjaan ja avaa ilmausruuvi. Ilmausruuviin tulee laittaa läpinäkyvä letku, josta näkee ilmakuplien kulun. Toista pumppaamista ja pohjaamista, kunnes ilmaa ei enää tule putkeen. Ilmauksessa on oltava kaksi henkilöä, muuten on aika hankalaa.
-
Ainakin tehdaskunnostetuista satuloista kannattaa kokeilla käsijarrumekanismin toiminta ennenkuin raha vaihtaa omistajaa. Avaa tiskillä satulapaketin ja käsin vääntää kässärinvivusta sekä samalla katsoo jarrumännän liikkuvan.
Saattaa meinaan harmittaa kässärimekanismin toimimattomuus siinä vaiheessa, kun satula on paikoilleen asennettuna. Nimerkillä: kokemusta on. En nyt muista mistä merkistä oli kyse, saattoi olla Budweg tai sitten oli joku muu aftermarket -osa.
Comment
Comment