Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Takajarrusatuloiden vaihto B4:ään

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Takajarrusatuloiden vaihto B4:ään

    Voisiko joku kertoa toimenpiteen eri vaiheet, tarvitseeko jotain erikoisempia työkaluja? Kuinkas jarrujen ilmaus toteutetaan sitten oikeaoppisesti?

    #2
    Ota rengas pois,irroita jarruletku satulasta. Käytä letkun irroituksessa oikeanlaista lenkkiä (biltema), josta puuttuu vain pieni siivu.Irroita käsijarruvaijeri satulasta ja avaa kaksi pulttia satulan takaa. Ovat kannaltaan joko 6 kulmaisia tai n. 17mm. Vedä satulapaketti pois jarrulevyltä. Jos levyssä on pykälä, niin käytä voimaa. Tarvittaessa voit myös purkaa satulan irroittamalla kaksi kannaltaan 13 mm olevaa pulttia, jotka sijaitsevat kumihaitarien päässä.

    Ilmaa jarrut laittamalla kapula jarrupolkimen alle, jotta poljin ei mene täysin pohjaan. Ilmausruuvit kiinni, pumppaa poljinta, jonka jälkeen jätä poljin pohjaan ja avaa ilmausruuvi. Ilmausruuviin tulee laittaa läpinäkyvä letku, josta näkee ilmakuplien kulun. Toista pumppaamista ja pohjaamista, kunnes ilmaa ei enää tule putkeen. Ilmauksessa on oltava kaksi henkilöä, muuten on aika hankalaa.

    Comment


    • #3
      Kiitos. Miksi jarrupoljin ei saa painua täysin pohjaan? Eikö missään vaiheessa?

      Comment


        #4
        Vaarana että pääsylinteristä korkkaa tiivisteet koska männän kumit menee normaalin toiminta alueen ulkopuolelle. Aika harvinaista on että käytännössä näin tapahtuu, mutta kaikki on mahdollista.

        Liukutapit kannattaa myös herkistellä ja pistää uudet vaseliinit.

        Comment


        • #5
          Ahaa, ok. Liukutapit ovat missä? :)

          Comment


            #6
            Liukutapit ovat mustien kumihaitarien alla, mutta jos uusiin satuloihin vaihdat, niin silloin ei vaadi toimenpiteitä.

            Comment


              #7
              Satulan kannakkeessa. Tapit joilla satula on kannakkeessa kiinni.
              Viimeksi muokannut Sleepy2; 18.11.2008, 15:41.

              Comment


              • #8
                Käytä letkun irroituksessa oikeanlaista lenkkiä (biltema), josta puuttuu vain pieni siivu.
                Olisiko kuvaa tästä työkalusta?

                Comment


                  #9
                  Avaimet

                  Comment


                    #10
                    Ja jos satuloiden mukane ei tule, hommaa liukutapeille ja männille uudet suojakumit.

                    Nimim. Taas tarvis avata takajarrut..

                    Comment


                    • #11
                      Kannattaako ostaa Budwegin tehdaskunnostettuja satuloita? Täysin uusina noita satuloita ei taida oikein saada? Onko muita vaihtoehtoja, kuin laittaa B4:n alkuperäiset satulat?

                      Comment


                        #12
                        Käytännössä tehdaskunnostettu=uusi. Ihan huoletta voi laittaa.

                        Marmoritiskin satuloihin saa 2 vuoden takuun. Tai ainakin muissa osissa on.

                        Comment


                          #13
                          Ainakin tehdaskunnostetuista satuloista kannattaa kokeilla käsijarrumekanismin toiminta ennenkuin raha vaihtaa omistajaa. Avaa tiskillä satulapaketin ja käsin vääntää kässärinvivusta sekä samalla katsoo jarrumännän liikkuvan.

                          Saattaa meinaan harmittaa kässärimekanismin toimimattomuus siinä vaiheessa, kun satula on paikoilleen asennettuna. Nimerkillä: kokemusta on. En nyt muista mistä merkistä oli kyse, saattoi olla Budweg tai sitten oli joku muu aftermarket -osa.

                          Comment

                          Working...
                          X