Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pommin vaihdosta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pommin vaihdosta

    Profiilin autoon meinasin pommin vaihtaa.

    Voiko joku kertoa seikkaperäiset ohjeet tuohon operaatioon.

    Mitä tarvii varata ja mitä tarvii tehdä ku vaihtaa. Ja onnistuuko vaihto tallin lattialla ja tunkilla.

    Ja haulla koitin mutta ei oikein seikkaperäisiä ohjeita löytyny

  • #2
    Varsin helppo homma tavallisin työkaluin.
    Muista pumpata jarrupolkimella viimeisetkin paineet pois koneen sammuttamisen jälkeen ennen kuin avaat letkuliittimen pommin päästä ettei roisku silmille. Paluuletkuun pistäisin puristimen lähelle pommia ettei sieltä turhaan valu keittoa lattialle.
    "Vihreää kultaa" pitänee hieman lisätä säiliöön vaihdon jälkeen. Järjestelmä ilmaa itsensä.

    Comment


    • #3
      Pommin banjopultissa on lisäksi suodatin päässä, tarkista että se on puhdas ja ehjä. Myös saman letkun pumpun päässä pitäisi olla vastaava banjopultti suodattimella.

      Comment


      • #4
        Nyt olis tuon pommin vaihto edessä olisiko kellään kumpi noista käy mun autoon?
        857 612 061 C vai 4A0612061D vai onko noilla edes mitään konkreettista eroa?
        ja auto on coupe quattro 91 nm koneella

        Comment


        • #5
          Jälkimmäinen. Ensimmäinen on pre-facelift lötköihin. Noissa on kannattimen kiinnityksessä eroja ja banjoissa eroa onko o-renkaat vai kuparit.

          Comment


          • #6
            Pommin vaihdon jälkeen järjestelmän ilmautuminen voi sitten kestää tosi pitkäääään. Ei kannata ihmetellä ja etsiä vikaa jostain, jos ilmaus ei tapahdu ihan hetkessä.

            Comment


            • #7
              Okei mites kun käynnistän auton niin tuntuu kuin jarrut ei tehostaisi ollenkaan mutta kun on vähän aikaa ajanut niin jarru tuntuu jo huomattavasti paremmalta, mutta ajotietokoneelle tulee huutomerkki ja piippaa voisiko vika olla jossain muualla vai siinä pommissa?

              Comment


              • #8
                Pommi testataan pumppaamalla jarrupoljinta moottorin sammuttamisen jälkeen. Jos et pääse edes yli viiden polkaisun ennen kuin poljin kovenee, on pommi kaput. Uusi pommi antaa välille 10-20 polkaisua tehostusta.

                Comment


                • #9
                  Yo ei täysin pidä paikkaansa. Itselläni oli pääjarrusylinteri kaput ja aiheutti hyvin pitkälti samat oireet. Pommi ei latautunut edes ajossa, kun sylinteri fuskasi kaiken läpi.

                  Comment


                  • #10
                    Ei se noin voi toimia. Jarrutehostin on yhteydessä jarrysylinteriin vain työntötangolla. Vaikka sylinterin tilalla olisi pelkkä jousi, toimisi tehostin ihan yhtälailla ja pommi tyhjenisi edelleen vain polkimen painalluskertojen mukaan.

                    Comment


                    • #11
                      Eiköhän siellä ole Samulilla pääsylkky takerrellut jos kerran on sen vaihdolla palautunut normaaliksi. Ei se hydraulitehostuskaan ihan kaikkea jaksa ;)

                      Comment

                      Working...
                      X