Minulla oli vaihdon aikaan A6 Avant -98 ja siinä lamppu oli kiinni kolmella torx-ruuvilla. Eli kaksi tuossa päällä aivan kuin sinun kuvassakin ja sitten yksi johon pääsi käsiksi erittäin pitkällä (kotitekoisella?) torx-avaimella tuosta kuvan alhaalla lokasuojassa olevasta pienestä reiästä. Päästäkseni käsiksi siihen ruuviin jouduin ajamaan merkkikorjaamolle ja lainaamaan sieltä erikoispitkää avainta. Mutta tarkista ensin onko siellä ruuvia sinun autossasi esimerkiksi taskulampun avulla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Polttimonvaihto A4 (B6 /w Xenon+)?
Collapse
X
-
MikkoKarhuAvainsanat: Ei mitään
-
MikkoKarhu
Niin, voisin vielä lisätä että kyllä minä ainakin sain minun pirssistä polttimot pois ihan umpio paikallaan vaikka tiukkaa oli. Mutta se olikin toisaalta A6. Ehkä A4:sissa on ahtaampaa.
-
Umpio kannattaa A4:ssä irrottaa polttimoita vaihdettaessa. Kerran olen nähnyt senkin ihmeen, että lamppu on vaihdettu umpiota siirtämättä, mutta tuloksena lähtee kyllä helposti nahat kämmenselästä...
Tarkennettakoon sen verran, että päällä olevat 2 torx-ruuvia pitää irrottaa kokonaan. Umpion alapuolella olevat 2 vain löysätään. Alemmissa kiinnikkeissa on U-kiinnikkeet, joten löysäämisen jälkeen umpio liukuu helposti eteenpäin. Umpio on myös helppo laittaa takaisin paikoilleen, kun tähtää U-holkit löysättyihin ruuveihin.
Comment
-
Kiitos Jounille loistavista polttimonvaihto-ohjeista. Helpotti kummasti, kun vaihtoi pimeällä parkkiksella H7-polttimon kuskin puolelle. Huomenna pitäisi aamusta työreissuun lähteä eikä halua kyklooppina ajella.
Pakkohan se umpio oli irrotella, kun ei ole pitkiä luisevia sormia...muuten todella simppeli homma. Oli kyllä se takimmainen ruuvi suht hankalassa paikkaa. Piti olla räikässä pari jatkovartta, että ylsi kunnolla...oli pakko teipata nuo jatkot ja hylsy toisiinsa vielä varmistukseksi, ettei vain pääse putoamaan sinne ahtaaseen paikkaan...omalla tuurilla menisi pahimpaan mahdolliseen paikkaan.
Comment
-
Ite olen jo kahdesti pudottanut torx-hylsyn auton uumeniin umpiota irrottaessa :)
Nyt on suosiolla autossa mukana 1/4" räikkäsarja, että ei mene sormi suuhun jos palaa poltin kesken reissun.
Comment
Comment