Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Polttimonvaihto A4 (B6 /w Xenon+)?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Polttimonvaihto A4 (B6 /w Xenon+)?

    Minulla oli vaihdon aikaan A6 Avant -98 ja siinä lamppu oli kiinni kolmella torx-ruuvilla. Eli kaksi tuossa päällä aivan kuin sinun kuvassakin ja sitten yksi johon pääsi käsiksi erittäin pitkällä (kotitekoisella?) torx-avaimella tuosta kuvan alhaalla lokasuojassa olevasta pienestä reiästä. Päästäkseni käsiksi siihen ruuviin jouduin ajamaan merkkikorjaamolle ja lainaamaan sieltä erikoispitkää avainta. Mutta tarkista ensin onko siellä ruuvia sinun autossasi esimerkiksi taskulampun avulla.

    #2
    Niin, voisin vielä lisätä että kyllä minä ainakin sain minun pirssistä polttimot pois ihan umpio paikallaan vaikka tiukkaa oli. Mutta se olikin toisaalta A6. Ehkä A4:sissa on ahtaampaa.

    Comment


    • #3
      4 ruuvia.2 päällä,1sivus ja yks säiliön "alla".Ei tarvi poistaa tosin.Jonku kerran harjotelleena voisin väittää vaihtavani kolmessa minuutissa.
      Huomasin että oli ksenonit kuvas.Ehkä se säiliö pitää poistaa

      Comment


        #4
        Umpio kannattaa A4:ssä irrottaa polttimoita vaihdettaessa. Kerran olen nähnyt senkin ihmeen, että lamppu on vaihdettu umpiota siirtämättä, mutta tuloksena lähtee kyllä helposti nahat kämmenselästä...

        Tarkennettakoon sen verran, että päällä olevat 2 torx-ruuvia pitää irrottaa kokonaan. Umpion alapuolella olevat 2 vain löysätään. Alemmissa kiinnikkeissa on U-kiinnikkeet, joten löysäämisen jälkeen umpio liukuu helposti eteenpäin. Umpio on myös helppo laittaa takaisin paikoilleen, kun tähtää U-holkit löysättyihin ruuveihin.

        Comment


          #5
          En tajua tuota bi-xenon hommaa, missä on se toinen xenon? Pitkien valohan näyttää olevan H7.

          Comment


            #6
            Yksi xenon valaisin ja solenoidilla liikutetaan peiliä jolla saadaan aikaan lyhyt ja pitkä valo.
            B7:ssa taasen käännetään koko valaisinpakettia.

            Comment


              #7
              Noniin, sitähän minä arvelinkin, korjaahan otsikko ettei muut joudu vaivaamaan harmaita aivosoluja ;))

              Comment


              • #8
                Muistakaa tarkistaa umpion alta umion huohotin aukkojen suojakannet 2kpl/umpio. Herkkiä irtoilemaan ja mulla alkusrjhärvelissä puutui jo tehtaan jäljiltä 1kpl >> huurteilu ongelmia.

                Comment


                • #9
                  Muistakaa tarkistaa umpion alta umion huohotin aukkojen suojakannet 2kpl/umpio.
                  Saako noita suojakansia varaosana, kellään varaosanumeroa ja hintatietoa?

                  Comment


                  • #10
                    Kiitos Jounille loistavista polttimonvaihto-ohjeista. Helpotti kummasti, kun vaihtoi pimeällä parkkiksella H7-polttimon kuskin puolelle. Huomenna pitäisi aamusta työreissuun lähteä eikä halua kyklooppina ajella.

                    Pakkohan se umpio oli irrotella, kun ei ole pitkiä luisevia sormia...muuten todella simppeli homma. Oli kyllä se takimmainen ruuvi suht hankalassa paikkaa. Piti olla räikässä pari jatkovartta, että ylsi kunnolla...oli pakko teipata nuo jatkot ja hylsy toisiinsa vielä varmistukseksi, ettei vain pääse putoamaan sinne ahtaaseen paikkaan...omalla tuurilla menisi pahimpaan mahdolliseen paikkaan.

                    Comment


                    • #11
                      Ite olen jo kahdesti pudottanut torx-hylsyn auton uumeniin umpiota irrottaessa :)

                      Nyt on suosiolla autossa mukana 1/4" räikkäsarja, että ei mene sormi suuhun jos palaa poltin kesken reissun.

                      Comment


                      • #12
                        Itse vaihdoin joululomalla polttimon kuskin puolelle (ei xenoneita). Reissun päällä kun olin, en päässyt käyttämään sörtsiä ja vaihdoin polttimon umpio paikallaan. Kyllähän siinä pääs muutama kirosana ja aikaa meni ~1/2 tuntia.

                        Comment


                          #13
                          Normi valoissahan se onnistuu pienellä näpertelyllä umpio paikallaan kun ei ole ballasti umpion takana häiritsemässä kuten xenon +:ssa.

                          Comment


                          • #14
                            On se hienoa miten tämä kehitys kehittyy. Kohta saa purkaa puoli autoa, että saa polttimot vaihdettua :) Omassa ei ole kuin yhdet vaivaiset Xenonit ja ne sai vaihdettua ilman sen kummempia puukotuksia. Sai tuossakin kyllä vähän tapella tosin.

                            Comment


                              #15
                              Tietääkseni EU on vaatinut jotain valmistajilta, että polttimon vaihdon pitäisi onnistua
                              omistajalta "tien päällä". En muista mistä luin näistä vaatimuksista.

                              Comment

                              Working...
                              X