Antakaas expertit diagnoosinne seuraavaan ongelmaan: Liikkeelle lähdettäessä Audin takapäästä kuuluu armotonta rohinaa, joka vähän hiljenee kun pääsee vauhtiin. Tunkkasin oikean takapään ilmaan ja koitin pyöritellä takarengasta, mutta ei oikein tahtonut pyöriä ilman voiman käyttöä. Jarrulevy tuntui melko kuumalta ja huomasin sen olevan myös melko ruosteinen pari päivää sitten kun vaihdoin talvirenkaat. Jarru siis ilmeisesti jotenkin laahaa?? Voisiko jarrusatulassa olla jotain häikkää? Onko muilla ollut samankaltaisia probleemia? Neuvoista olisin nyt kiitollinen...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 jarruongelma..
Collapse
X
-
Pika-apuna kampeat esim lumiharjan varrella sen käsijarruvaijerin vivun niin ettei
jarru laahaa päällä. (ja ajat talven ilman käsijarrua, lämpimämpiä ropauskelejä
odotellessa. Vaihtoehtoisesti pysähdyt kaupungilla ihmeellisesti vähän väliä ja
lumiharja kädessä juokset ympäri autoa :)
Comment
-
jarrut pitäisi huoltaa kesällä
Näillä keleillä on kyllä vihoviimestä hommaa tehdä elvytystä.
Kesällä pitäisi joka 2 tai 3 vuoden välein käyttää takalevyjarrut auki. Palojen irrotus & liukutappien ja liukupintojen herkistys ja osat takas paikalleen.
-> kun on jäänyt tekemättä niin pikkuhiljaa palat jumii, alkaa jarrut laahaamaan ja polttoainetta kuluu... lopuksi sitten ostat kalliilla uudet jarrusatulat, palat ja levyt. ja pääset taas sen 2 - 3 vuotta.
Comment
-
"Kesällä pitäisi joka 2 tai 3 vuoden välein käyttää takalevyjarrut auki. Palojen irrotus & liukutappien ja liukupintojen herkistys ja osat takas paikalleen"
Liian pitkä aika.
Sopiva on kerran vuodessa.
Kokemusta on 2 v huoltovälistä. Katsastusmies hylkäsi viime vuonna, koska vasen takapyörän kässäri ei toiminut.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viestiSuurin syy toimimattomuuten on käytön vähyys.
Sen käsijarrun käyttö ei kuluta jarrupaloja eikä levyjä ollenkaan, sitä on turha arastella käyttää. Vaijereita se saattaa kuluttaa mutta ei kovinkaan merkittävästi.
Comment
-
Mulla on Audissa kumivasara mukana siltä varalta, että pitää satuloiden käsijarrumekanismia naputella. Talvella vaijerit vissiin jumittaa sen verran, ettei vieteri riitä palauttamaan, joten pitää avittaa pikkusen.
Huomaa kässäristä hyvin, kun on satula kanittamassa, jos on vähän ylimäärästä tyhjää.
Comment
Comment