Tämä aihe kuvasti parhaiten ongelmaa elikkäs käsijarruissa ilmeni toverin audissa katsastuksen yhteydessä ongelmaa. Kuskin puolelta käsijarru ottaa hienosti kiinni mutta vänkärin puolelta tulos oli mitatessa pyöreä nolla.
Alettiin sitten asiaa tutkimaan kun kaverille tokasin et on vain vaijeri jumissa toiselta puolen kun itse kahva on aika normaalin oloinen repäistessä käkkäri päälle. No auton alle nopea silmäys ja toveri kiskoi kahvasta niin kaikki kilkkeet liikkui mitä pitikin eli vaijerit ok ja satulan akselit liikkuu hyvin.
Sitte tarkemmin asiaa katseltiin nosturilla ja huomasin kuskinpuolella, jossa jarru siis toimii, sen satulassa olevan käsijarruakselin liikkeen olevan todella pieni verrattuna toimimattomaan hanttimiehenpuolen jarrusysteemiin. Kokeiltiin sen jälkeen tuosta toimimattomalta puolelta käsipelin kammeta sitä käsijarruakselia ja se liikkui ihan "ääriasentoon" asti mutta mäntä ei kyllä mielestäni tehnyt kuin mitättömän liikkeen eikä jarrutustehoa siis tullut näinkään kokeilemalla.
Onkohan tuolta satulan sisältä siis voinut hajota tuo automaattinen säätölaite vai onko satula jo niin entinen ettei edes avata kannata?
Ja maininnan vuoksi normi käyttöjarujen osalta jarrutustehot hyvät ja tasaiset.
Alettiin sitten asiaa tutkimaan kun kaverille tokasin et on vain vaijeri jumissa toiselta puolen kun itse kahva on aika normaalin oloinen repäistessä käkkäri päälle. No auton alle nopea silmäys ja toveri kiskoi kahvasta niin kaikki kilkkeet liikkui mitä pitikin eli vaijerit ok ja satulan akselit liikkuu hyvin.
Sitte tarkemmin asiaa katseltiin nosturilla ja huomasin kuskinpuolella, jossa jarru siis toimii, sen satulassa olevan käsijarruakselin liikkeen olevan todella pieni verrattuna toimimattomaan hanttimiehenpuolen jarrusysteemiin. Kokeiltiin sen jälkeen tuosta toimimattomalta puolelta käsipelin kammeta sitä käsijarruakselia ja se liikkui ihan "ääriasentoon" asti mutta mäntä ei kyllä mielestäni tehnyt kuin mitättömän liikkeen eikä jarrutustehoa siis tullut näinkään kokeilemalla.
Onkohan tuolta satulan sisältä siis voinut hajota tuo automaattinen säätölaite vai onko satula jo niin entinen ettei edes avata kannata?
Ja maininnan vuoksi normi käyttöjarujen osalta jarrutustehot hyvät ja tasaiset.
Comment